Spelrum
Giraffen | 35 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 45 |
Inloggade | 83 |
Mobilspel
Pågående | 20 170 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-05-19 10:21 | |
Då får du plocka nässlor. | ||
niala22 | 2010-05-19 10:21 | |
inte jag heller :( hatar det | ||
niala22 | 2010-05-19 10:22 | |
Ja, skitsmart idé larv! Vem ska hon vända sig till när hon bränner sig tycker du? | ||
Tanten M - Ej medlem längre | 2010-05-19 10:34 | |
caught, ta en långpromenad = rensa hjärnan o få nya intryck, ta med dig en petflaska vatten. Sätt dig i gräset eller på en bänk o kör peoplewatching i nån timme. Extremt kul :D. Gå in o ut i affärer o kolla på allt du inte har råd att köpa, eller bara sätt dig med en bok någonstans o försvinn ut i en diktad värld. | ||
caughtbock | 2010-05-19 10:45 | |
Finns det några speciella regler man behöver följa när man plockar nässlor? Skydda händerna gör man ju självklart, men jag tänkte mer på vilka man ska plocka och inte. :P Tänkte storleksmässigt, färg osv. Spelar det någon roll? Kanske tar den där långpromenaden då och om jag hittar lite nässlor then why not? ;) | ||
caughtbock | 2010-05-19 10:57 | |
Sökte precis en massa lägenheter som jag vet att jag inte kommer få. OM det retar mig. | ||
bj-olle | 2010-05-19 10:58 | |
fika ensam är ju det bästa sättet att fika! spendera nån timma med att hitta de bästa podcastsen (jag tror du skulle gilla tank's podcasts? itunes.apple.com/pod...d3 16211710 kolla här annars www.podcastingnews.com/ sverigesradio.se/ www.vanityfair.com/o...dc ast.xml) eller en ljudbok (!). annars kan du läsa en riktigt bok eller en tidning. jag älskar tidningar. det är en av mina laster. fast köp inte modetidningar som kostar under 130 spänn, då är de oftast inte så bra, tycker jag. de är mest dåliga bilder och dåliga collage, dålig text, ointressanta intervjuer och får tonårstjejer att känna sig fula. inte för att man absolut måste plöja en kunstforum international (den hiskeligaste av textmassor, helt på tyska, kommer ut varannan månad), men brown book (typ 80 spänn värt av kultur framförallt från mellanöstern och afrika. fett intressant?), eller dansk eller kanske man about town (du kan ju ge den till din kille sen). kanske lula (www.lulamag.com/) eller, om du inte har 130 spänn, acne paper, vanity fair och the economist, kanske, som är perfekta för en fika. gillar du foto är ett tips tidningen rouleur (www.rouleur.cc/), deras framsidor kan man typ rama in. tidningar är bäst! | ||
bj-olle | 2010-05-19 11:00 | |
annars går väl giro d'italia nu? vem behöver gå ut? | ||
wildcard | 2010-05-19 11:02 | |
Jag retar mig på att jag är hungrig. Brukar sällan äta mitt på dagen men jag har dragit ner på antalet ägg i frukostomeletten för att jag ska kunna äta en lätt lunch och sedan middag med familjen som vanliga, sociala människor gör. Jag har iofs jättegoda fiskbiffar i kylen med gratinerad squash till... jag retar mig ändå på att jag måste äta... vill spela istället... *går muttrande till köket* | ||
caughtbock | 2010-05-19 11:06 | |
Haha, tack för ditt långa svar! (bj-olle) Kanske sätter mig nånstans och läser en bok. :) | ||
Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-05-19 11:07 | |
Caughtbock: Man ska plocka de späda nässlorna. Den här tiden på året är rätta tiden. Färg antar jag att grön är bäst. Undvik att plocka efter motorvägen och i träckhögar. Skölj noga. Niala22: Ja, vad fan tänkte jag med? Bj-olle: Fika ensam är ju underbart. Jag brukar fika på Konsum när jag stannar på en ort som inte har ett enda café. Jag gillar gamla damtidningar och modetidingar. Kanske ska köpa på mig en bunt och lämna på Konsum. Är rätt trött på att läsa de få tidningar de har där om och om igen. | ||
caughtbock | 2010-05-19 11:12 | |
Haha ska komma ihåg att plocka de gröna ;) Nej men jag tänkte att det kanske fanns lite olika nyans på dem som kanske skulle göra någon skillnad... | ||
Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-05-19 11:20 | |
Hm... Vet inte om nyansen på nässlorna är särskilt nyanserad. De brukar väl vara ganska mörkt gröna. Vi kan väl säga att grönt i det här fallet betyder att de är nyttiga. Ta inga bleka eller för mörka. Tror jag ska göra nässelsoppa nån dag snart faktiskt :) | ||
caughtbock | 2010-05-19 11:23 | |
Tack för tipsen :) Retar mig på att det är vamt men inget solarväder. | ||
caughtbock | 2010-05-19 11:23 | |
Självklart menade jag varmt. | ||
Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-05-19 11:23 | |
Vänta nu... Är det här det andra rådet från mig du följer? Jag tipsade dig om en ansiktsmask en gång. Jag känner mig som Gud. Det är ingen som lyssnar på mina råd irl (där får jag nöja mig med "vad var det jag sa?, du skulle lyssnat på mig"). | ||
-Niskanen- - Ej medlem längre | 2010-05-19 11:33 | |
att jag aldrig hittar en sak som jag vill ha. | ||
wildcard | 2010-05-19 12:26 | |
Att det är så varmt att det nästan inte går att vara ute på balkongen. Jag måste ut och gå snart... | ||
Tanten M - Ej medlem längre | 2010-05-19 12:33 | |
Själv e man fast i tvättstugan, enda lediga tiden. Fast med lite tur så blir det flera svar under IRL-spel under dagen så man kanske kan komma iväg ner till Tanto o lira lite i eftermiddag/kväll. | ||
Bitte - Administratör | 2010-05-19 13:35 | |
Att det som jag gjorde i morse ännu gör ont,, Bitte | ||