Spelrum
Giraffen | 49 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 30 |
Inloggade | 81 |
Mobilspel
Pågående | 20 224 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Snoosy | 2011-02-09 15:07 | |
![]() | bizzzy, ramsay och Le-lou,, tror inte vi kommer så mycket längre. | |
Snoosy | 2011-02-09 15:16 | |
![]() | ramsay, När har jag sagt att du ser ner på fula? Och ''en typisk högertanke är att det är mer motiverande att arbeta om arbete lönar sig. där har du en typisk högertanke snoosy. '' Okej, men om en som röstar på höger skadar sig och inte kan arbeta? Hur kommer den rösta i nästa val? Om det visar sig att han/hon aldrig klarar av ett arbete pga en skada som inte går att reparera? Tror du försäkringskassan är på dennes sida då?? Svara gärna. bizzzy, Är du på den svagas sida? Då borde du märkt att många felciterar mig och gå in och stötta. Men har inte sett något sånt. | |
MakeIllusion - Ej medlem längre | 2011-02-09 15:19 | |
![]() | Mina vänner får se ut precis som de vill!! Inga mallar här inte! | |
ramsay - Ej medlem längre | 2011-02-09 15:27 | |
![]() | jag skrev: "när jag tänker efter så litar jag nog mer på vackra människor än fula. har upplevt mer generositet, lojalitet och äkta värme från vackra människor faktiskt. och det motsatta från fula." du: Le-lou och ramsay, skrämmande. jag: att jag har behandlats bättre av vackra människor? du: ramsay, okej. Kan det bero på ditt sätt att vara mot dom du ser ner på? du igen: ..för pratar man om människor som fula, så ser man ner på människor. ful retorik. dessutom så har du alltså själv börjat se ned på fula människor över natten eftersom du använde ordet. läst en bra ledarsida på svd? fö är jag uppvuxen i rännstenen och röstar för samhällets och individens bästa inte nödvändigtvis för mitt alla gånger. försäkringskassesystemet känns yxigt och kan ses över tycker jag dock. en åsikt som delas med majoriteten av högerväljarna. att återgå till det gamla? nej hu! | |
Snoosy | 2011-02-09 15:36 | |
![]() | ramsay, var har jag börjat se ner på människor och kallat dom fula? Det är du som kallar människor för vackra och fula. Inte jag! S Nu återigen så skriver du ett meddelande och påstår att jag står för något som du skrivit? vart vill du komma? | |
ramsay - Ej medlem längre | 2011-02-09 15:38 | |
![]() | "ramsay, När har jag sagt att du ser ner på fula?" | |
zlipzten - Ej medlem längre | 2011-02-09 15:38 | |
![]() | Snoosy: Du verkar gilla att gräla? Du har säkert anledningar att vara extremt misstänksam och läsa in fakta där de inte finns men jag kan garantera att Le-Lou och Ramsay inte är syskon. | |
numsan | 2011-02-09 15:40 | |
![]() | Men Snoosy, du kan ju inte mena allvar? Det KAN ju inte vara så att du har så dålig självinsikt att du inte inser att du själv benämner människor som fula konstant i den här tråden? Det är ju det som är hela andemeningen i tråden. | |
Guldplate | 2011-02-09 15:55 | |
![]() | Snoosy: Jag kan upplysa dig att jag inte någonstans i dom citaten du tagit fram säger att sjuka människor utnyttjar systemet. Det närmsta du kommer det är din egen mening som du börjar citaten med! =) Annars är första citatet det närmsta du kommer men han som åkte till Thailand för bidrag och hänvisade till skyllt på diverse åkommor råkar vara fullt frisk. Han vill bara inte jobba! Jag tycker fortfarande att 8000kr är ganska mycket i bidrag för att inte göra någonting. Visserligen lever vi inte i Ryssland och inte för 70 år sen heller men tanken med bidrag är inte att folk ska leva ett liv i sus och dus heller. (Sen får man visserligen vara flexibel i storleken på bidrag om det kommer till familjer med en massa barn) Det sista citatet förstår jag inte ens varför du citerat... Vad har det att göra med att jag undrar varifrån du har fått att folk anklagar sjuka för att utnyttja systemet? | |
