Spelrum
Giraffen | 42 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 27 |
Inloggade | 73 |
Mobilspel
Pågående | 20 017 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Fesebengt2 | 2013-04-20 16:08 | |
þú ert ungur Sätt dig i en roddbåt och ro, fundera över vilken rörelse du gör och anspela sedan. Vad har du för projekt silvris? | ||
Silfverkrok - Ej medlem längre | 2013-04-20 16:40 | |
mer än att städa upp efter gårdagens grillfest menar du? har inte hunnit tänka ut något men snörvlan hade visst något på g. leta reda på henne, annars kanske seaburg har någon bra idé. | ||
hfranke | 2013-04-21 19:51 | |
Godmorgon! Snart helg! | ||
Silfverkrok - Ej medlem längre | 2013-04-22 11:41 | |
*måndag, mutter, mutter* | ||
hfranke | 2013-04-22 12:03 | |
Måndag?!? Den där narkolepsin.... Jaha, ja det är väl bara att inse fakta. En helg har försvunnit ur mitt minne. Igen Har ni haft grillfest? | ||
Silfverkrok - Ej medlem längre | 2013-04-22 12:19 | |
Jepp! Några fick för sig att dansa limbo, det var en syn för gudarna :) En del är inte så viga som dom tror, hehe. Sen började en av mina lövhögar att brinna men det gick bra. När brandkåren kom fram hade vi redan lyckats släcka elden. | ||
hfranke | 2013-04-22 16:24 | |
Elden ja. Men vi minns väl alla, eller ja, kanske inte riktigt alla, hur det var när fese gick runt med en glödande blick. Ja jag tyckte det var lite läskigt jag... | ||
Snörvlan - Ej medlem längre | 2013-04-22 16:44 | |
Det är ändå mest synd om igelkotten som bodde i lövhögen. Nu är han hemlös och ilsk med taggarna utåt och jag tror silvris ligger pyrt till. Jag satt och funderade på om vi till sommaren skulle kunna bygga nåt slags upplevelsecenter däruppe i dina trakter. Vad tror du grabbarna skulle tycka om det? De behöver nåt vettigt att göra. | ||
hfranke | 2013-04-22 16:57 | |
Upplevelsecentrum... ja är det inte bara att gå ut på stan? Det är en upplevelse utöver det vanliga det. Men annars låter det som en bra idé. Vad ska vi ha för nåt för dom att pyssla med tycker du? Pyroteknik förstås. Och hembränning. Kanske nåt mer fysiskt, släpa stockar i skogen kanske. Skulle förvisso behöva omläggning av gräsmatta och få huset målat, men det kanske blir för komplicerat? | ||
Fesebengt2 | 2013-04-22 18:47 | |
Släpa stockar låter som ett jobb för seaburg som ju är plockepinn mästare. Vad sägs om att köra turister mellan exempelvis Bengtsfors och Arvika i en ångdriven bastu och badtunna? Vi kan använda någon av värmlands nedlagda järnvägsspår. | ||
Silfverkrok - Ej medlem längre | 2013-04-22 18:59 | |
Bra ide, köra olika vagnar med olika upplevelser i varje vagn. En bastu/hembränningsvagn, en jaktvagn - vi kör ut den till ett pass. Självklart har vi byggt ett par jakttorn. Sedan har vi avslappnings/skrytavdelni ng där nere i vagnen där de kan berätta vilka djur de nästan träffade. För dom som vill ha motion kan vi införskaffa en dressin, så får de ta sig fram med muskelkraft. Några fler idéer om upplevelsevagnar? | ||
Fesebengt2 | 2013-04-24 21:38 | |
Vad sägs om att gräva upp snörvlans trädkoja och placera den på en av vagnarna? Kan funka som både upplevelse och jakttorn. Dessutom kan vi håva in turister på vägen med fångstnätet och tvinga av dem kvarskatt för att de stannat för länge. | ||
hfranke | 2013-04-25 01:00 | |
Pix för att vara indrivaren av skatter! Tror jag har en god fallenhet för sånt. Nätfiske däremot är jag nog dålig på. | ||
Silfverkrok - Ej medlem längre | 2013-04-25 16:16 | |
Eftersom jag har lokförarutbildning kör jag tåget. Men vilka mer ska vara värdar/infångare/skattmäs tare? Var är mönje när man behöver henne? Seaburg och snörvlan *viskar:kan ju vara lite virriga. Visst de är snälla och trevliga men är de pålitliga?* Inchina verkar vara internerad där borta i Kina :( Tror vi måste utöka vår bekantskapskrets om vi ska kunna genomföra våra projekt. | ||
Fesebengt2 | 2013-04-25 17:58 | |
Jag tänkte nog att snörvlan följde med i trädet och att det kunde vara en upplevelse för turisterna.... Om vi bygger en golf och swing(ers)vagn hakar nog Seaburg på tror jag. | ||
Snörvlan - Ej medlem längre | 2013-04-25 18:13 | |
Ska jag vara trädkramare? Nog för att jag kan vara gastkramande, men visst om du tror på det så ställer jag givetvis upp. Tycker ni har kommit på en massa bra idéer nu när jag varit på rymmen några dagar. Tänk om vi skulle fylla en vagn med vatten?! Som ett jätteakvarium att snorkla i... | ||
Fesebengt2 | 2013-04-25 18:21 | |
Min tanke var egentligen att gräva upp trädet medan du sov och sedan skulle turisterna få en upplevelse när du vaknade. Men det funkar ju bara på premiärturen. Bra ide med en akvarievagn. Vi kan ha silvers ubåt eller min segelbåt där så får vi nytta av amiralshatten. | ||
Snörvlan - Ej medlem längre | 2013-04-26 20:04 | |
Man skulle kunna sätta den vagnen bredvid matvagnen och låta folk simma ikapp sin egen middag. Sjöhästar och kohundar, det får inte enbart bli safari. Skulle vi kunna ha nån slags Ikea-vagn? Typ skruva ihop din egen kupé? | ||
Fesebengt2 | 2013-04-26 20:55 | |
Vad sägs om en lokalvagn med frågesport? Utformad som en Volvo 140. Vi sätter in nått lokalt original och turisterna får gissa "vad säger den där värmlänningen egentligen". Den som kommer närmast får en Svenska lantmännen keps. Till detta serveras en äppelbullä invirad i mölja som är doppad i sluring. Eller varför inte snus? *förlåt hfranke* | ||
Snörvlan - Ej medlem längre | 2013-04-26 21:42 | |
Perfekt! Barnvagn skippar vi tror jag. Eller är det nån här som känner behovet? Va sa jag sa jag?! Barvagn? Självklart! Jag hoppas vi inte spårar ur nu bara... | ||