Spelrum
Giraffen34
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade60
Mobilspel
Pågående21 090

Forumkategorier

Användare Inlägg  
sirspellalot - Ej medlem längre2006-07-01 03:15
Antal inlägg: 320

*rodnar*

vulcan2006-07-01 11:22
Antal inlägg: 7666

Okej - messa kontonumret så sätter jag in stålarna

*överbevisad*

:-)

Scandal - Ej medlem längre2006-07-01 13:36
Antal inlägg: 620

Samlande är inget tanteri! Eurythmech kan ju starta en egen tråd om _riktiga_ fetisher, fast törs han?

sirspellalot - Ej medlem längre2006-07-01 14:07
Antal inlägg: 320

Vulcan: jag kan inte ta emot dina pengar - dels är jag ingen ferengi och dels så har väl "vulkanerna" ingen riktig valuta förutom röd ökensand? Om du kan hitta någon bra aforism om logik så är jag nöjd.

Stinten2006-07-01 14:30
Antal inlägg: 37

Jag är löjligt förtjust i olika sorters belysning. Min röda prisma lampa går jag faktiskt nästa igång på...

Bror Mu - Ej medlem längre2006-07-01 14:47
Antal inlägg: 921

stinten - att ha röd belysning, snurrande vattensäng, speglar i taket och blinkande elvisstatyer är bara normal, sund sovrumserotik.

skämt elle - Ej medlem längre2006-07-01 15:46
Antal inlägg: 11

kombinerat med en yrkeskategori full av tradition.

Dicea - Ej medlem längre2006-07-01 18:06
Antal inlägg: 882

och den yrkeskategorin är.....?

joelxy792006-07-01 21:34
Antal inlägg: 277

Prostituerade såklart!

Dicea - Ej medlem längre2006-07-02 00:57
Antal inlägg: 882

Tack för upplysningen - jag hade absolut ingen som helst aaaaaning om att prostitution/säljande av kroppar för andras sexuella behov betraktas som ett YRKE. Att sälja kroppsdelar som njurar, näthinnor och andra organ - vad kallas det "yrket" för för något? Vilken titel har de som förmedlar organen och gör vinsten på den handeln? Jag menar - de som tjänar på prostitution kallas ju "hallickar", ska det betraktas som en yrkestitel då?
Nej, jag ska inte fortsätta - den här tråden ligger på fel plats här i forumet för någon mer djupgående analys. Men - voj, voj...att påstå att prostitution är ett yrke....antingen har man fallit för populistisk propaganda, är kulturellt och historiskt ignorant eller...bara ute för att provocera. Om så var fallet - gratulerar - jag nappade på betet. Ska försöka skratta åt eländet så jag kan sova.

Jibbarn - Ej medlem längre2006-07-02 01:15
Antal inlägg: 386

"Yrke", kanske man skulle kunna uttrycka det.

Gharmon2006-07-02 01:28
Antal inlägg: 742

Tänk vad bra de är, de där citattecknen...

För att återgå till tråden kan jag nämna att jag är våldsamt förtjust i dricksglas. Jag kan stå i flera timmar och känna på dem, snurra dem mot ljuset och se de gnistrande genomskinliga tingen le emot mig medan de viskar: "Oh, fyll mig med ditt härliga vin och låt mig känna dina läppar mot min fuktiga kant ..."

Fetisch eller?

Scandal - Ej medlem längre2006-07-02 03:00
Antal inlägg: 620

Jupp, definitivt! Du är en av oss FETISHISTER ;D

Pastor Ekman - Ej medlem längre2006-07-02 16:34
Antal inlägg: 60

Jag skulle hellre vilja kalla er för oförmögna att smälta estetiska intryck. Istället för att era hjärnor lyckas komma till slutsatsen att det finns någonting tilltalande i de olika tingen (egentligen simpla bruksföremål) kopplas de mest primitiva drifterna in - habegär. Ni påminner mig om barn som samlar glittrande glasskärvor på stranden. Det sorgliga är att skärvorna inte längre glänser när de väl tappat beröringen med vatten.

Gharmon2006-07-03 13:47
Antal inlägg: 742

Men pastorn då... Varför är det där stulna kyrksilvret så viktigt för kyrkan? Hur är det med de kyrkliga företrädare som nästan gråter i TV när det återlämnas? Bemästrar inte ens dessa fromma individer sina "primitiva drifter" till dylika värdsliga föremål?
Nej du pastorn, ditt froma yttre och ditt tungotalande lyckas inte dölja ditt sanna inre. Vore du inte slav under det materiella, skulle du inte ständigt bära dessa välstrukna slipsbeprydda skjortor och dyrköpta kostymer.

vulcan2006-07-03 14:03
Antal inlägg: 7666

Ja, jag tycker mig minnas att pastorn i andra sammanhang (IRL) predikat att den som har den rätta tron mycket väl kan be sig till en RollsRoyce. Det är väl en av hörnstenarna i den s.k. framgångsteologin?

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?