Spelrum
Giraffen | 28 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 1 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 23 |
Inloggade | 54 |
Mobilspel
Pågående | 20 317 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Fröken Sol | 2010-11-06 18:37 | |
I den stora sorgens famn så fina ord av Ted Gärdestad "I den stora sorgens famn finns små ögonblick av skratt såsom stjärnor tittar fram ut ur evighetens natt. Och i solens första strålar flyger svalorna till skyn för att binda sköra trådar, tvinna trådar till en tross mellan oss så vi når varandra. I den hårda tidens brus finns det skrik som ingen hör allt försvinner i ett sus som när vinden sakta dör. Alla tårarna har torkat till kristaller på min kind jag har ropat allt jag orkat allt jag orkat efter dig. Hör du mig kan vi nå varandra… I den långa vinterns spår trampas frusna blommor ner och där ensamheten går biter kylan alltid mer. Ändå har jag aldrig tvekat mellan mörker eller ljus för när månens skära bleknat har allt pekat åt dit håll Från mitt håll kan vi nå varandra… I den stora sorgens famn finns små ögonblick av skratt såsom stjärnor tittar fram ut ur evighetens natt. Och i solens första strålar flyger svalorna till skyn för att binda sköra trådar, tvinna trådar till en tross mellan oss så vi når varandra" | ||
SuperUlf | 2010-11-06 18:41 | |
"Men jag måste berätta en sak som jag såg när jag drömde en natt när jag satt å sov å jag tittade ner ifrån där jag låg å såg livet och livet såg ut som ett tåg" Ur Jakob Hellmans låt "Tåg". | ||
Systersol - Ej medlem längre | 2010-11-06 18:41 | |
Jag vill ut härifrån från drinkar och minkar och den här rakbladsmusiken. Jag vill ha dej för mej själv i en taxi på väg hem genom nattrafiken. Handen på höften. Min hand istället och tungan i ditt öra. Och finns det ingen taxi så snor jag en bil och sen så får du köra.. Ooooo la la... | ||
RaEl - Ej medlem längre | 2010-11-06 18:59 | |
Tiden har gått sen kvällen hos mig, då jag upptäckte sidor jag nu älskar hos dig. Timmarna flög, månen var hel, då vi gav av varann och såg morgonen gry. Allt vi har upplevt finns samlat hos mig, jag är din och jag finns här för dig. Om du tvekar så visar jag vägar att gå, om du tröttnar så ska jag vara den som som förstår, så slut då din hand kring den sten som du bär, som jag slipat och format till den jag har kär... | ||
skogstorparn | 2010-11-06 20:36 | |
En liten konstnär Musik: Lille Bror Söderlundh / Text: Nils Ferlin Vinden är vresig, kölden sträng: Var god mot en liten stalledräng! Ty önskar han något för egen del är det bara ett Magdeburgerspel. Det skulle han fingra små visor på som skulle all socknen med häpnad slå. Och folk skulle färdas i mil och mer att höra hans handklaver. Vresig är vinden, kölden sträng: Han kröker ihop sig, vår stalledräng. Dock snart ska han sitta i höghet stor och knäppa på knappar av pärlemor. Då blir det att säja vid kvarn och kross: En märklig man! - En bekant till oss. Han gick här och frös precis som vi. - Ett stort geni! Så kunde det falla ibland ett ord. Fastän luft är luft och jord är jord så att troligt är att vår stalledräng fryser sig stel i kölden sträng. Fryser sig fast - precis som vi, och aldrig blir stor och berömd och fri. Utan bara får gå där - dag efter dag, som vi, med förgrämda anletsdrag. | ||
skogstorparn | 2010-11-06 22:19 | |
open.spotify.com/tra...1p OoON9iAP | ||
Savi | 2010-11-07 11:57 | |
Jag sover o, o vaknar jag ser ingenting jag saknar det första jag ser e min fula feja o jag vet precis vad jag kommer säga, hej kul hur e det?ha det bra, då vill jag fan inte vara jag! inte du inte hon inte han , o jag vill helst inte vara nån om jag kan för idag vill jag packa väskan för gott o lämnat kvar allting som jag fått för ska det va på det här viset vill jag dra till paradiset, så jag doppar lite bomull o alkohål som jag stoppar upp i mit arselhål, men det bara bränner o det bedövar ingenting som jag känner TVÅ BLÅBÄR- Jag Vill dö idag www.youtube.com/watc...KZ 2YWS5ULA | ||
Pekkis | 2010-11-07 12:21 | |
"När paniken bryter ut, ler du svagt och viskar till mig: du är värd att dö för". Kent - "747" (refererar ständigt till denna uuuuunderbara låt). "I don’t want you to hate for all the hurt that you feel. The world is just illusion trying to change you". Vnv Nation - "Illusion" (kääääääärlek). | ||
LoveMeNow | 2010-11-07 14:49 | |
Gazing through the window at the world outside Wondering if mother earth will survive Hoping that mankind will stop abusing her, sometime After all theres just the two of us And here we are still fighting for our lives Watching all of history repeat itself, time after time Im just a dreamer, I dream my life away Im just a dreamer, who dreams of better days "Dreamer" - Ozzy Osbourne | ||
oozaa | 2010-11-07 15:48 | |
Hej jag heter petter, mitt liv är som ditt vet inte om du sett det, men de liknar mitt shit för jag ser allt svart på vitt, alltid missnöjd med nåt grubblar över saker som jag nog aldrig förstått deprimerad mellanåt, de jag bär på e svårt jag tycker synd om mig själv när jag jobbar för hårt lovar o inte håller, det som driver mig finns där jag gillar dom som delar mitt synsätt o flyger i min sfär kanske tappat det helt, spelat för många spel målat in mig i ett hörn, fått en törn det är då jag hatar mig själv, å kommer på det för jag har ingen jävla aning om vafan jag håller på med* Petter - Logiskt | ||
Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-07 15:53 | |
Keep the world with all its sin It's not fit for livin' in Yeah! I will start again It can take forever, and ever, and ever And ever, but I'll still win. Judas Priest - Beyond The Realms Of Death | ||
Egenskap - Ej medlem längre | 2010-11-07 16:12 | |
it aint right with love to share when you find he doesnt care for you it aint wise to need someone as much as i depended on you | ||
Night Monkey - Ej medlem längre | 2010-11-08 13:45 | |
Scorpions - The Good Die Young Music: Rudolf Schenker, Christian Kolonovits Lyrics: Klaus Meine You wake up Watch the world go ‘round You shiver Feeling upside down Your heart is beating fast Pumping blood to your head Another day to fight You have a prayer on your lips under the desert sun And a loaded gun You remember every word That your father said Stay out of trouble son And be true to yourself You’ll be working like a dog Raise a family And life will be alright But now it’s written in the stars if you’ll make it out alive Out alive The good die young There might be no tomorrow In god we trust Through all this pain and sorrow The good die young The flame will burn forever And no one knows your name Bring the boys back home again It was a quiet day On the streets of hope When the bomb went off At the side of the road Sounds of breaking steel An windshield full of blood No enemy in sight It feels like in a movie scenes are passing by It’s your life | ||
mirna | 2010-11-09 17:44 | |
"In love I was created and in love is how I hope I die" Av vackraste Paolo Nutini | ||
__1__ - Ej medlem längre | 2010-11-09 18:07 | |
Jag vill ta upp en skön textrad som skrev som start i en tråd här. Den var vackert skriven, nästan lite beatnik-kvalitet. Jag punkterade om den lite för att höja den poetiska kvalitén. Har en kompis som känner någon som just nu. Ger bort katter annars skjuts de ihjäl imorgon. Klockan 10. De är två kattungar och deras mamma. De lär hämtas imorgon. förf: 0zazza0 | ||
__1__ - Ej medlem längre | 2010-11-09 18:36 | |
Magnus Uggla har skrivit några bra rader trots allt... Jag vill inte va kung eller Mao Tse Tung, inte president, och ej heller Clark Kent. Nej mitt enkla lilla blygsamma bud, en önskan om en plats som nummer ett, jag vill va gud. | ||
Egenskap - Ej medlem längre | 2010-11-09 18:45 | |
I thank the Lord above That you're not there to see me In this shape I'm in | ||
delta9 | 2010-11-09 20:06 | |
Guns'n'Roses har dom 2-3 bästa minuterna av ren och skär textuell upphetsning i slutet av låten Coma från en av Use Your Illusion skivorna. "Ya live your life like it's a coma So won't you tell me why we'd wanna With all the reasons you give it's It's kinda hard to believe But who am I to tell you that I've seen any reason why you should stay Maybe we'd be better off without you anyway You got a one way ticket On your last chance ride Gotta one way ticket To your suicide Gotta one way ticket An there's no way out alive An all this crass communication That has left you in the cold Isn't much for consolation When you feel so weak and old But is home is where the heart is Then there's stories to be told No you don't need a doctor No one else can heal your soul Got your mind in submission Got your life on the line But nobody pulled the trigger They just stepped aside They be down by the water While you watch 'em waving goodbye They be callin' in the morning They be hangin' on the phone They be waiting for an answer When you know nobody's home And when the bell's stopped ringing It was nobody's fault but your own There were always ample warnings There were always subtle signs And you would have seen it comin' But we gave you too much time And when you said that no one's listening Why'd your best friend drop a dime Sometimes we get so tired of waiting For a way to spend our time An "It's so easy" to be social "It's so easy" to be cool Yeah it's easy to be hungry When you ain't got shit to lose And I wish that I could help you With what you hope to find But I'm still out here waiting Watching reruns of my life When you reach the point of breaking Know it's gonna take some time To heal the broken memories That another man would need Just to survive " | ||
Egenskap - Ej medlem längre | 2010-11-10 01:12 | |
Hela texten i Uno Svenningsssons Andas genom mig. | ||
Saxon_x | 2010-11-10 01:21 | |
Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord Du tysta, Du glädjerika sköna! Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord, Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna. Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna. Du tronar på minnen från fornstora dar, då ärat Ditt namn flög över jorden. Jag vet att Du är och Du blir vad du var. Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden. Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden. Jag städs vill dig tjäna mitt älskade land, din trohet till döden vill jag svära. Din rätt, skall jag värna, med håg och med hand, din fana, högt den bragderika bära. din fana, högt den bragderika bära. Med Gud skall jag kämpa, för hem och för härd, för Sverige, den kära fosterjorden. Jag byter Dig ej, mot allt i en värld Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden. Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden. | ||