Spelrum
Giraffen | 55 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 39 |
Inloggade | 96 |
Mobilspel
Pågående | 20 222 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
le-lou | 2011-02-09 00:18 | |
![]() | Snoosy - följ resonemanget nu snälla. 1. Jag vill inte jobba 2. Då får jag press på mig från håll som vill att jag ska jobba 3. Jag mår dåligt av pressen Vems fel är det att jag mår dåligt? Svarar du 2 så ger jag upp dig. | |
Snoosy | 2011-02-09 00:21 | |
![]() | Måns_E,, har varit inne på en linje förrut. Önskar ibland att man gjorde något åt den idén. För då skulle flera ta sitt förnuft till fånga. Alla som röstar högern. Borde få den vård dom betalar sina skattepengar till om det händer något. Så kan vi övriga fortsätta i den riktning som sossarna en gång byggde upp. Ett samhälle där alla ska ha rätt till vård för samma peng oavsett kostnad. Många som röstar på högern vill inte betala skatt. Har pratat med många. Men då måste man ju leva därefter också. Eller hur? | |
spider_f | 2011-02-09 00:22 | |
![]() | okej sorry, missade :) | |
nulltj - Ej medlem längre | 2011-02-09 00:24 | |
![]() | >> Guldplate, ja det kan man säkert. Men det är lite svårt då man har en hyra på 4000 + el + mat. Jag drar in ungefär 8000 varje månad, och har en hyra på 4300 kr. Elen går på ca 600, vilket ger mig ca 3100 kr till mat mm varje månad. Inga som helst problem. | |
Snoosy | 2011-02-09 00:24 | |
![]() | Le-lou,, ja då får du ge upp. Dne pressen som sätts idag på sjuka är alldeles för hård. Det kommer bara sluta med att dom blir sjukskrivna igen eller leva på socialbidrag. Vad är vitsen med det?? Du anser kanske att det är rätt att en cancersjuk ska jobba halvtid eller mer?? som högerregeringen är inne på. | |
le-lou | 2011-02-09 00:25 | |
![]() | men jag börjar allvarligt tro att du har lässvårigheter nu. Läser du med flit ordet Vill som Kan eller ? | |
Snoosy | 2011-02-09 00:26 | |
![]() | Sen Le-lou,, att du skriver. ''Jag vill inte jobba'' Så enkelt är det ju inte. | |
nulltj - Ej medlem längre | 2011-02-09 00:27 | |
![]() | Snoosy>> Det är snarare inte så enkelt som du vill få det till, att världen är uppdelad i svart och vitt. | |
Snoosy | 2011-02-09 00:28 | |
![]() | Du utgår ifrån att folk inte vill jobba. Om jag förstått dig rätt. Det är en typisk högertanke. | |
le-lou | 2011-02-09 00:30 | |
![]() | varför börjar du yra om sjuka nu? Pratade vi om människor som inte VILL jobba eller vad? Och pressen på de sjuka. Jag har varit sjuk. Länge. Och jag har träffat alla du kan tänka dig i form av myndigheter. Jag har blivit "jagad" av dessa. Det är helt orimligt hur folk tolkar det som att bli jagad förresten, ska samhället glömma bort mig bara för att jag blev sjuk? Det är ingen press, det är helt normalt precis som att skolan ringer hem när ungen är sjuk länge. Att pröva en arbetsförmåga är vad det låter som - och handlar inte om diagnos, kan inte nån på vänster förstå det någon gång? Sluta dra alla över en och samma kam Snoosy. Min mamma fick cancer och mådde bättre av att jobba än att sitta hemma och våndas. Allt är inte svart och vitt som det verkar vara i din värld. | |
Snoosy | 2011-02-09 00:30 | |
![]() | null,, varför skulle jag tycka att världen är svart och vit? vad grunnar du det på?? | |
le-lou | 2011-02-09 00:31 | |
![]() | ibland får jag verkligen känslan av att en del ser ordet "arbete" som något form av straff. | |
Snoosy | 2011-02-09 00:33 | |
![]() | Le.lou,, Din mamma mådde bättre av att arbeta. Bra för henne. Hon kände att hon orkade med det. Men tro mig det finns många som inte orkar fysiskt och psykiskt. Man kan ju inte jämföra med det man själv är eller har varit med om och tro att alla är lika. | |
le-lou | 2011-02-09 00:34 | |
![]() | jag utgår inte från ett smack förresten - jag skrev vidare efter Yonderboys inlägg - om du läser ordentligt så slipper du kasta skit på folk i onödan. | |
Snoosy | 2011-02-09 00:34 | |
![]() | Le-lou, jaha. men det återigen din uppfattning. Jag ser inte det som ett straff. Jag ser det som en samlingspunkt i en människas liv. Om man har ork till det. | |
le-lou | 2011-02-09 00:35 | |
![]() | "Man kan ju inte jämföra med det man själv är eller har varit med om och tro att alla är lika." Nej men sluta med det då. | |
nulltj - Ej medlem längre | 2011-02-09 00:35 | |
![]() | Snoosy>> Jag grundar det på kommentarer såsom 'Måns, tänk om det är så enkelt ?' på ett inlägg om att det inte är så okomplicerat att världen består av endast gott & ont. Och ditt förenklade sätt att kategorisera människor som höger=egoister & vänster=inte egoister. | |
Snoosy | 2011-02-09 00:35 | |
![]() | har jag kastat skit?? på vilket sätt ?? | |
le-lou | 2011-02-09 00:37 | |
![]() | pallar inte. jag förstår att du inte vill diskutera med dina vänner att det inte ger någonting, jag förstår dem verkligen. Du har skygglapparna så långt nerdragna för ögonen att du projicerar saker på andra som du gör dig skyldig till själv. godnatt. | |
Snoosy | 2011-02-09 00:39 | |
![]() | null, Måns utgick enbart från att jag såg världen i gott och ont. vad har han för rätt att skriva så? Allt är inte svart och vitt. | |