Spelrum
Giraffen | 51 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 39 |
Inloggade | 92 |
Mobilspel
Pågående | 20 222 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Snoosy | 2011-02-09 00:40 | |
![]() | Le.lou, och du lämnar en diskussion då du inte har något att komma med längre. Säg gärna vad det är för skit jag slängt på dig nu istället. | |
nulltj - Ej medlem längre | 2011-02-09 00:41 | |
![]() | Snoosy>> Nu emotsäger du dig själv. Måns sa: 'Världen är inte så enkel som good guys och bad guys.' Du kontrade med 'Tänk om det är så enkelt?'. Hur du kan få det till något annat än just det får jag verkligen inte ihop. | |
Snoosy | 2011-02-09 00:41 | |
![]() | Ähh nu ska jag sova. Fasen vad klockan gick fort. :) | |
Snoosy | 2011-02-09 00:46 | |
![]() | null, letar du efter fel hela tiden i livet också?? Att jag skrev så är enbart av den anledningen att man faktiskt inte har svaret kring livet. Förrän man levt det. Eller hur ;) ?? Om man ens får svar då. Det finns många svar man skulle vilja ha svar på. Krig, svält, varför vi tänker olika, hjärnan. mm. Good guys and bad guys. Klart det finns ahha. maffia vettu. Läskigt. Men min värld är inte svart och vit. Men säkert för the good and the bad guys. ;) | |
Snoosy | 2011-02-09 00:46 | |
![]() | men nu ...bums i säng | |
nulltj - Ej medlem längre | 2011-02-09 00:48 | |
![]() | Oj vad jag inte orkade läsa igenom det där fler ggr än en, vilket inte räckte för att förstå vad du menade. | |
Guldplate | 2011-02-09 00:49 | |
![]() | Jag börjar också komma in på Le-lous tankegångar. De om att du Snoosy du har lässvårigheter eller frivilligt läser in annat än det som folk verkligen skriver. Le-lous exempel om folk som inte vill jobba är ganska talande. Du kan inte lägga in andra tankar bakom det hon skriver och argumentera emot dom. Hela diskussionen faller ju om man ifall alla skulle läsa så fritt ur andras inlägg. | |
nulltj - Ej medlem längre | 2011-02-09 00:55 | |
![]() | jepp, tror det är där skon klämmer. | |
Måns_E | 2011-02-09 00:59 | |
![]() | Snoosy, oavsett vad du tycker om det så får du nog faktiskt förhålla dig till att vi lever i en demokrati och att de flesta inte har gett mandat åt sossarna att leda landet. Anledningen till det är betydligt fler än att moderater är dumma och sossar snälla. Dessutom så får du det att låta som om att det är milsvidd skillnad mellan rött och blått i det här landet, när det i själva verket är ett gäng mittenpartier som faktiskt inte skiljer sig så oerhört mycket realpolitiskt (det är fakta :)) Att du generaliserar mest hela tiden och att jag påpekar att det kanske är lite dumt att dela upp mänskligheten i goda och onda kan du väl inte se som ett påhopp? Påhopp klarar du av så bra på egen hand. | |
Subutai | 2011-02-09 05:47 | |
![]() | Jag kan bara tala för mig själv och jag väljer då verkligen inte mina vänner utifrån deras utseende. Det låter ganska knäppt. | |
värmeljus | 2011-02-09 07:18 | |
![]() | vänskap har väl inget med utseende att göra | |
Snoosy | 2011-02-09 09:45 | |
![]() | ska kolla igenom inläggen senare och se vad det är jag missat med Le-lous inlägg Men sula inte igenom mina inlägg då heller. Det var någon av er som vände det till att jg kategoriserar fula/snygga. Vilket är heeelt befängt. Tänk på det. Sen att jag har en annan livssyn det innebär ju inte att jag accepterar eran. Men ni accpeterar verkligen inte min och många andra vänstermänniskors. Utan kallar det för svart/vitt. Ni anser ju att många utnyttjar systemet, speciellt dom som är sjuka. Det reagerar jag på. För jag hävdar att det inte är så många. | |
Måns_E | 2011-02-09 09:56 | |
![]() | Snoosy, nu är du där igen. Jag har väl aldrig påstått något om vänstersympatisörer ö h t? DU gör generaliserande och fördomsfulla uttalanden i den här tråden, Inget parti eller grupp av människor. | |
le-lou | 2011-02-09 09:56 | |
![]() | du blandar ihop allt möjligt snoosy, vet du själv ibland vad du svarar på? | |
grusplan | 2011-02-09 10:09 | |
![]() | Mina vänner behöver inte vara vackra elle normala på något vis. Det finns så många underbara männislor därute som aldrig får en chans . kram till er | |
Guldplate | 2011-02-09 10:11 | |
![]() | Snoosy: Är det någon som sagt att sjuka människor utnyttjar systemet? Kan du hitta det inlägget någonstans? | |
Resurrection - Ej medlem längre | 2011-02-09 10:14 | |
![]() | Snoosy, nu får du förklara varför det är bra med krig och svält och hur det kommer sig att du är med i maffian. | |
bizzzy - Ej medlem längre | 2011-02-09 10:14 | |
![]() | Snoosy, jag föreslår att du läser igenom tråden från början till slut och speciellt då dina egna inlägg och ser vad du faktiskt har skrivit.. | |
numsan | 2011-02-09 10:29 | |
![]() | Hahaha @ Res Snoosy - när du hade den här påstådda konversationen med dina vänner (som du numera inte är vän med) på Facebook, var den då initierad av dig eller dem? | |
Snoosy | 2011-02-09 14:16 | |
![]() | Goldplate, citerar 3 av dina meddelanden. Man är sjuk om man utnyttjar systemet. ''Jag vet dom som jobbar/jobbat svart, plockat socialbidrag och skyllt på diverse åkommor för att slippa söka jobb för att istället åka till tex Thailand och njuta av livet. Helt efter filosofin att att antingen så satsar man fullt ut på att utbilda sig och bygga upp ett bra liv den vägen, eller så utnyttjar man systemet och lever livet den vägen.'' ''Om hon är vänster och "bara" fick 8000kr i bidrag för att leva så är det väl det som gör att vänsterfolket inte bryr sig om att vara ytliga. Högern ser till att du har råd att kunna bry dig om mer än bara överlevnaden! ;-)'' Vi lever inte i ryssland och inte för 70 år sedan heller för den delen. ''Du kan också välja att se på högerpolitiken som en politik som värnar om den enskilda personens rätt och förmåga medan vänstern buntar ihop allt och alla till ett kollektiv.'' Återgigen, vi lever inte i ryssland för 70 år | |