Spelrum
Giraffen | 57 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 52 |
Inloggade | 110 |
Mobilspel
Pågående | 20 924 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
E_Cantona | 2008-04-01 19:49 | |
Say no more...haha Hann du få nåt kaffe???? | ||
ledzeplin | 2008-04-01 19:59 | |
huuuuuuur kan the end ligga sist, är du inte klok! | ||
Snoosy | 2008-04-01 20:02 | |
bennyboll, ;) det beror på om man har sinne för musik eller inte. Behöver inte många lyssningar för att inse om det är en låt som jag för alltid gillar. Grejen är ju den att en lista på bra musik är så indivuell. I mitt fall. Musik har malt på hos mig sen barnsben. har fler skivor en du kan räkna till ;P Så favoriter.. nja.. Det är svårt att säga vilka som är dem absoluta favoriterna. Därför följer jag nya låtar istället. Gamla är kul att lyssna på. Kan ibland önska att jag hade en favoritlista. Det skulle bli enklare så :) men men.. kan inte rå för att jag är tokig i musik. Sen stör man sig på uppbyggnad i många låtar oxå. Blir lätt så när man producerar sj haha | ||
Snoosy | 2008-04-01 20:06 | |
..sen så lyssnar ju dem flesta här på rock och pop, som sjklart har sina guldkorn :) men, min musik hör inte riktigt hemma här. All respekt åt depeche-fans dock ;) | ||
Rabiat | 2008-04-01 20:13 | |
Äntligen en tråd värd namnet !! Man kan lugnt säga -Fy fan vad mycket bra musik det finns.....dålig med, en tråd med sämsta låtar =D | ||
GalnaAlexiz | 2008-04-01 21:51 | |
Just nu Takida Curley sue, sååååååååååååååå underbar | ||
gokocken | 2008-04-01 22:00 | |
Day´s like this - Van Morrison | ||
UffeUppsala - Ej medlem längre | 2008-04-01 22:26 | |
Hela War of the worlds dubbel lp | ||
jfc | 2008-04-02 11:22 | |
Har knappt druckit kaffe under de år det tog att göra listan klar! :) | ||
Metalnymf - Ej medlem längre | 2008-04-02 11:41 | |
Min lista har sån stor variation haha. 1. Metallica - Alla låtar (men Creeping death väljer jag väl dååå) 2. Disturbed - Down with the sickness 3. Iron Maiden - Fear of the dark (live) 4. Godsmack - Releasing the demons 5. Nightwish - Sleeping sun | ||
tinystina | 2008-04-02 12:12 | |
Just nu: Lily Allen - knock 'em out (jag skrattar ihjäl mig åt texten och vill gifta mig med trummorna) Genesis - driving the last spike (jaaaaaaaaaaaa) Queen - Bohemian rhapsody (killen var ett geni...) Antonio Caldara - Alma del Core (bara för att ja håller på o lära mig den) Nick Drake - man in a shed (den får mig alltid o le) | ||
yayasout - Ej medlem längre | 2008-04-02 12:13 | |
Denna lista varier alltid med humöret. Men dessa fem låtar är nästan alltid med på mina favoritlister. 1. Bob Dylan - Political world 2. Bob Dylan - A Hard rain's gonna fall 3. Bob Dylan - Lovesick 4. Neil Young - Heart of gold 5. The Highwaymen - Highwayman. | ||
majpluselva | 2008-04-02 12:18 | |
1."Day+Another Day" - Jaga Jazzist 2."Sly" - Herbie Hancock 3."Cruise Control" - Tower of Power 4."Windows" - Chick Corea 5."The Moon's a Harsch Mistress" - Pat metheny och Charlie Haden | ||
lämmeltåg | 2008-04-02 12:23 | |
1. Wuthering Heights - Kate Bush 2. All I Want - Joni Mitchell 3. We share our mothers health - The Knife 4. Sparks - This town ain't big enough for both of us 5. Talking Heads - Psycho killer för att nämna några! | ||
Intet | 2008-04-02 13:38 | |
1. Wildchild - W.A.S.P 2. November Rain - Guns n Roses 3. I want it all - Queen 4. Bed of Nails - Alice Cooper 5. Jawbreaker - Judas Priest. Ingen knäcker denna lista! | ||
Fånmåne - Ej medlem längre | 2008-04-02 13:58 | |
Jag känner för att rangordna de bästa svenska låtarna (just nu): 1. John Lenin - Dom Älskade 2. Gardell - Nästan Vackra 3. Kjell Höglund - Gennesarets Sjö 4. Stefan Sundström - Fånmåne (det finns en anledning till att jag har valt det användarnamn jag har) 5. Rikard Wolff - Happy Birthday, Mister President | ||
Palini | 2008-04-02 14:05 | |
1. All I've ever wanted - Mariah Carey 2. Runaway - The Corrs 3. Il mondo che vorrei - Laura Pausini 4. Det vara bara solen - Karin Wistrand 5. Wasn't it good - Tina Arena | ||
oeronbarn - Ej medlem längre | 2008-04-02 16:35 | |
