Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
27
Inloggade55
Mobilspel
Pågående21 113

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Nunnan Green - Ej medlem längre2006-07-25 11:34
Antal inlägg: 337

Prövningar vi möta få och vi ofta ej förstå Herrens vägar när han önskar att vi i himlen skola nå. Sina barn han leder här genom sorger och besvär. Vi förstå hans vägar bättre ovan där. Ovan där randas morgonen och där hemma samlas helgonen. Vi ska då förtälja om vår resa här. Vi förstå hans vägar bättre ovan där. Här vi känna brist och nöd, saknar ofta hjälp och stöd, trötta anden hungrar, törstar, under ökenförden här. Men vi tro på Herren Gud, lita helt uppå hans bud. Vi förstå hans vägar bättre ovan där. Ovan där randas morgonen och där hemma samlas helgonen. Vi ska då förtälja om vår resa här. Vi förstå hans vägar bättre ovan där.

Onica - Ej medlem längre2006-07-25 12:00
Antal inlägg: 79

Att tappa sin ost kan vara en av de svåraste prövningar en människa får genomgå. Alla mina tankar är hos dig Scandal..och jag hoppas att du kan finna styrka i andra som varit med om samma sak. Att tappa en ost, är som att förlora en del av sig själv..att tappa fotfästet för en stund. Men du kommer nog att gå hel ur det här! Hav tålamod och mist inte hoppet.

Tufflan2006-07-25 12:43
Antal inlägg: 1254

Men Onicas kloka ord ringandes i öronen känner jag att jag måste komma ut.
Ja, det är sant, även jag har en gång förlorat en ost.

Det var en kvibille gräddädel, svart. Den försvann under färden från affären och hem. Man kan säga att det blev den kvibillens sista färd. Jag lider med dig Scandal, och nu när jag kommit ut kan vi olyckliga ägare till försvunna ostar ta varann i hand och stötta varann efter bästa förmåga i denna prövningens stund.
*tårögd*

Onica - Ej medlem längre2006-07-25 13:20

Det är ju på ett vis tragiskt att det finns fler som varit med om en sådan här händelse..och mörkertalet är säkerligen ännu stort. Men man kan ju ändå glädjas åt att ni drabbade kan finna stöd i varandra. Hoppas bara att Scandal nu har sett dig Tufflan..att du finns här, med samma djupa spår av saknad och förlust av en trogen ost. Jag vågar nog påstå att det mycket snart kommer att finnas journummer dit alla drabbade är välkomna att ringa, även de närmast anhöriga till både osten och er som lidit förlusten av densamme. Kram till er alla.

Mercedes2006-07-25 14:58
Antal inlägg: 728

Ja då ska jag minnas min färdigt skivade emmenthaler som också försvann i sommar nånstans på vägen från affären...snyft, snyft!

Scandal - Ej medlem längre2006-07-25 15:43
Antal inlägg: 620

Så, snyft, jag är inte alls ensam om det? Åh, tacksamheten rinner nedför min böjda rygg :/ Kramar!

mamman - Ej medlem längre2006-07-25 16:07
Antal inlägg: 6379

*snyft*

Måste härmed erkänna att även på min relativt korta väg hem från affären försvann min enastående Hushållsost, med lägre fetthalt.
Det var tragiskt och jag trodde jag var ensam om det, men nu känner jag mig bättre. Jag är inte ensam!

Mina sympatier går till Scandal och även hoppet om att du återfinner din ost inom en snar framtid.

Onica - Ej medlem längre2006-07-25 16:41

Ringa tröst kanske..men för din vetskap mamman, så är just hushållsosten känd för att hålla låg profil..den har inte glansigt, färgglatt, pråligt plast runt sig..utan dess anspråkslöshet bland de lagrade varianterna kan te sig som ett sorgligt kapitel i sig. Men enligt vad jag har hört, så är det faktiskt den ost som oftast ger sig av på frivillig basis, för att söka efter en identitet och ett skarpare uttryck. Nästa gång du står i ostdisken och väljer en lagrad variant..så kan det vara din gamla hushålls..som kommit tillbaka i mer ädel förpackning. Prästosten, kvibillen och emmenthalern dock..de har tyvärr ganska säkert blivit föremål för ngn form av organiserad brottslighet.

