Spelrum
Giraffen | 29 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 11 |
Inloggade | 40 |
Mobilspel
Pågående | 20 441 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Lill-IT | 2009-06-24 16:44 | |
Usch vad jobbigt! Stackars hund, och stackars din plånbok. Mina hundar har aldrig haft våteksem.. men jag googlade och hittade detta: www.hundportalen.se/...te ksem.asp | ||
trashone - Ej medlem längre | 2009-06-24 16:46 | |
Tvätta så ofta kanske blir väl överdrivet. | ||
uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-06-24 16:50 | |
Tack så mycket Lill-IT, jag har nog lusläst alla länkar som finns att tillgå :) Jag googlar: hot spot, akut dermatit, retrievereksem, våteksem, fukteksem..u name it. Jag har varit till veterinären klockan 04.00 på midsommardagen med trippeltaxa och kom hem med klorhexidin :( Nu har jag iaf fått veterinärer som försöker lite mer - men det verkar vara ngt annat. Kanske ngn allergisk reaktion. Nåja..jag ska inte uppta den här tråden med djur-special :) Jag försöker spela betapet istället - sittandes med en ynklig, varig, illaluktande och tämligen olycklig Rottweiler i knäet :) Från att veta sin plats i flocken - till att bli ömklig knähund.... hon kanske bara simulerar, nu när jag tänker efter :) | ||
uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-06-24 16:51 | |
nja - jag överdrev nog en smula. Men 10 gånger iaf...Det varar överallt så jag ser inget annat råd. | ||
trashone - Ej medlem längre | 2009-06-24 16:54 | |
Sår som sår, låt det rinna. Bra att antibiotika är insatt, kanske en kur till sen skall till. Tjata lite. | ||
uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-06-24 16:55 | |
Då provar vi att minska sårtvätten. Jag trodde det var nödvändigt för att undvika extra bakterier - men det kan så vara att det ska vara lite. Thx. | ||
trashone - Ej medlem längre | 2009-06-24 17:00 | |
Jag brukar raka lite runt, bada hunden (här vet jag att det är vissa sjöar som orsakar eksemet och bada bort allt hjälper till lite fortare) sen tvätta ett par ggr om dagen, inte ha på ngt bandage om inte det är lek med andra hundar på schemat. Sen så skall det ske förbättringar inom några dagar. trist hursom, finns ju bra mkt roligare man kan göra för pengarna | ||
uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-06-24 17:04 | |
Åh, kan jag bada henne tror du?? Jag vill gärna göra det, för hon ser dassig ut och luktar lik. Men jag tänkte att det kanske är svårt att få henne absolut krut-torr, och att det skulle förvärra saken. (Jag luras av namnet "fukt-eksem" kanske). | ||
trashone - Ej medlem längre | 2009-06-24 17:07 | |
Den lukten ja.. Fast tar hellre våteksem än hund som svullnar till luftballong vid minsta lilla bett | ||
uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-06-24 17:10 | |
:( Ja, alla härligt somriga åkommor är hyfsat ovälkomna, I guess. Jag chansar iaf och tvättar henne försiktigt och blåser med hårtork sen. Det är lätt att föra diet här hemma nu - man är INTE hungrig i den här doften kan jag säga. Nu hoppar vi ner i badkaret hon och jag. Så tråden kan fortsätta reta sig istället för att agera veterinärrådgivning. Men tack iaf :) | ||
trashone - Ej medlem längre | 2009-06-24 17:14 | |
Lycka till. Och glöm inte att kontakta vet igen om det inte hjälper. De kan gott fortsätta utredning utan kostnad. Att betala om och om igen för inget skulle man aldrig acceptera annars. Jag har blivit en riktig kärring i de avseenden, och inte fullt på ruinerad ;) | ||
uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-06-24 17:18 | |
Tack :) Ja, jag ska göra det. Jag borde vara mer rutinerad vid det här laget, eftersom hunden är ett genuint måndags-exemplar!Det finns få åkommor hon lyckats undvika. Tyvärr är jag inte så "ståpåig" i alla avseenden. Jag betalar snällt för att de är så snälla och försöker hjälpa mig och min hund :) Jag tror det kallas för något det där beteendet...."Korkad"tror jag bestämt att det heter. | ||
trashone - Ej medlem längre | 2009-06-24 19:19 | |
;) Sitter och kollar på min häck. Den ser sned ut :S Vilket kommer reta mig såpass att imorgon måste jag göra om. | ||
trashone - Ej medlem längre | 2009-06-24 19:20 | |
Mja korkad är inte rätt ord. Att man tycker man var det efteråt är väl en annan femma. | ||
Ässät | 2009-06-24 19:21 | |
Avis att du kan kolla på din häck.. men jag är nog rätt glad att jag inte kan se min | ||
trashone - Ej medlem längre | 2009-06-24 19:22 | |
Stor och ståtlig är den. Och sned :D | ||
Ässät | 2009-06-24 19:22 | |
Låter som en drömhäck verkligen.. ska vi gifta oss? | ||
trashone - Ej medlem längre | 2009-06-24 19:23 | |
Hehe. Eller ja, snyft, det är dags att göra ngt åt saken | ||
Uffetjur | 2009-06-24 20:43 | |
jag känner mig trashig | ||
Uffetjur | 2009-06-24 20:51 | |
att inte tråden Storsaker ni retar er på finns... Har lyckats krascha 2 st mobiltelefoner på 1 vecka | ||