Spelrum
Giraffen | 29 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 10 |
Inloggade | 42 |
Mobilspel
Pågående | 21 047 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-03-02 17:41 | |
Vad glada Luleå (5:a förra året) skulle bli om det blir avgörande för en slutspelsplats... Men framförallt för Frölunda (2:a förra året) om de hamnar i kvalserien och mot alla odds åker ur Elitserien... | ||
Miss_jk | 2007-03-02 20:36 | |
Mitt kära Djurgårn... Vad hände med ert Powerplay?? | ||
LasseBjörn | 2007-03-02 20:39 | |
Problemet är att man inte får Jiri i skottläge tillräckligt ofta. Sen är jag personligen skeptisk till att Falk-kedjan spelar tillsammans med Marusak i just spelformen powerplay. | ||
Miss_jk | 2007-03-02 20:47 | |
Lassebjörn: Håller med dig gällande det mesta, men jag tror inte att det är där problemet ligger. Det som är vårt (DIF:s) största problem är att vi inte kommer in i offensiv zon och kan skapa ett tryck. När vi väl börjar etablera ett powerplay så håller vi pucken i max 10 sek. Så fort motståndaren sätter lite press så fungerar det inte tyvärr. Men jag välkomnar mer än nån att man strukturerar om lite i kedjorna, för jag vill ha stolta DIF i slutspel! | ||
Jo-na-tan - Ej medlem längre | 2007-03-02 21:14 | |
Nu är det spänt.. | ||
Miss_jk | 2007-03-02 21:31 | |
Jaha, då var svensk hockey död. Bara att lämna över TV-sändningarna till lokalkanalerna. Grattis landsbygden - denna sport är ER! | ||
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-03-02 21:54 | |
Har det nånsin hänt att de tre största städernas hockeylag inte gått till SM-slutspel? ...och i så fall när? Tack storstan! Synd på alla publikintäkter till sporten bara. | ||
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-03-02 22:18 | |
"En klick av de totalt tusen tillresta Dif-supportrarna klättrade över ett löjligt litet staket och stångade sig förbi vakterna och in bland LHC-fansen. Minst en person skadades och ett 60-tal supportrar omhändertogs av polisen." www.aftonbladet.se/v...22 ,00.html "Det var oroligt på läktarna och 60 personer fördes till arrestbussen av ett 50-tal poliser." svt.se/svt/jsp/Cross...po s=lasMer Skärpning. :) | ||
Miss_jk | 2007-03-02 22:30 | |
JA, jag var på gais-matchen, och vet därmed precis var polisen sätter sin nivå... Några öl med kompisar på "fel krog" och sekunden senare var man anhållen. | ||
godisgrisen | 2007-03-02 23:55 | |
Nån som vet hur kvartsfinalerna kommer gå till? Får 1-4 välja fritt av 5-8 lr blir d 1 mot 8, 2 mot 7 osv. | ||
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-03-03 00:04 | |
På lördag kl 18:15 (dvs senare idag) TV-sänds valen av kvartsfinalmotståndare i Kanal 5. Lag 1-3 väljer i tur och ordning mellan två lag åt gången och Lag 4 får ta det som blir kvar. FBK börjar alltså att välja mellan Luleå och Mora. Sedan väljer HV71 mellan Brynäs och det lag som FBK inte valde. MODO väljer sedan mellan Timrå och det lag som är kvar från HV71:s val. LHC får möta det lag MODO inte väljer. | ||
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-03-03 00:11 | |
SM-slutspelets lag ordnade efter folkmängd i kommunen (från scb.se), om man nu kan bry sig om det. :) 1. Linköping, 138580 2. HV71 (Jönköping), 122194 3. Brynäs (Gävle), 92416 4. Färjestad (Karlstad), 82878 5. Luleå, 73313 6. MODO (Örnsköldsvik), 55243 7. Mora, 20159 8. Timrå, 17870 Summa: 602653 (Stockholms kommun har 782885 innevånare) | ||