mycket trevlig lista, jfc. en hel del ohört också - ska leta guldkorn... mer hissmusik: steve forbert - romeo's tune everything but the girl - living on honeycomb lambchop - about my lighter radio dept. - we climb the wired fences jackson c. frank - prima donna of swans billy bragg - tracks of my tears shins - a comet appears au4 - a mile from here is a hole where I buried your love john coltrane - my favorite things bert jansch - alice's wonderland american analog set - (theme from) everything ends peter sarstedt - where do you go to my lovely comet gain - you can hide your love forever juana molina - la verdad max richter - written on the sky M83 - gone ulrich schnauss - blumenthal the jesus and mary chain - happy when it rains soft boys - insanely jealous dead boys - ain't it fun scout niblett (feat. will oldham) - kiss james carr - the dark end of the street the only ones - the whole of the law go-betweens - quiet heart broken social scene - 7/4 (shoreline) chromatics - running up that hill like honey - airport billy schuh and the foundry - dancing lights/slow machines my bloody valentine - sometimes laura cantrell - when the roses bloom again beth orton - rectify beirut - elephant gun josh rouse - flight attendant tangerine dream - love on a real train air - ce matin la yo la tengo - black flowers voxtrot - the start of something beulah - emma blowgun's last stand brian eno & john cale - lay my love explosions in the sky - day five ida - blizzard of '78 fleet foxes - ragged wood fred eaglesmith - freight train midlake - roscoe sufjan stevens - romulus kate bush - nocturn matthew sweet - evangeline bear quartet - put me back together mercury rev - opus 40 modest mouse - custom concern colin meloy - every day is like sunday magnetic fields - papa was a rodeo coasters - down in mexico toploader - dancing in the moonlight van morrison - tupelo honey velvet underground - oh! sweet nuthin' ultravox - the wild, the beautiful and the damned the tyde - all my bastard children railway children - every beat of the heart bartlebees - safety pin stuck in my heart boomtown rats - I dont like mondays camper van beethoven - take the skinheads bowling chris isaac - wicked game donovan - jersey thursday doves - there goes the fear elkie brooks - pearl's a singer chet baker - over the rainbow elvis costello - alison fiona apple - across the universe gillian welch - revelator haley bonar - hawaii joni mitchell - woodstock leonard cohen - avalanche mugison - murr murr nicolai dunger - soul rush waterboys - the whole of the moon neautral milk hotel - oh comely nina simone - here comes the sun the faces - ooh la la steve miller band - the joker talking heads - once in a lifetime television - venus paul collins' beat - don't wait up for me cannonball adderley - mercy, mercy, mercy miles davis - concierto de aranjuez (adagio) nick drake - saturday sun jackson browne - jamaica say you will tindersticks - buried bones stina nordenstam - 125 whitest boy alive - don't give up dream academy - please let me get what I want joy division - atmosphere ride - vapour trail sleeping states - rivers the band - the night they drove old dixie down be good tanyas - the littlest birds the clinic - the second line panda bear - bros fleetwood mac - I know I'm not wrong the mountain goats - the mess inside new order - temptation phoenix - too young pretenders - don't get me wrong stars - your ex-lover is dead ugly casanova - hotcha girls wolf parade - I'll believe in anything wilco - kamera mirah - cold cold water feist - la sirena TV on the radio - mister grieves jon brion - row sigur rós - heysátan stuart a. staples - that leaving feeling ja, jag är sjuk och har tråkigt. | ||
diös | 2008-04-02 16:55 | |
BMX Bandits - Death and destruction Scott Walker - If you go away Go Betweens - Quiet Heart Arthur Russel - That's Us/Wild Combination Sandy Shaw - (There's) Always something there to remind me Aztec Camera - Jump | ||
Fånmåne - Ej medlem längre | 2008-04-02 17:00 | |
Annars tycker jag att det är jävligt svårt att rangordna musik.. Hur ska man bedöma? Och ännu värre, hur ska man sålla ut bland de hundratals låtar som faktiskt är kvalificerade att ligga i topp? I synnerhet tycker jag att det är svårt att jämföra från genré till genré... Lättare att göra en lista för varje genré, eller nåt sånt... kanske varje mentalt mående? | ||