Spelrum
Giraffen | 30 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 31 |
Inloggade | 63 |
Mobilspel
Pågående | 20 317 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ledzeplin | 2008-04-11 00:22 | |
friendly* | ||
Solen_lyser - Ej medlem längre | 2008-04-11 00:24 | |
Nick Cave har även han bra texter. | ||
Gnappsmurf | 2008-04-11 01:13 | |
So check your lock and close your eyes When you wake up I´ll be all right Never tell them where it hurts And keep your bullet safe inside Richard Buckner Song of 27 | ||
Little_Red - Ej medlem längre | 2008-04-11 01:39 | |
"The sun's not yellow it's chicken" | ||
Skogstokig - Ej medlem längre | 2008-04-11 05:54 | |
Pst q, göteborgs finest Då så, stå så då, så vind och skörda en storm och känns bördan enorm nu blir knäckta ryggar vanligare än bland taniga kistbärare på sumo-begravningar sen ni har ingen aningar men, som varningar blivit så vanliga sen ja sa till ditt gäng, att vänder ni nacken ska vi slå er så hårt i bakhuvet att nån måste hålla ögonen på er så fort man såg er, fatta man att ni bara jiddrade å kaxa För mina rader klipper till pager som missnöjda riddare med saxar jag betraktar världen, förtraktar er, ni bör akta er snart ta det lugnt, du fattar snart, att mitt förhatliga författarskap studsar ekon av överjordiska inviter mot satelliter och as följer essen, men når ändå inga höjder med meriten för rap-eliten toppstyrda texter radio via scen medans mina rader slår underifrån, tills ni får käken som diadem jag ger tillbaka dina hjälpande händer en i sänder och en e sönder skändar grammatik med mordbrännande ordvrängare jag bänder trender, och glöm inte att när du överträder så rent verbalt är jag definitionen av mer våld än nöden kräver jag övervägde att lämna er utslagna som pestkoppor men få eld i nacken och nickar som på narkoleptiska testdockor för det lockar ju, att spotta så giftiga rim att ingen kan andas å få er att spela tillbaka tills ni slitit ut era bandare jag e ett vandrande brott mot varenda jävla vapenlag så rappare, skaffa er ögon i nacken inför räkenskapens dag | ||
klobba2 - Ej medlem längre | 2008-04-11 07:27 | |
Ovanstående är det sk Rap-pakalja.......? hahahaha | ||
Snoosy | 2008-04-11 07:42 | |
''Vad skiljer då den tokige från den vi kallar klok'' Mauro Scocco - Det finns 1991 | ||
impala-58 | 2008-04-11 08:47 | |
Fuck like a beast W.A.S.P. | ||
alfamarie - Ej medlem längre | 2008-04-11 09:06 | |
Du är det finaste jag vet. Du är det dyraste i världen. Du är som stjärnorna, som vindarna, som vågorna, som fåglarna, som blommorna på marken. Du är min ledstjärna och vän. Du är min tro, mitt hopp, min kärlek. Du är mitt blod och mina lungor, mina ögon, mina skuldror, mina händer och mitt hjärta. Friheten är ditt vackra namn. Vänskapen är din stolta moder. Rättvisan är din broder, freden är din syster, kampen är din fader, framtiden ditt ansvar. Du är det finaste jag vet. Du är det dyraste i världen. Du är som stjärnorna, som vindarna, som vågorna, som fåglarna, som blommorna på marken. Sång till friheten av Björn Afzelius | ||
snorklan | 2008-04-11 09:11 | |
Fortsätter med Afzelius.. Ikaros När jag tänker tillbaka på min barndom ser jag skräckbilder tydligast av allt. Ja, dom gånger dom skrämde eller slog mej är dom minnen som hårdast sitter fast. För som barn tar man kärleken för given; allting annat är mot ens natur. I den stund man tar steget ut i livet är man bara ett tillgivet djur. Ändå står snart dom vuxna där och pekar ut den riktning dom tycker man skall ta. Alla drömmar dom själva har förvägrats vill dom förverkliga genom sina barn. Är man lydig belönas man och hyllas, revolterar man mister man allt. Ingen älskar ett barn som inte lyckas, ingen älskar ett barn som är stärkt. Men vem besitter förmågan att veta vad som ryms i en ny individ? Och vem kan säj' till nån annan hur lyckan ser ut, vem kan säj' vad nån annan vill bli? | ||