Tufflan2006-07-25 19:25
Antal inlägg: 1254

*gulp* Min kvibille i händerna på..... ja kanske rent av ryska maffian....

Nunnan Green - Ej medlem längre2006-07-26 11:32

Scandal! Jag har gouda nyheter!

Din ost ska vara med på en casting med John Cheese. Det är någon ny form av dokusåpa.

En massa ostar kommer att bli inlåsta i ett kylskåp i ett år och bevakas dygnet runt.

Den som utvecklar flest mögelsvampar blir: Årets Blå Castello.

Scandal - Ej medlem längre2006-07-26 12:51

Jävlar! Så pass alltså? Lösaktigt värre av min ost! Nu blir man tvungen att ställa upp i Hänt och Nu som förälder då antar jag, suck...

Nunnan Green - Ej medlem längre2006-07-26 13:28

Alltså, Scandal...

Jag tar faktiskt lite illa upp när du använder okvädningsord i din komminkation med en nunna.

Det är ju nästan som att säga att jag måste gå och råskita stället för att använda det betydligt mer passande och klädsamma uttrycket: Pudra näsan.

Nemi2006-07-26 16:33
Antal inlägg: 5952

Scandal;
du kan få en finfin gouda 1kg av mig som tröst. Kvasisambon kollade inte efter ordentligt i kylen och handlade 1kg till...

Btw, det har inte börjat lukta någonstans nu?

mamman - Ej medlem längre2006-07-27 06:04
Antal inlägg: 6379

Ja, nu vill vi veta om du hittat din ost!!!
Ta hem en liten mus eller annat djur med väl utvecklat luktsinne och smak för lagrade mejeriprodukter.

Scandal - Ej medlem längre2006-07-27 11:45

Nunnan: Jag har fetish för ordet jävel, jävlar och dyl i alla deras former. Genom att eh... neutralisera begreppet vill jag få bort djävulen ur huset :)

Nemi: Tack du fina! Men ost är en dyr vara så det kan jag tyvärr inte ta emot... Du kan ju straffa sambon genom att be honom laga matiga pizzor med lager av ost på...

Tja, Bror Mu sa att det stank mögel förut. Ingen annan har klagat. Jag känner ingenting. Låt oss hoppas på möss.

nina73 - Ej medlem längre2006-07-28 13:54
Antal inlägg: 2694

hur går det med ostletandet ?
Var du ensam , när du tog fram den ?, nån kanske gick in o stal din ost.. ;-)

IMO 1punkt1 - Ej medlem längre2006-07-28 14:51
Antal inlägg: 258

Jag har haft lite bekymmer med min bil (bland annat...) under en längre period.

Den har bara låtit jujjjujjju.

Men nu när jag tittar lite under gaspedalen ser jag plötsligt en slags gulgrön odefinierbar massaklump som är rätt seg till konsistensen.

Kan faktiskt vara resterna av en Prästost från ARLA.

Minns du vilket "bästföredatum" den hade?

nina73 - Ej medlem längre2006-07-28 15:40
Antal inlägg: 2694

*skrattar* å då har den fått en sån där rökt smak *mums* IMO, jag tar med lite pickebröd o ltie vin, så kan vi ha lite ostparty ;-)

bagerimarie2006-07-28 20:25
Antal inlägg: 91

Jag har sett program på tv, där de videofilmar sovande människor som äter sig igenom hela kylen och som inte har ett endaste minne av det hela , dagen efter... Nåt sånt kanske?

Eintoon - Ej medlem längre2006-07-31 16:10
Antal inlägg: 317

Hoho, ost är gott. Wästgöta kloster!

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?