Spelrum
Giraffen | 10 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 11 |
Mobilspel
Pågående | 21 049 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
kryddeluntan | 2018-09-15 23:54 | |
Hade gärna gjort det, men synfelet på gula fläcken gör att jag har svårt att bedöma avstånd, så det innebär att jag inte ser ner till marken ordentligt, svårt att gå i trappor och kan trampa helt fel. Jag skuttar runt som en skadskjuten hare. Har 100% syn på vänster öga och 70% på höger, så det blir en obalans. Men det finns de som har det värre, jag slipper sprutor i ögat. | ||
en dum en | 2018-09-16 08:36 | |
Jag tycker det är svårt nog ibland att ha på sig de progressiva glasögonen och gå i terräng så jag kan förstå dig kryddan. Synd när du är så intresserad av att vilja vara ute. | ||
kryddeluntan | 2018-09-16 08:40 | |
Tack för din omtanke en dum en, det är bara att gilla läget. Soligt och kyligt ute idag, det blir tvättstuga idag, ett nödvändigt ont. | ||
en dum en | 2018-09-16 11:24 | |
Håller på att dona lite här hemma jag med. Torkat svamp, bakar , torkat av golven ,tvättar men ska försöka ta mig ut på nåt vis med. Har ett projekt på gång med att ta undan gräs ,sly m.m bakom huset. | ||
Bitte - Administratör | 2018-09-16 15:46 | |
Fikat hos bästisen och träffat hennes nya ,, fick sen en beställning på mandelkubbar så har slängt i hop det på 1 liter ,,, nu lagas det älgskav och potatis här Bitte | ||
en dum en | 2018-09-16 16:38 | |
Lika middag idag då Bitte:) | ||
Minibitt | 2018-09-16 18:08 | |
Idag har jag bakat havrekex. Min svärmor bakade dem, men efter det att hon gick bort har jag inte ätit dem. Jag hittade receptet på nätet. Det har doftat hjothornssalt hela em. Oj så goda de blev! Det är underbart med nybakat bröd som smöret smälter på. | ||
jag vete fan - Ej medlem längre | 2018-09-16 18:10 | |
Vad ni bakar! :) Skulle önska jag hade det intresset! Eller vid närmare eftertanke- kanske är lika bra att jag inte har det... ;) Har nämligen svårt att sluta äta godsaker när det finns... | ||
Bitte - Administratör | 2018-09-16 18:10 | |
Lät gott dela gärna receptet om du vill =) Bitte | ||
kryddeluntan | 2018-09-16 18:28 | |
Höjden av otur, först tvättstugan. Konstaterade sedan att krabban i frysen inte var ärbar. Tog ut lite skinksnitzel och samma sak där. Det blir köpepizza idag och en ordentlig städning av frysen imorgon. | ||
Minibitt | 2018-09-16 21:55 | |
Bltte Här kommer receptet på havrekexen. 1 l mjölk 750 g havregryn 200 g smör 1,5 dl socker I tsk salt 25 g hjorthornssalt 4 dl vetemjöl Ugn 250 grader Ca 8 min i ugnen Blötlägg havregrynen i mjölken och låt stå ca 8 timmar. Klicka i det rumsvarma smöret. Blanda socker, salt, hjorthornssalt, och mjöl, och rör ner. Baka en tredjedel av degen tillsammans med mjöl så att degen blir jämn. Kavla den ( det behövs en del mjöl) till utbakningen. Mjöla ordentligt när du kavlar den så att den inte fastnar i botten. Den kavlade degen ska vara ca 4 mm. Ta ut kakor med t.ex en skål. Du kan själv välja storleken. Lägg på bakplåtspapper och grädda i 250 grader i ca 8 min( kakorna ska få lite färg. Du kan förvara i påsar ca 4 dagar eller frysa ned. Jättegott med ost och marmelad. Lycka till | ||
Minibitt | 2018-09-16 22:02 | |
Du kan nagga kexen lite innan du sätte in dem. | ||
Bitte - Administratör | 2018-09-16 22:25 | |
Tack ska absolut testas typ nästa helg , snart kudden i norr ska försöka sova fast jag just nu inte är trött Bitte | ||
en dum en | 2018-09-17 06:49 | |
Gomorron! Trött som sjutton fast jag gick och la mig straxt efter nio och släckte lampan före tio. Sovit halvdant och så typiskt att man sover som bäst när klockan ringer:/ | ||
kryddeluntan | 2018-09-17 08:37 | |
Gomorron, så är det en dum en. Jag klev upp onödigt tidigt. Kunde inte somna om efter toabesök. Här har det regnat hela natten men solen skiner nu. | ||
Bitte - Administratör | 2018-09-17 08:42 | |
Frost denna morgon , men nu skiner solen och det blir en varm dag , skönt det i alla fall , snart mot jobbet och en lång dag där .. Bitte | ||
Hedelene - Ej medlem längre | 2018-09-17 17:38 | |
Tack Minibitt;!! Ledig dag, så anammade ditt recept på Havrekex... har bakat dom.. väldigt spröda och goda blev dom tills med cheddarost och aprikos marmelad och en kopp te.. skitgott!! | ||
blankomblank | 2018-09-17 21:00 | |
Jag fastnade på blötlägg 8tim. Kändes som för mycket planering för mig. Kanske kan ta dotterns gamla frukostflingor från imorse istället?... | ||
Bitte - Administratör | 2018-09-17 21:20 | |
Suck vilken kväll, blev så arg på sista rasten på jobbet så jag var tvungen gå från fikarummet och då menar inte bara irriterad utan arg... Bitte | ||
Hedelene - Ej medlem längre | 2018-09-17 21:36 | |
Blankomblank ; Jag kortade ”blötläggtiden” till ca 5,5 timme, använde finvalsade havregryn, dom är lite mindre .. det blev iaf goda havrekex..!! Kul o baka, och testa nått nytt..!! | ||