bizzzy - Ej medlem längre | 2011-02-09 16:04 | |
![]() | Jag kan inte se att andra har felciterat dig. Att alla vi andra är likasinnade är ju så fel så det inte är sant. Alla som är vänster tycker inte lika i allt, alla som är höger tycker inte lika i allt. Jag röstade inte ens i detta valet och valet innan föll min röst på miljöpartiet men det betyder inte att jag stöttar allt som en miljöpartist vräker ur sig, det får stå för den personen.. Och det är där som du är fel ute. Du kategoriserar in alla i fack. När jag nu säger att du gör det så slänger jag inte in alla andra vänster där också.. Börjar bli smått irriterad faktiskt så kanske bäst att lämna tråden innan det blir personangrepp för som sagt blir det lätt så när känslorna tar överhanden oavsett om man är höger eller vänster, snygg eller ful, kvinna eller man... | |
Tvålis - Ej medlem längre | 2011-02-09 16:17 | |
![]() | Någon skrev att det var alla mot en, jag har mer en känsla att det är en mot alla. | |
Snoosy | 2011-02-09 16:28 | |
![]() | ramsay, nu är du ljöjlig,, jag har bara sagt att du ser ner på människor, för det gör man om man kallar dom fula. Du pratar om vackra och fula människor. | |
Snoosy | 2011-02-09 16:29 | |
![]() | Tvålis, okej. Men då lägger du inte märke till att en del vänder saker för att smutskasta mig? | |
Snoosy | 2011-02-09 16:30 | |
![]() | bizzzy, gör det du | |
Snoosy | 2011-02-09 16:31 | |
![]() | numsan, citera gärna mig om var jag kallat människor för fula. | |
Snoosy | 2011-02-09 16:33 | |
![]() | felet är att andra sagt att jag kallat människor för fula. Det har hänt på flera ställen i tråden. Och då går ni på vad andra säger, inte var jag sagt. | |
Snoosy | 2011-02-09 16:37 | |
![]() | Men goldplate, men vad vill du ha sagt med din mening då? ''Jag vet dom som jobbar/jobbat svart, plockat socialbidrag och skyllt på diverse åkommor för att slippa söka jobb för att istället åka till tex Thailand och njuta av livet. Helt efter filosofin att att antingen så satsar man fullt ut på att utbilda sig och bygga upp ett bra liv den vägen, eller så utnyttjar man systemet och lever livet den vägen.'' ??? | |
Snoosy | 2011-02-09 16:39 | |
![]() | Goldplate, dina påståenden håller inte. ''Om hon är vänster och "bara" fick 8000kr i bidrag för att leva så är det väl det som gör att vänsterfolket inte bryr sig om att vara ytliga. Högern ser till att du har råd att kunna bry dig om mer än bara överlevnaden! ;-)'' har jag sagt att hon är vänster??? har jag sagt att man ska leva på minimum om man är vänster??? Nej! | |
Snoosy | 2011-02-09 16:43 | |
![]() | goldplate,, snacka snedvriden bild av vänstern. ''Du kan också välja att se på högerpolitiken som en politik som värnar om den enskilda personens rätt och förmåga medan vänstern buntar ihop allt och alla till ett kollektiv.'' Högern skulle kunna fungera om det är som du säger att högerpoliken står för den värnar om den enskildes rätt och förmåga. Men den gör inte det. Den värnar inte, utan ifrågasätter stackars människor som inte klarar ett arbete. | |
dilivio | 2011-02-09 16:53 | |
![]() | Har du inläggsmaraton eller har folk bara tröttnat för stunden? Snoosy, jag tror det är bäst att du startar en tråd om politik istället när du lugnat ner dig lite så kan man prata där utan att bli störd av folk som håller sig till topic. | |