Spelrum
Giraffen | 53 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 27 |
Inloggade | 80 |
Mobilspel
Pågående | 20 059 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
clinton | 2011-10-10 22:52 | |
W_Elli_W "Lilla gubben, du vet inte ett dugg av vem jag är! Vad sägs som att hålla tyst om det man inte vet något om?" Är inte det en arrogant attityd så vete fan....men tack för att du ger mig vatten på kvarn i mina påståenden i a f | ||
clinton | 2011-10-10 22:53 | |
Resurrection låt höra lite motargument då? | ||
Resurrection - Ej medlem längre | 2011-10-10 22:54 | |
- Du är arrogant - Jag håller inte med - Där ser du! | ||
Resurrection - Ej medlem längre | 2011-10-10 22:54 | |
motargument mot vad? | ||
Mindymoo | 2011-10-10 22:55 | |
Men en så meningslös debatt. Man kan ju spela poker - även nätpoker - av samma skäl som man spelar betapet. I mitt fall, för att det är kul och håller hjärnan i trim. Jag har tillbringat många timmar med nätpoker, men liksom TS hamnar jag oftare på beta numera. Det blir en spiral, för när man hållit upp ett tag tappar man en hel del "pokerkondition", och det blir mindre roligt. Visst är det roligare att spela mot levande människor /fast då kan man inte ligga kvar i sängen :) | ||
clinton | 2011-10-10 22:56 | |
detta är ett diskussionsforum och jag luftar mina åsikter, låt höra era, jag är inte sämre än att jag kan ändra mig om ni har tillräckligt goda argument för era påståenden | ||
Resurrection - Ej medlem längre | 2011-10-10 22:57 | |
Det roliga är ju att du skriver "Själv gillar jag poker och spelar om pengar med kompisar där ingen far illa ekonomiskt av att förlora några hundra, + att det blir lite inbördes prestige =)" Precis så resonerar det stora flertalet, så jag förstår inte varför du flyger i taket. En sak ska jag hålla med dig om i det du skriver och det är att Jack Vegas-maskinerna är ett jävla gissel som bara ställer till med trassel. Totalt omdömeslöst av staten att tillåta dem. | ||
Tomahawkman | 2011-10-10 22:58 | |
Ja blir fast i alla spel ja provar pengar eller inte , är det med pengar så är det inte stopp förrens alla kort och sajter är spärrade ! Utan pengar dålig nattsömn. Och ja jag är antisocial och hatar folk IRL | ||
Resurrection - Ej medlem längre | 2011-10-10 22:59 | |
välkommen till Betapet, Tomahawk ... här är det i alla fall gratis att gå ner sig i träsket | ||
Tomahawkman | 2011-10-10 23:00 | |
Resurrection har spelat här ett par år detta är nog den tredje gubben bara lyckats lira ett par tusen matcher med denna :) | ||
clinton | 2011-10-10 23:02 | |
På nätet är det ingen, eller få, som resonerar att: här är det ingen som far illa ekonomiskt. De flesta är medvetna om att det faktiskt förhåller sig så men skiter i det, det är den stora skilnaden | ||
Resurrection - Ej medlem längre | 2011-10-10 23:06 | |
clinton, det är för att alla förutsätter att de andra som sätter sig vid pokerbordet tar ansvar för att de inte spelar bort mer än de har råd med. | ||
Tomahawkman | 2011-10-10 23:10 | |
Jag testade pokern för 4 år sen satte in 50 spänn tyckte det verka menlöst sen gick det snabbt 20 månadslöner åt helvete. ! Om man tänker efter så skulle man Nog lärt sig stava till Ansvar först | ||
Guldplate | 2011-10-10 23:21 | |
Clinton: Det tråkiga är att jag förstår vart du vill komma och till viss del kan jag hålla med dig. Fast när du generaliserar, ger psykologiska diagnos till folk du inte har träffat och går till personangrepp så faller intresset att ens bry sig om dina argument. Själv är jag tvärtom. Jag har går mer från Betapet till nätpokern. Ombyte förnöjer. | ||
clinton | 2011-10-10 23:24 | |
Guldplate Jag är pinsamt medveten om det =) Men när jag eldar upp mig själv så öser jag bara på | ||
clinton | 2011-10-10 23:32 | |
Resurrection Alla förutsätter inte alls att alla som sätter sig vid pokerborden kan ta ansvar för sitt spelande, tvärtom så utnyttjas det cyniskt av de som "kan poker" Har kompisar som spelar, varav en är rejält vinnande(han vet vad jag tycker om det) och han har inga problem med att "plocka" folk som är korkade nog att spela bort sina pengar.....sorglig inställning tycker jag | ||
le-lou | 2011-10-10 23:33 | |
clinton är inte insatt i Aspergers heller - noterat. bara för att du har förlorat pengar på nätpoker så behöver du inte gå till angrepp mot folk som spelar. En del ser det som ett rent nöje och utan att jaga vinster. Men visst finns det de som fastnar totalt och som spelar bort hyra och liv. | ||
Jarnis86 | 2011-10-10 23:37 | |
Haha, alltid lika roligt med folk som tror att det är riggat :D Själv har jag försörjt mig på't i drygt 6 år. Men det har ju blivit jävligt mycket tuffare på senare år. Förr kunde jag utan problem snitta över 500 kr/timme medans jag nu får nöta 5 bord i taget å bara komma upp i en timpenning på cirka 150 spänn, skattefritt förvisso, men fy fan vad segt det är ibland :/ | ||
clinton | 2011-10-10 23:54 | |
le-lou Jag har spelat nätpoker, men det var längesen och det jag förlorade var inte mer än jag bränt en blöt kväll på krogen. Mina åsikter har ingenting med det att göra det försäkrar jag. Istället för att notera att jag ej är upplyst om Aspergers så kan väl du upplysa mig? Klart att det finns folk som ser det som ett nöje, men det är ju inte hos dom problemet ligger, eller hur? | ||
clinton | 2011-10-10 23:58 | |
Jarnis86 150 spänn skattefritt är väl ungefär vad ett vanligt, hyfsat välbetalt jobb skulle dra in. varför väljer du att spela poker istället för att ha ett normalt och stimulerande arbete, med trevliga kollegor att umgås med? | ||