Spelrum
Giraffen | 50 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 38 |
Inloggade | 90 |
Mobilspel
Pågående | 20 136 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
videopimp | 2017-02-03 03:22 | |
*hennes fråga tack för att du motiveraded in synpunkt! | ||
Gonno | 2017-02-03 07:45 | |
Med den argumentationen så tycker jag att vi ska ha gemensam dusch och bastu i skattefinansierad verksamhet. | ||
Tindris | 2017-02-03 13:15 | |
Jag skulle gärna vilja ha några timmar en dag i veckan då badhuset endast var öppet för kvinnor, skulle kännas mer bekvämt då, skulle aldrig sätta mig i bubblet om det satt gubbar där.. fy för att känna en okänd fot eller ben mot sitt egna *rys* | ||
ennon | 2017-02-17 17:10 | |
Anledningen till att det fanns separata badtider för män och kvinnor på 60-talet är att könskampen inte kommit så långt då. Kvinnor sågs fortfarande som ömtåliga plantor som inte skulle betittas. Förbättringar angående det kom inte förrän på 70-talet! Låt oss för allt i världen inte gå tillbaka till det. Jag själv har slutat gå på badhus eftersom det är för mkt klädsim och folk duschar dåligt eller med kläder på. Blir svårare att hålla bassängerna rena och förhindra bakteriespridning. Verkar i mitt tycke väldigt snuskigt! | ||
lolololololo | 2017-02-17 17:57 | |
Håller verkligen med dig om hygienaspekten, ennon (fast det är ju en annan tråd)! www.vlt.se/opinion/i...-v ill-inte Läste detta i morse och håller med, fast Beskow förenklar väldeliga. | ||
Rabiesvaccin - Ej medlem längre | 2017-02-17 18:20 | |
Äh. De separata tiderna för kvinnor och män på 60-talet var ca 4 timmar per vecka för respektive kön. Alla övriga tider var grmensamma. Kvinnor sågs inte som "ömtåliga plantor", trust me, jag var där. Inte heller de män som valde herrarnas timmar. | ||
Rabiesvaccin - Ej medlem längre | 2017-02-17 18:21 | |
Fördelen med de där timmarna var att man fick simma näck. Vilket de flesta faktiskt gjorde.. Med tanke på hygienaspekten, då. | ||
kryddeluntan | 2017-02-17 18:42 | |
Läste en artikel i lokalblaskan där muslimska kvinnor berättade om hur det var för dem. De uppskattade verkligen egen tid i badhuset. Kvinnor som aldrig hade kommit ut gick till badet. Integrationen fick en push framåt, svenska kvinnor hjälpte dem och man pratade med varandra. För många var det den enda kontakten med svenska kvinnor. Vilket tjafs om kanske två timmar/ vecka. Löjligt tycker jag. | ||
Rabiesvaccin - Ej medlem längre | 2017-02-17 18:58 | |
Ja, det kan nog vara en möjlighet för dem att prata fritt med svenska kvinnor. Utan nån bevakande gubbe. | ||
malmöiska | 2017-02-17 19:04 | |
Nej inga tider för enbart kvinnor | ||
Rabiesvaccin - Ej medlem längre | 2017-02-17 19:22 | |
Vad man glömmer i diskussionen är att det förr inte bara fanns några timmar för enbart kvinnor. Det fanns motsvarande antal timmar för enbart män också. Men det talas det inte om. Fördelen med de här timmarna var att vi som gillar att simma näck fick göra det. Allt handlar inte om muslimer även om många vill ha det till det. | ||
mz_lzrd | 2017-02-17 19:31 | |
Jag säger som så många redan sagt: Skattepengar ska inte befästa hederskultur. Man ska inte ge efter för vare sig sexförbrytare på badhus eller för religiöst betingad könsseparatism. Man kan ev tänka sig att muslimska föreningar hyr badhuset utanför ordinarie öppettider. I annat fall är det som någon klok skrev idag, ett val kvinnor gör, att inte bada. Könsdiskriminering är när ett kön utestängs, det är alltså INTE könsdiskriminering att inte ha separata kvinnotider. Snacket om att kvinnor får möjlighet att prata med svenska kvinnor gör mig väldigt irriterad. Det är så makalöst nedlåtande. Invandrade kvinnor ska gå och lära sig svenska. Om inte, oavsett orsak, så ska det inte vara några bidrag. Ingen integreras av att säga hej till en svensk kvinna i ett badhus. Separata badtider cementerar muslimska kvinnor i rollen som lätthanterliga våp. | ||
Rabiesvaccin - Ej medlem längre | 2017-02-17 19:34 | |
Vi vet att allt handlar om muslimer för dig. Det finns andra människor som kan uppskatta separata badtider också. | ||
Rabiesvaccin - Ej medlem längre | 2017-02-17 19:35 | |
Typ...vi nakenbadare :) | ||
kryddeluntan | 2017-02-17 19:54 | |
Det var muslimska kvinnor som uttalade sig i tidningen och det var inte bara ett "hej", utan ett samtal om allt möjligt. Läs VLT, Västerås lokaltidning, innan du uttalar dig Lz, nedlåtande av dig att degradera ett samtal till "hej". | ||
kryddeluntan | 2017-02-17 20:15 | |
Förresten, de invandrade kvinnorna som uttalade sig var etablerade och yrkesverksamma, de pratade om sina medsystrar som inte var det. | ||
kryddeluntan | 2017-02-18 11:59 | |
Här gäller det 2 timmar/ månad för enbart kvinnor. Mycket tjafs för dessa ynka timmar. | ||
mz_lzrd | 2017-02-18 12:12 | |
Om de var etablerade och yrkesverksamma så var de väl inte i behov av att integreras mha småprat med svenska kvinnor på badet? Frågan om separata badtider har aktualiserats pga den stora muslimska invandring vi haft de senaste åren. Det har ingenting med nakenbad att göra. Det är helt enkelt så att kvinnans kropp måste döljas, annars kan hon uppväcka syndfulla begär hos män, och då tvingas dessa stackars män att synda. Ändå är mannen det starka och kapabla könet! Dessa genuint misogyna föreställningar är inte harmlösa om man ger efter för dem och anpassar samhället till dem - och jag önskar att ni som fortfarande är storögt naiva och tror att alla religioner lär ut ungefär samma saker om kärlek och barmhärtighet och alla människors lika värde vore förmögna att förstå det. Det kommer att drabba även er, men framför allt kommer det att drabba era barn, och de är värda bättre. | ||
kryddeluntan | 2017-02-18 12:30 | |
Mz, på tisdag tas ett beslut i fullmäktige här och åsikterna är som här, olika. Det blir ändå intressant att se vad som händer. | ||
Salka1 | 2017-02-18 14:41 | |
Det vore trevligt med några timmar för enbart kvinnor och detsamma för män per vecka. Det blir en helt annan atmosfär när det bara är kvinnor/män. Tror många skulle uppskatta det. För mej handlar det inte om några religiösa orsaker | ||