Q-tile - Ej medlem längre | 2008-04-11 09:12 | |
So I'm waiting for this test to end So these lighter days can soon begin I'll be alone but maybe more carefree Like a kite that floats so effortlessly I was afraid to be alone Now I'm scared thats how I'd like to be Azure Ray - November | ||
SuckerMC | 2008-04-11 09:29 | |
Förr var det rock allting var rock Sminkade hockey-frillor, det var tjockt Svartklädda snubbar som undviker klubbar Såg dom nån gång ibland när dom var fulla Sen kom det punk, allting var tungt Några år kedjor, helst i en bunt Herren på täppan, tuppar som fäktas Duschade kanske en gång i veckan Nu är det skit, det som du kallar musik Kopior av MTV som blir till liv En skyltdocka kom, en skyltdocka såg Man ser din idol på kläder och hår Kan inte förstå dessa ytliga människor Sparkar på trumman med spydiga tennisskor Tänker inte röra mig för nån ska hoppa Trenderna kommer och går, jag kan softa Fronda// Fansen | ||
vindsus86 | 2008-04-11 09:31 | |
bergatroll, det där "just 'cause you're paranoid doesn't mean they're not trying to get you" har jag hört flera gånger, bl a sagt av don mclean 1970-71 någon gång. så det var nog inget kurt cobain kom på själv. om det var det så var han isf en klipsk treåring. | ||
vindsus86 | 2008-04-11 09:40 | |
So Abram rose, and clave the wood, and went, And took the fire with him, and a knife. And as they sojourned, both of them together, Isaac the first-born spake, and said, My Father, Behold the preparations, fire and iron, But where the lamb for this burnt-offering? Then Abram bound the youth with belts and straps, And builded parapets the trenches there, And stretched forth the knife to slay his son. When lo! an angel called him out of heaven, Saying, Lay not thy hand upon the lad, Neither do anything to him. Behold, A ram, caught in a thicket by its horns; Offer the Ram of Pride instead of him. But the old man would not so, but slew his son, And half the seed of Europe, one by one. the parable of the old man and the young - wilfred owen (skriven under första världskriget. han var kritisk. skrev även bl a dulce et decorum est. väldigt bra. tror han dog någon vecka innan kriget var slut.) | ||
vindsus86 | 2008-04-11 09:41 | |
och det är så givet att någon skulle få för sig att komma med ett "haha"-meddelande direkt efter detta så därför bryter jag det magiska tillfället här. du som tänkte göra det - du är förutsägbar. hah. | ||
E_Cantona | 2008-04-11 09:46 | |
Jag ska börja bli elak, jag ska odla mitt hat. För om hatet blir tillräckligt kallt så ser man världen så klart... Lustans Lakejer - Diamanter | ||
E_Cantona | 2008-04-11 09:47 | |
OBS!!! Jag e en positiv människa...haha | ||
vulcan | 2008-04-11 10:33 | |
Det här är ingen kärlekssång Det här är min stund på jorden Ingenting du sett på film nån gång Ingenting ur litteraturhistorien Alla nätter här på pappersbruket Timmar av timmer föll omkull Sen på cyklarna i morgonljuset Vägen hem i en värld av guld Eldkvarn - Landsortgrabb | ||
Basta - Ej medlem längre | 2008-04-11 11:40 | |
Här är hammarbys A-lag Här är Hmmarbys fans Alla kommer från söder och vi älskar Hammarby. | ||
kartoffel | 2008-04-11 11:46 | |
Beat on the brat Beat on the brat Beat on the brat with a baseball bat Oh yeah, oh yeah, uh-oh. What can you do? What can you do? With a brat like that always on your back What can you do? (lose?) Ramones - Beat on the brat | ||