Spelrum
Giraffen | 46 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 31 |
Inloggade | 79 |
Mobilspel
Pågående | 20 222 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Snoosy | 2011-02-09 23:54 | |
![]() | pichu hittade inget inlägg där jag ser ner på någons utseende. Helt enkelt för att det inte finns i tråden. Skugga, tråden börjar med ord från en väninna till mig, men det nämner jag senare i tråden. Du kanske inte läste det? Kan medge att det varit lite virrigt mellan varvn. Ditt meddelande Måns, hade jag inte läst igenom helt. guldplate, ramsay, Le-lou, skugga, kristallklar och Kirgizistan Guldplate skrev, ''Du kan också välja att se på högerpolitiken som en politik som värnar om den enskilda personens rätt och förmåga medan vänstern buntar ihop allt och alla till ett kollektiv.'' (ni andra kanske inte står bakom detta!?) Men, hursomhelst så får ni gärna svara vad ni anser om det jag skrivit. Utan att sula igenom det. Försök sätt er in i situationen.. ''Det är svårt att värna om sitt eget liv om man blir utslängd av försäkringssytemet. För det finns dom som blivit utfösäkrade pga att personer på försäkrningskassan anser att dom har förmågan att arbeta. Sen när den personen står där utan bidrag så är det inte så lätt att bestämma över sitt egna liv, för det har ju andra redan gjort. Över huvudet på han/hon. Vad händer då? För personen i fråga klarar inte av ett arbete. Och får då gå till sociala istället (Så länge den finns med högerpolitiken vet man ju inte heller?) I vissa fall så får dom flytta hem till föräldrar fast dom passerat 18 för länge sen, eller i värsta fall bli hemlösa. Så, ditt synsätt om att högerpolitiken låter människor bestämma över sina egna liv fungerar tyvärr inte i alla fall. '' ??? | |
pichipichi - Ej medlem längre | 2011-02-09 23:54 | |
![]() | le-lou *asg* :)) Nu..ger..jag..upp! Fiffan för denna snurriga (cyber)värld. :)) | |
le-lou | 2011-02-09 23:55 | |
![]() | snoosy - står utan bidrag? Så socialbidrag är inte bidrag menar du? | |
Snoosy | 2011-02-09 23:55 | |
![]() | tar det igen: pichu hittade inget inlägg där jag ser ner på någons utseende. Helt enkelt för att det inte finns i tråden. Skugga, tråden börjar med ord från en väninna till mig, men det nämner jag senare i tråden. Du kanske inte läste det? Kan medge att det varit lite virrigt mellan varvn. Ditt meddelande Måns, hade jag inte läst igenom helt. guldplate, ramsay, Le-lou, skugga, kristallklar och Kirgizistan.. Guldplate skrev, ''Du kan också välja att se på högerpolitiken som en politik som värnar om den enskilda personens rätt och förmåga medan vänstern buntar ihop allt och alla till ett kollektiv.'' (ni andra kanske inte står bakom detta!?) Men, hursomhelst så får ni gärna svara vad ni anser om det jag skrivit. Utan att sula igenom det. Försök sätt er in i situationen.. ''Det är svårt att värna om sitt eget liv om man blir utslängd av försäkringssytemet. För det finns dom som blivit utfösäkrade pga att personer på försäkrningskassan anser att dom har förmågan att arbeta. Sen när den personen står där utan bidrag så är det inte så lätt att bestämma över sitt egna liv, för det har ju andra redan gjort. Över huvudet på han/hon. Vad händer då? För personen i fråga klarar inte av ett arbete. Och får då gå till sociala istället (Så länge den finns med högerpolitiken vet man ju inte heller?) I vissa fall så får dom flytta hem till föräldrar fast dom passerat 18 för länge sen, eller i värsta fall bli hemlösa. Så, ditt synsätt om att högerpolitiken låter människor bestämma över sina egna liv fungerar tyvärr inte i alla fall. '' ??? | |
