Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
9
Inloggade37
Mobilspel
Pågående20 909

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Äppelkatten - Ej medlem längre2007-02-13 10:49
Antal inlägg: 1290

Pekkis:Vingklippt ängel är en riktig pain in the ass, och så menar jag inte boken utan själva bruden. Blähä.

Mercedes2007-02-13 13:19
Antal inlägg: 728

Började läsa på Liza Marklunds Nobels Testamente...men boken åkte i väggen efter ett tag...vet inte vad svordomar har att göra i en beskrivning av något..blev oerhört störd på språkföringen. Kan ju inte säja att det är sämsta boken jag läst för jag gav den aldrig en chans. Däremot tyckte jag om Gömda.

två bakelser2007-02-13 18:20
Antal inlägg: 196

Kan bara hålla med Potttränad, Alkemisten vilket jäkla pekoral! Läste en intervju gjord med Håkan Nesser där han dissar Paulo Cohelo helt och hållet. Det känns extra bra att veta att en av mina favoritförfattare är av samma åsikt i detta fall.

-NIKe-2007-02-13 20:00
Antal inlägg: 185

För min del har det alltid varit Astrid Lindgren som gjort att vigvatten och vitlök åkt fram i ett svungande huj. Jag får klåda av hennes historier och blir väldigt upprörd när folk föreslår att hon borde fått nobelpriset eller ska representera Sverige istället för Kungen.
Jag vet att min åsikt upprör en del människor men det är verkligen så jag tycker.
P.s Min barndom var lycklig D.s

Sarra - Ej medlem längre2007-02-13 21:21
Antal inlägg: 19

"Liftarens guide till galaxen" är en av mina absoluta favoritböcker! Hur kan man inte tycka om den?

"Brott och straff" av Fjodor Dostojevskij däremot är ett riktigt sömnpiller. Tvingades läsa den för något år sen i skolan... Bläh!

Kängan2007-02-13 21:40
Antal inlägg: 160

Jag gillar också Liftarens guide till galaxen och annat av Douglas Adams

det sämsta däremot måste vara
"Allt och mer därtill" av Jacqueline Briskin. Den ingick i kurslistan som exempel på "tantsnusk" när jag gick på bibliotekshögskolan. Jag slutade läsa boken när en vacker kvinna beskrevs som "Galjonsfiguren i fören på ett vikingaskepp". Vämjelig smörja!

Zmul2007-02-13 22:01
Antal inlägg: 198

Berätta inte för någon..kom inte ihåg vem som skrev boken
och den där Fördömd med hon Hildebrant vilket skit

aiak2007-02-13 22:02
Antal inlägg: 37

Håller med Pekkis, Marian Keyes är verkligen urdålig

Cicantrice2007-02-13 22:05
Antal inlägg: 6

Jag tycker inte att Den vidunderliga kärlekens historia förtjänar att vara omnämnd som en dålig bok... Man måste ha ett öppet sinne och en känsla för romantik. Jag läste Alkemisten på engelska första gången, och sedan på svenska. Den svenska översättningen var fruktansvärd och försämrade boken hur mycket som helst. Så läs den på engelska istället, den är så vacker då. =)

Den sämsta boken jag läst måste vara Don Quijote (som jag minns), jag hade kanske för höga förväntningar då den utsetts till tidernas bästa bok.. Klart överskattad, lång och fruktansvärda monologer emellanåt...

yew98fq2007-02-13 22:39
Antal inlägg: 49

Håller med mamman om att vissa kursböcker är det värsta. Andra böcker som blir för tråkiga läser jag inte vidare i men just de böckerna måste man ju ofta traggla sig igenom.

Sällar mig dessutom till skaran som gillar Douglas Adams! Har nog läst det mesta av honom och inte läst något som jag tyckte var tråkigt.

Slemmie2007-02-13 23:07
Antal inlägg: 129

Främlingen av Camus. Tyckte så otroligt illa om huvudpersonen, så man brydde sig liksom inte om hur det gick.

Slemmie2007-02-13 23:08
Antal inlägg: 129

IMO1punkt2: Finns din bankbok att låna på biblioteket?

sirspellalot - Ej medlem längre2007-02-13 23:20
Antal inlägg: 320

"Brott och Straff", "Främlingen" och "Don Quijote" - dåliga böcker? Kulturskymning! Snart finns det bara porr och tevespel *mumlar att det var bättre förr* ...

oeronbarn - Ej medlem längre2007-02-14 00:10
Antal inlägg: 2288

jag förstår precis, slemmie. man får ju dessutom reda på vem som är mördaren direkt. inte ett dugg spännande liksom.

sirspellalot - Ej medlem längre2007-02-14 01:21
Antal inlägg: 320

Oeronbarn: Nu hoppas jag du retas. =)

Dyslekso2007-02-14 02:15
Antal inlägg: 8945

For alla som sallan laser bocker och vill lara sig att verkligen hata boklasande vill jag rekommendera "The recognitions" av William Gaddis. Nog ar det val sakert stor litteratur, men saatana perkele vad svarlast.

Annars racker det val med att lasa ett par sidor av en bok for att veta om den ar nagot att ha. Gillar man den inte da, slutar man att lasa. Skulle aldrig kunna tanka mig att lasa t ex "Azyl" eller "Nobelz teztamente" av Lizzza Marklundz bara for att kunna saga att jag last den och den var scheit.

Plink2007-02-14 08:58
Antal inlägg: 296

dendär "Mörkrets hjärta" (minns inte författarens namn) är ett riktigt sömnpiller.

Cicantrice2007-02-14 10:39
Antal inlägg: 6

SirSpellAlot>> Det är ju just det, det är sagt att de böckerna ska vara så fantastiska, så episka, och så är de värdelösa? De har ju säkert någonting i sig som man kommer ihåg och självklart förstår, men det hindrar inte boken att vara dålig. Alla klassiker är inte värdelösa, jag läste Bombi Bitt (som ju är rätt så gammal..) och den var ju jättebra.

kartoffel2007-02-14 16:03
Antal inlägg: 456

Stefan Holms bok höjdhoppare.
Tänker inte yppa ett ord om hur dålig den är för det skulle bara bli så mkt gallaspyande att jag blir IP-bannad och stämd av Stefan Holm.
Han må vara bra på att hoppa högt och vara intelligent, men håll han borta från allt vad skrivdon heter för all framtid.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?