Spelrum
Giraffen | 42 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 18 |
Inloggade | 60 |
Mobilspel
Pågående | 20 380 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Mollee3 | 2020-07-21 18:02 | |
Slog just i högra tummen. Samma tumme som jag fick en kortisonspruta i igår. Så störande. | ||
urtypen | 2020-07-21 18:58 | |
Retar mig på Elgiganten och deras dåliga service. Köpte varor online och betalade för leverans till dörren. Sen var två av sakerna inte med i paketet. Jag fick dagen efter ett sms där det meddelades att jag skulle hämta resten på annan ort Jag undrar ju vad de menar med hemleverans... | ||
ttiittii - Ej medlem längre | 2020-07-23 23:56 | |
Grannarna har party party | ||
Jimk8 | 2020-07-24 00:00 | |
Du är bara arg/sur att du inte är bjuden ju :) | ||
ttiittii - Ej medlem längre | 2020-07-24 20:25 | |
Nä finns inte en chans att jag skulle gå Dit ens under pistolhot. Retar mig på kallaste juli på 58 år.. Elementen går i Juli troligtvis första gången jag är med om det | ||
poohney | 2020-07-24 21:43 | |
Klimatobstinata klimakterierkvinnor som fryser | ||
Nachteis | 2020-07-25 22:35 | |
Huvudvärk. | ||
Lill-IT | 2020-07-25 23:47 | |
Stackars Nattkråka. <3 Har du provat att ta nåt mot den? | ||
Nachteis | 2020-07-26 00:08 | |
Dubbel dos Diklofenak är det enda som hjälper, men det är ju ajabajamedicin så får väl ta mig till VC när pandemin lugnat ned sig och få hjälp med det hela. | ||
Lill-IT | 2020-07-26 13:51 | |
Migrän då? Retar mig på migrän. | ||
ttiittii - Ej medlem längre | 2020-07-26 16:16 | |
Retar mig på traderas användar sätt.. Fast varför ska jag å andra sidan sälja för.. | ||
Nachteis | 2020-07-27 17:38 | |
Lill, ja, det känns som att det är det jag har. | ||
J74 | 2020-07-27 18:00 | |
På flera olika reklamer på tv.. | ||
Mollee3 | 2020-07-27 19:07 | |
Har du testat betablockerare Nattis? Har för mig att bisoprolol funkar mot migrän också Retar mig på att jag inte har någon mjölk hemma till kaffet | ||
Nachteis | 2020-07-29 02:08 | |
Det har jag ej. Tänker mig att det får bli vårdens beslut sedan, om de tycker att det är en bra idé. Vill inte hålla på att trixa för mycket på eget bevåg med allsköns mediciner. | ||
bobmarleyman | 2020-07-29 08:59 | |
Bra information om migrän och dess behandling hittar du bland annat på: www.internetmedicin....sp x?id=251 För mig funkar inte förstahandsalternativen jag kör med Sumatriptan som funkar klockers för mig. Du gör klokt i att få hjälp av läkare att avgöra vilken behandling som är lämplig. Sumatriptan är till exempel inte bra vid högt blodtryck eller om du är storrökare deluxe. Jag har varit testkanin på ett par olika metoder med varierande resultat. Någon form av besövningspreparat som sprutades in i näsan var ett. En av narkosläkarna på sjukhuset som läst om det från Amerikat och ville prova. Funkade inte alls mot migränen men jag kände inte ett pilleskit i halsen så kräkningen var lite enklare än vanligt. Akupunktur funkade lika bra som att stå på händer och sjunga nationalsången baklänges. Under ett anfall med aura och vid tillfället helt tom på mediciner drog jag in på apoteket och fick med mig Treo brus. (Aura, såg inte så mycket) Satte mig i bilen och tog sikte på hemmet med två Treo brus i munnen. Det var en annorlunda upplevelse och inget jag rekommenderar. Det funkade för övrigt inte heller men hem kom jag i alla fall och bilen blev städad dagen efter. Jag har migrän med aura vilket gör det möjligt att tidigt behandla den så att effekten av anfallen blir små. Kan tillägga att efter att jag började lämna blod så minskade antalet attacker betänkligt. Från ca en gång per månad till någon gång per år. Vad gäller betablockerare så tas de väl alltid i förebyggande syfte? En i vänkretsen har besvärlig migrän med flertalet anfall per vecka som numera äter betablockerare förebyggande med bra resultat. Så mitt tips är att skapa kontakt med en bra läkare för att komma fram till vad som passar för dig. Skippa näsgrejen och brustabletter direkt i munnen bara för det blir bara obehagligt. | ||
Lill-IT | 2020-07-29 12:17 | |
Jag har också migrän med aura. När blixtarna börjar så kan jag ibland bryta anfallet med något så enkelt som treo.. om jag tar det med en gång. Men jag vet aldrig om det fungerar eller ej. Däremot vet jag att jag max har 30 min till fullskaligt migränanfall, ifall treon inte lyckas förhindra det. Så det är bara att ta sig hem så fort som möjligt. Brukar inte ta nåt annat mot migränen. Har det så sällan och det har inte varit någon migränmedicin som hjälpt när anfallet väl brutit ut. Har provat otaliga. Så det är bara att rida ut 3-4 dagar vansinnessmärta.. | ||
Jelenas77 | 2020-08-05 20:25 | |
När föräldrar gör skillnad på sina egna barn. | ||
Mollee3 | 2020-08-05 21:33 | |
Att jag åker hem till Norrland och vardagen på fredag. Jag känner mig mer levande i större städer. Man behöver inte tänka så mycket, utan är hela tiden på väg någonstans. Det är skönt på något vis, att liksom vara på flykt. Att vara anonym i ett myller av massa andra människor. Att det finns platser att upptäcka. Det hela känns lite vemodigt när jag tänker efter. Att inte vilja åka "hem". Kanske har jag inget "hem" .... :/ | ||
SmålandsMira | 2020-08-06 21:34 | |
Migränen som kommer som ett brev på posten just precis när den är det sista man behöver | ||