Spelrum
Giraffen | 47 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 38 |
Inloggade | 87 |
Mobilspel
Pågående | 20 059 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
markoolio5 - Ej medlem längre | 2018-08-24 23:01 | |
Fascinerande att det startas en tråd om detta egentligen. Tyder på mindre intresse för vad andra partier får för resultat; precis som Mouche skriver underminerar det allt annat. Vissa hoppas på höga siffror för SD, andra hoppas på låga siffror för SD, samtliga struntar i vikten av de röster som inte hamnar på SD ... | ||
MrPeasly | 2018-08-24 23:10 | |
Tänk på procenten Helge... | ||
Mouche - Administratör | 2018-08-25 09:09 | |
Åkesson är definitivt inte någon favorit hos mig men ett är säkert och det är att han har solklara svar på nära nog allt som frågas . Till det kommer hans enastående förmåga att samla anhängare, nya som gamla. Hans parti kommer att få de gamla, ganska trista, partierna att börja begrunda sina bevisligen fatala misstag med att försöka stoppa medborgares givna rätt att välja och stödja vilket politiskt parti de själva vill se som sitt. Som sagt.. Upp emot 35% är ingen omöjlighet. | ||
Milkman73 | 2018-08-25 09:38 | |
Håller inte alls med som sagt. Hans ”jag vet inte” eller ”fråga räknenissarna” visar att han är minst påläst av partiledarna. Tycker inte heller att man ska se övriga seriösa partier som gamla och trista. | ||
Mouche - Administratör | 2018-08-25 10:44 | |
Jaså, det tycker du inte Milkman? Menar du då att jag inte har rätt att uttrycka min privata åsikt om dessa, i mitt tycke, gamla och totalt utlevade partier och deras hafsiga valrörelse? De har mer eller mindre skänkt bort mängder av röster genom att försöka hindra människor, närmare 1.6 miljoner medborgare, att tro på, rösta på, tycka som...vilket parti de själva vill. Är det vad man kan kalla förståndigt? Är det demokrati? Vore det inte bra mycket bättre om samtliga tog och släppte sitt trams om SD och den "rasism" som de beskyller dem för och istället ägnade sig åt att delge oss väljare sina EGNA åsikter och förslag? Din bedömning av Åkesson får stå för dig. Han har redan bevisat för Sveriges befolkning, Europas befolkning och övriga världen vem han är och vad han står för så det kvittar nog vad alla hans motståndare försöker sig på numera. Även om karln inte vinner valet (Gud förbjude) så är han och hans parti definitivt något vi tvingas räkna med, detta vare sig vi vill eller inte. Om folk i gemene och framförallt om politiker bara varit smarta nog att inte förneka en mycket stor del av Sveriges befolkning deras självskrivna rättigheter så hade med stor sannolikhet SD befunnit sig på ungefär den nivå de passar bäst, ca 5 % eller så! Jag brukar vilja ha rätt, precis som alla andra men jag ska frångå min vana med att inte diskutera politik för mycket och erkänna att just nu önskar jag att jag har fel i min gissning om 28-35% för Sverigedemokraterna i valet 2018. Just nu känns det som om domedagen kommer den 9:e september! | ||
Miominmio11 - Ej medlem längre | 2018-08-25 10:44 | |
Milkman73.. jag tycker att Jimmie är den mänskligaste av dem alla... de andra partiledarna är som ”pålästa robbotar” ;) | ||
Mouche - Administratör | 2018-08-25 10:47 | |
Miominmio: Jag instämmer med dig om Åkessons mänsklighet och öppenhet. Han har "sitt" folk med sig och det är vad som bygger upp hans parti. | ||
Milkman73 | 2018-08-25 10:51 | |
Ja vi tycker helt klart olika. ;) | ||
Mouche - Administratör | 2018-08-25 10:56 | |
Och visst är det helt underbart befriande att vi faktiskt har rätt att tycka olika Milkman? =) Det är just det jag vill ha fram....att ALLA måste ha rätt att säga, tycka och tänka vad de själva vill utan att få ett gäng gastande fjantar efter sig som vrålar "rasist, nazist, fascist". | ||
Milkman73 | 2018-08-25 11:04 | |
Håller med Mouche. :) | ||
ttiittii - Ej medlem längre | 2018-08-25 14:01 | |
Håller med Mouche . Dom andra partilerna har inga ledare antingen är vi ledare eller så är vi det inte. Löfven är ingen ledare han framstår som en gammal Tomte . Jag påstår att en karismatisk ledarna är 90% Av partiet. Åkesson är en ledare. Skulle inte förvåna mig om Sd tar hem mer än vad jag tror. | ||
lovesun | 2018-08-25 15:23 | |
Och jag håller med Milkman....en partiledare som så ofta svarar just att han inte vet, det där vet jag ingenting om och fråga räknenissarna kan ju inte vara speciellt påläst. Tala kan han precis som dom flesta kan, men koll har han inte. Som sagt, jag har samma bild som Milkman här. | ||
lovesun | 2018-08-25 15:25 | |
...så min gissning blir 21 | ||
Klungan | 2018-08-25 15:37 | |
23 | ||
Wahlentina | 2018-08-25 20:50 | |
31% 😟 | ||
Wahlentina | 2018-08-25 20:51 | |
Haha, glömde emojis inte funkar här, skulle vara ledsen/uppgiven gubbe. | ||
Lill-IT | 2018-08-25 22:45 | |
Jag tror att vi kommer att häpna. Folk är missnöjda.. och både M och S kommer att känna av det. Ordentligt. Jag tror att SD får runt 30%. | ||
harenliten - Ej medlem längre | 2018-08-25 22:55 | |
26 | ||
igne | 2018-08-26 07:54 | |
19. Hoppas dock att dessa lögnare och människoföraktare (nu menar jag bara dem i toppen och inte väljarna) skulle få 0 röster. | ||
med | 2018-08-26 12:32 | |
Vågar inte tänka på hur det går. | ||