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-03-03 01:23 | |
Dags att tippa lite. :) Det kan bli åtta olika kombinationer. Jag vill gissa att FBK av avståndsskäl väljer Mora att spela mot. Eftersom Brynäs har en fantastisk förlustsvit på gång, HV71 väljer nog dom. Då får MODO välja mellan Timrå och Luleå, och troligen blir det väl Timrå eftersom dom har en sämre trend. Eller för att dom är närmare... Eller för att det blir ännu mer fullsatt i arenan... Eller för att det är kul. Alltså, gissning: FBK-MIK HV71-BIF MODO-TIK (länsderby) LHC-LHF | ||
LasseBjörn | 2007-03-03 10:30 | |
Ja, det var en fantastisk spännande säsong, men nu är den slut och det känns naturligtvis inget vidare. Jag är ändå stolt över vad laget presterat med tanke på vad "experterna" hade att säga om det i början på säsongen. Nu får vi se vad som händer inför nästa säsong. En del nyckelspelare såsom Fredrik Bremberg och Nichlas Falk har kontrakt som löper över nästa säsong medan exempelvis Teemu Lassilas kontrakt går ut nu. Just i fallet Lassila hoppas jag att man från Djurgårdens sida är lite smarta och försöker förlänga. Han kommer troligtvis bara bli bättre. Nästa säsong får vi inte hamna i en såpass lång formsvacka som var fallet hösten 2006, det var trots allt där slutspelsplatsen försvann. Följa slutspelet? Skulle inte tro det. | ||
krummerik | 2007-03-03 10:38 | |
Hockeyintresserad? Skulle inte tro det, lassebjörn. Det är ju nu det börjar! Är DIF smarta satsar de på Daniel Larsson istället för Lassila, den sistnämnde är ojämnare än Stefan Liv, och det vill inte säga lite det... | ||
LasseBjörn | 2007-03-03 10:44 | |
krummerik, Lassilas spelstil är av en mycket säkrare karaktär än Larssons. Han är relativt stor och tät. Larsson släpper mer returer och gör en hel del konstiga ingripanden. Självklart kan även han blomma ut och bli en riktigt bra målvakt en gång, men Teemu har kommit längre och är ett naturligt förstaval. Och du får gärna kalla mig ointresserad av hockey, jag skiter i Färjestads väg till guldet och jag skiter i vad du anser om mig. Om möjlighet fanns skulle jag hellre följa den ryska ligan nu, men som det ser ut nu kan detta bara göras genom att stirra på tabeller samt att läsa några korta notiser på pravda.ru, så jag avstår även från detta. | ||
krummerik | 2007-03-03 13:51 | |
Ursäkt för trampad tå! Jag finner det lite märkligt att ryska ligan är mer intressant än den inhemska bara för att favvo-laget missar slutspel. Innebär det att om, gud förbjude, DIF åker ner i allsvenskan så är hockeyn död för din del? Jag anser inget om dig, förutom att du verkar lite stingslig... | ||
LasseBjörn | 2007-03-03 14:10 | |
Enkelt. Om DIF åker ner i allsvenskan, ja då följer jag allsvenskan. Jag är vad jag är och ämnar inte anpassa mig på något sätt. | ||
Brittleif - Ej medlem längre | 2007-03-03 17:15 | |
Så sur man kan bli för ett hockeylag man håller på inte presterar bättre än man är. Dif har alltid varit medelmåttiga, om ens det. | ||
LasseBjörn | 2007-03-03 17:20 | |
Är man så dåligt insatt så kan man lika bra ge fan i att skriva. DIF (skall skrivas med versaler) har 16 SM-guld. Ingen annan svensk klubb kommer i närheten av detta. Och jag är inte sur eller besviken på laget, man har kämpat och gjort en mycket bra säsong. Tyvärr räckte det inte längre än såhär. Däremot kan jag bli lite sur av en del korkade inlägg på detta forum, men det är en annan historia. | ||