Spelrum
Giraffen | 1 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 3 |
Inloggade | 4 |
Mobilspel
Pågående | 20 149 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
totravel - Ej medlem längre | 2016-12-11 13:28 | |
mz_lzrd, Mitt resonemang förs på implicit nivå. Jag ser spåren av det i överallt i dagens Sverige. De som ägnar sig åt detta bakvända skuldbeläggande skiter fullständigt i att det finns maktlystna dirigenter och uppviglare bakom idioterna. Dessa skuldbeläggs aldrig mer än möjligen i avfärdande ordalag. Den verkliga skulden ligger inte hos dessa cyniska individer utan den ligger hos de som ger dom chansen att uppvigla; nämligen etablissemanget. Det finns en risk att etablissemanget i framtiden kommer att ha en helt annan framtoning. Det krävs bara tillräckligt många som skuldbelägger det nuvarande för det som sker på andra och mer subversiva nivåer. Vi är på god väg...... | ||
Zaskia - Ej medlem längre | 2016-12-11 13:38 | |
Synd om pojken, men det var en dum idé av Åhléns. Lucia skall ju vara en flicka/kvinna tycker jag. | ||
Lågintensiv | 2016-12-11 14:39 | |
Totravel, hur många var idioterna? De negativa inläggen var ca 200 jämfört med en störtflod av positiva. Givetvis bär Åhléns skulden för den enorma uppmärksamhet som givits några enskilda troll. De kunde förutspå det. De borde ha använt sig av ett äldre barn eller möjligen en hel grupp barn, och de borde ha modererat hårt från början. | ||
Lågintensiv | 2016-12-11 14:58 | |
Jag tycker familjen skulle få ett saftigt skadestånd. | ||
mz_lzrd | 2016-12-11 15:31 | |
totravel. Menar du att det var en mäktig rasistkonspiration bakom de 200 idioternas inlägg? Är du enig med dem som hävdar (eller som iaf du påstår hävdar) att idioterna inte har något eget ansvar för det som skrevs? Det kommer att bli ännu svårare att leva i Sverige i framtiden om inte bara alla invandrare utan också alla idioter ska betraktas som oskyldiga offer för krafter de inte kan påverka. Jag tror på personligt ansvar. Inte för att jag är en hämndlysten typ, utan för att eget ansvar ger människor kraft. | ||
prinskörv | 2016-12-11 15:33 | |
Väldigt kul forumtråd :D | ||
Silverram - Ej medlem längre | 2016-12-11 16:20 | |
Mitt inlägg: oi65.tinypic.com/2lxgpb7. jpg Kan för övrigt appliceras på varenda diskussion i Seriöst. Begriper inte folk som vaknar, loggar in o kastar sig huvudstupa in i ämnena - hur orkar man?! | ||
bolo | 2016-12-11 16:45 | |
Kan en kenyan vara vit? Kan en ninja vara något annat än en asiat? Kan en zebra vara rutig? Kanske är det så att man förväntar sig att vissa saker/personer ser ut på ett visst sätt.. | ||
Boel73 - Ej medlem längre | 2016-12-11 17:05 | |
Hur gick det för H&M:s Underklädeskampanj för ngr år sedan,,alla mörkhyade ?? Blev det en mäktig rasistkonspiation då?? Minns ej,,?? | ||
ttiittii - Ej medlem längre | 2016-12-11 17:08 | |
Se människan skit i att dela upp människor i olika färger | ||
totravel - Ej medlem längre | 2016-12-11 18:29 | |
Boel, Nä, även de mest fördomsfulla anser förmodligen att det är normalt att färgade människor använder underkläder. Det är värre när det i det inkluderandes och normkritikens namn inkräktas på något så heligt som att en ljusbringande kvinnogestalt tar sig formen av en färgad kille. Då reageras det från de fördomsfulla leden. Då är det fara för den svenska kulturen...... | ||
totravel - Ej medlem längre | 2016-12-11 18:29 | |
*inkluderandets | ||
totravel - Ej medlem längre | 2016-12-11 19:19 | |
Protektionismen måste försvaras på många fronter. Att ge sig på och bekämpa normkritik är en utav dom. Trots att den många gånger har sitt ursprung i verklig och lätt mätbar diskriminering. | ||
totravel - Ej medlem längre | 2016-12-11 19:45 | |
Normkritiken ska helst kvävas i sin linda. En färgad luciapojke ska inte ens vara påtänkt att delta i en reklamkampanj av Åhlens då det finns farliga människor ute i landet som reagerar rasistiskt på detta och därmed kränker pojken och dennes närstående. Att man med detta resonemang i praktiken och förlängningen tystar ner normkritik och därmed spelar rasisterna i händerna är extremt otrevligt och vad väntar då runt nästa hörn? Detta är ett stort hot mot yttrandefriheten och det sker i någon slags maskeradstämning där förtrycket är utklätt till välvillighet gentemot de diskriminerade. | ||
Lågintensiv | 2016-12-11 19:49 | |
Det finns en massa lämpliga arenor för normkritik. Tydligen var detta fel arena med tanke på valet att ta bort bilden för pojkens och familjens skull. | ||
totravel - Ej medlem längre | 2016-12-11 19:58 | |
Vem är det som ska styra vilka arenor som är lämpliga då? Ett gäng högljudda näthatare? | ||
totravel - Ej medlem längre | 2016-12-11 20:01 | |
Ett gäng högljudda näthatare som dessutom med största sannolikhet uppviglas och/eller uppmuntras av subversiva politiska krafter, vanligtvis längst ute till höger på den politiska skalan. | ||
Lågintensiv | 2016-12-11 20:38 | |
Åhléns marknadsavdelning skall styra utifrån tänkbara konsekvenser. | ||
Måns_E | 2016-12-11 20:45 | |
Jag tycker att svenska företag skall få utforma sina reklamkampanjer hur de själva vill, så länge allt faller inom lagens ramar. Jag tycker att man som färgad tonårspojke både skall kunna vara lucia och kunna delta i reklamkampanjer. Jag tycker att rasistiska hetsande nättroll borde straffas. | ||
ttiittii - Ej medlem längre | 2016-12-11 20:54 | |
Måste färgerna ses ?måla en unge apelsinskalsfärgad i morgon och gör reklam för frukt. Åhléns är iofs veckans vinnare | ||