Spelrum
Giraffen | 0 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 2 |
Inloggade | 2 |
Mobilspel
Pågående | 21 588 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
eva-leva | 2006-09-18 22:22 | |
Och jag menar att han inte är främmande för att andra människor också kan tänka själva till skillnad från Persson som tänker bäst åt andra tycker han. | ||
mamman - Ej medlem längre | 2006-09-18 23:01 | |
Det negativa med Reinfelts politik går ut på att om du är arbetslös för länge (mer än 200 dagar) sänks a-kassan... går det ett tag till (?dagar) kan den bli ännu lägre.. Lika är det med sjukpenningen, för den som är sjukskriven. Är detta positivt???? Jag har haft "turen" att bara vara sjukskriven i ett drygt halvår (i sträck) och det räckte.... Nu är jag arbetslös (arbetar dock ganska mycket), men VILL ha jobb!!! Och det är lätt att få??? Nä! Ska vi tvingas sälja hus och bil bara för att det i norrlands inland inte finns så många jobb (åtminstone inom mitt gebit)??? Sverige är MER än bara Stockholm och de södra delarna!! Tyvörr tänker inte politikerna på det... | ||
Måns_E | 2006-09-18 23:07 | |
Först och främst så tycker jag att man borde höja socialbidragen. Det tycker jag även att arbetslösa BORDE vara solidariska nog att förstå. | ||
kajix | 2006-09-19 13:26 | |
"Och det är lätt att få??? Nä!" men om det samtidigt blir lättare att få jobb då? | ||
Dyslekso | 2006-09-19 15:35 | |
Mamman. Vems "fel", eller ansvar, tycker du att det är att du är arbetslös? Vems ansvar är det att skaffa dig ett jobb? Det är lite underligt att alla arbetslösa, socialbidragstagare och folk med, eh, hmm...andra typer av problem klagar på sin livssituation, som rimligtvis uppstått under s-v-mp-styre, och klagar på alliansens politik innan de ens sett om den faktiskt kan medföra positiva förbättringar. | ||
Dyslekso | 2006-09-19 16:06 | |
Till skillnad från negativa förbättringar, öh... | ||
elaa | 2006-09-19 16:29 | |
bara framtiden vet sanningen om hur alliansen kommer att sköta vårat land men jag personligen tror att de som har det hyfsat nu kommer ha det a¨ännu svårare att få hyfsat när de har ändrat till sin allians politik. ps skönt dock att göran persson har avgått behöver en kvinna på tronen för sossana. ds | ||
eric_south - Ej medlem längre | 2006-09-20 01:33 | |
Rent generelt vill arbetslösa inte jobba, det är därför de är arbetslösa! Har själv varit och sugit musten ur staten som arbetslös. Man blir bara lat när man inte behöver göra nåt för att få pengar. Hur många arbetslösa lägger ner 40 timmar i veckan på att söka jobb? A-kassan är ju ett skämt. Man får pengar för att inte göra nånting. Det låter det, desutom är det en sanning i dagens samhälle. Om a-kassan ska vara kvar så bör man tillbringa 40 timmar i veckan på nåt nedlagt regemente och söka jobb under övervakning av en person som kan stämma i bäcken om man gör minsta snedsteg! Låt alla dessa lata människor lära sig att man måste tillföra nåt för att få en del av kakan!!!! | ||
Mick E - Ej medlem längre | 2006-09-20 17:35 | |
Reinfeldt är inte satan. Hitler, kanske, men inte satan. | ||