Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 4 |
Inloggade | 6 |
Mobilspel
Pågående | 20 794 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
getramses | 2024-05-14 10:25 | |
Jovisst, men jag tycker jämförelsen haltar lite. För mig är det två helt olika spel, att spela en hel match under en begränsad tidsrymd som t.ex. 2x6min och att spela korrespondensspel där man har ett visst antal timmar på sig att göra ett drag. | ||
Tassos | 2024-05-14 12:58 | |
Jo absolut. Men anledningen att folk sluta spela på pc är för att allmänheten spelar på mobilen. Ingen annan anledning. | ||
Bitte - Administratör | 2024-05-14 16:05 | |
Och att folk slutar spela på appen är väl som med alla andra spelappar man laddar ned , vissa tar man bort , så jag ser inget konstigt med det. Bitte | ||
Roddaren - Ej medlem längre | 2024-05-15 11:21 | |
Nej, Tassos, du har fel vill jag påstå, getramses här fattat precis vad det här handlar om, det är så jag och många med mig resonerar. Precis som getramses skriver är det två helt olika saker att spela betapet på en dator och på att göra det på en mobil, det ena ersätter alltså inte det andra och orsakerna till det har getramses också angett. | ||
Tassos | 2024-05-15 11:35 | |
Okej då har jag fel. Det går jättebra. Självklart hänger inte specifikt Betapet ihop med det gradvis minskade pc-användandet. Jag förstår skillnaden naturligtvis. Det är naturligtvis något unikt med Betapet. Inte alls som andra pc-spel som människor i allmänhet nyttjar mer sällan. | ||
Roddaren - Ej medlem längre | 2024-05-15 12:18 | |
Jag har en rak fråga till dig, "Tassos": Du har varit medlem här länge men inte spelat en enda match, ändå har du ständigt nya idéer kring varför andra slutat spela och svarar de flesta som skriver i tråden på ett raljant sätt. Varför? Tanken var väl att vi skulle resonera kring just det trådskaparen skrev - varför så många slutar och göra det i en trevlig och konstruktiv anda. | ||
wildman | 2024-05-15 13:46 | |
@Roddaren. Tassos har spelat 1600 matcher på mobilen. | ||
Tassos | 2024-05-15 15:24 | |
Jag spelar hela tiden via mobilen. Är inte raljant mot någon speciell. Tror nog möjlighet många är lite lätt lättkränkta om någon har en tydlig ståndpunkt. Men jag svarar bara utifrån mitt eget perspektiv på frågeställningen varför många slutat spela. Jag tror iallafall att det är en allmän trend. Fler spelar istället vis mobilen. Och jag tror dessutom att jag har rätt. Men du får tycka att jag har fel. Jag lägger inget värde i det. | ||
Roddaren - Ej medlem längre | 2024-05-17 07:27 | |
"@Roddaren. Tassos har spelat 1600 matcher på mobilen." Kan väl säkert stämma. Men det var ju inte vad jag skrev och det har heller ingen relevans för mitt resonemang. | ||
Clips | 2024-05-27 16:31 | |
Jag tror fått förklaring varför många har slutat en del påstår yngre spelare har gått över till wf, kanske det jag saknar i alla fall dom jag spelade senast med 2019 alla har slutat ( ungefär imin ålder .) Så kan det vara men livet och spelet går vidare ändå. | ||