Snoosy | 2011-02-09 23:56 | |
![]() | Le.lou, du frågade hur gammal jag var tidigare? Frågar dig detsamma. | |
Hoodman - Ej medlem längre | 2011-02-09 23:56 | |
![]() | Jag har bara snygga vänner. Fula vänner är så äckligt. Liksom, vad ska mina moderatpolare säga? Daah... | |
le-lou | 2011-02-09 23:57 | |
![]() | Snoosy, din vana trogen så undviker du att svara. Det lustiga är att du faktiskt förväntar dig svar tillbaka . . . | |
Snoosy | 2011-02-09 23:58 | |
![]() | Kristallklar, jag kategoriserar inte människor i fula/snygga. SÅ varför ens lägga ner tid och energi på att försöka få andra att tro det?? | |
Snoosy | 2011-02-09 23:58 | |
![]() | Le-lou, vad ska jag svara på ?? Måste missat. Fråga på.. Men jag kräver också ett svar. | |
Snoosy | 2011-02-10 00:00 | |
![]() | skugga, ''Snoosy skriver en hel massa och motsäger sedan sig själv några inlägg senare...'' kanske borde anmäla dig för mened ;) | |
le-lou | 2011-02-10 00:05 | |
![]() | öh, hur gammal du är ? har du missat det .. när du själv skrev det för typ 5 minuter sedan? men du behöver inte svara. Åldern är ju faktiskt ganska ytligt. Den verkliga åldern sitter inte där :) Vet du vad Snoosy? Du känns lite ohederlig som låtsas ovetandes...., gillar inte riktigt att du "kräver" svar? Vad ska du göra om jag inte svarar? Banka och slå argt med röda näven i bordet? | |
Kristallklar | 2011-02-10 00:07 | |
![]() | Har du svarat på mitt inlägg som bl a innehåller ditt citat från föregående sida? Har lite svårt att förstå hur du skriver så vet inte riktigt om jag får svar eller ej.. | |
Snoosy | 2011-02-10 00:07 | |
![]() | kristallklar,, ''Jag skrev till dig och förklarade att vissa röstar på moderaterna för att det gynnar sitt liv, jobb och familj. Detta tycker du är egoistiskt och vänsterpartister röstar inte av egoistiska skäl. Nu skriver du: "Klart att många röstar på dom om dom är sjukskrivna. Men det har inte med egoism att göra. Det har med överlevnad att göra. Det är en viss skillnad" Menar inte jag samma sak i mitt inlägg eller? Man röstar på det parti som gynnar en själv först och främst.'' Egoismen föds då människan får för mycket pengar. Girigheten likaså ;) Som någon uttryckte det. huvudsaken är väl att en person som köpt sig en villa, har ett bra jobb ska rösta höger för att det gynnar en själv. För man kan ju inte betala lite extra i skatt för att dom som har det jobbigt i samhället ska få något? Påstår fortfarande att dessa personer röstar på vänstern i hopp om att överleva. Kan inte hitta rätta ordet. Men egoism är det inte iaf. Sen finns det dom som har pengar men som gärna betalar extra skatt för att samhället ska vara humant. | |
Snoosy | 2011-02-10 00:09 | |
![]() | Le-lou, du kan inte svara på min fråga. Det är det som är grejen. Men du behöver inte. Jag vet redan svaret iom att du inte svarar. | |
Snoosy | 2011-02-10 00:09 | |
![]() | kristallklar, där har du mitt svar!. Nu får du gärna svara på min.. | |
le-lou | 2011-02-10 00:10 | |
![]() | du betalar extra skatt naturligtvis? :D Självklart. | |
Kristallklar | 2011-02-10 00:11 | |
![]() | Egoism föds bara när folk har pengar? Och var det där du skrev till skugga om mened ett skämt från din sida? | |
le-lou | 2011-02-10 00:11 | |
![]() | jag vet inte vilken fråga du syftar på. men det hör till artigheten att svara först på den fråga man har fått innan man ställer nya. | |
Snoosy | 2011-02-10 00:11 | |
![]() | Le-lou, jag betalar en hel del i skatt ja. | |
Kristallklar | 2011-02-10 00:12 | |
![]() | Vilken var din fråga till mig? | |