Spelrum
Giraffen | 59 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 33 |
Inloggade | 94 |
Mobilspel
Pågående | 20 085 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Snörvlan - Ej medlem längre | 2013-05-04 18:00 | |
Hela dan... Men nu är det hatten av! | ||
Silfverkrok - Ej medlem längre | 2013-05-04 22:44 | |
Fyller någon år, eller varför lyfter vi på hatten? | ||
Snörvlan - Ej medlem längre | 2013-05-06 16:27 | |
Ingen aning, själv har jag slutat fylla. Jag menade att vi måste lyfta av tändhatten som ni pyrotekniker säkert smusslat med på tåget för att få en kanonstart. Säkerligen flera om jag känner er rätt... | ||
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-06 17:29 | |
bravo snörvlan och grattis tack för allt,hur blir det i morgon | ||
seaburg | 2013-05-07 23:42 | |
5km spåret igen? | ||
Snörvlan - Ej medlem längre | 2013-05-08 19:24 | |
Knappast, jag tar mig inte en meter till. Varför ska jag alltid behöva gå? Mönje är spårlöst försvunnen, men hfranke är det tåga i. Bussigt av de andra grabbarna att stationera sig på obestämd latitud. Har du nån koll på läget överhuvudtaget? | ||
Fesebengt2 | 2013-05-08 19:50 | |
Buss?!? Var det inte tåg vi höll på med? Måste jag rita om allt nu... | ||
Silfverkrok - Ej medlem längre | 2013-05-08 20:02 | |
Nädå. Vi väntar bara att hfranke köper in loket vi behöver. Varför köpte jag så mycket godis? Jag har ont i magen :( | ||
Snörvlan - Ej medlem längre | 2013-05-08 20:05 | |
Men hur ni håller på! Nu är det så att vi kan behöva justera ritningarna, men måla inte fan på väggen ännu. Det kan vara att nån missat någon liten detalj här på sistone, men detaljplanen säger att vi inte får korsa nåt på höjden. Hur blir det då? | ||
hfranke | 2013-05-08 22:34 | |
Loket står i Hallsberg. Bara att invänta att ledningarna i Flen lagas. Kan förvisso ta tid. SJ ska fira Kristi flygare, märkligt kan tyckas, men så är det. | ||
Snörvlan - Ej medlem längre | 2013-05-09 06:50 | |
Du som har båda fötterna på jorden. Hur firar vi den här dagen egentligen? | ||
hfranke | 2013-05-09 14:00 | |
Ja jag tror man kan välja hurman vill fira. Det är dessutom folknykterhetens dag idag. Så jag föreslår en skål för den till att börja med. En 2-liters skål blir nog lagom. Här i stan har vi dessutom cykelns dag idag. Så vi trampar väl på i gamla hjulspår. Vin picknickkorg och regnrock blir mina tips idag! | ||
Silfverkrok - Ej medlem längre | 2013-05-09 15:25 | |
Picknick fick jag nog av i lumpen. Vad är det för fel med att att sitta till bords och äta egentligen? Jag hoppar picknicken och stannar i min soffa för att titta på filmer och äta godis. | ||
Snörvlan - Ej medlem längre | 2013-05-09 15:51 | |
Jag skippar också picknicken och nån regnrock behövs inte hos mig. Men annars går jag på hfrankes tips tror jag. Silvris, jag börjar bli allvarligt orolig över ditt sötsug. Jag tror vi får skicka dig på nån slags avgiftning. Du kanske kan få göra lumpen en gång till! | ||
hfranke | 2013-05-09 15:54 | |
Ja inte trampar jag själv, så om ni inte blir med så åker jag till Karlstad och går på bio. Adjö. | ||
Snörvlan - Ej medlem längre | 2013-05-10 18:46 | |
Bio, det låter som nåt för Silvris. Film och godis... Nej ikväll tänker jag sitta ute och njuta av solen. Sommaren är ju här! | ||
Fesebengt2 | 2013-05-10 18:49 | |
Alltså hfranke hur tänkte du när du köpte ett elektriskt lok? Det finns ingen strömming i Värmland mig veterligen och elektriska ålar lever i sydamerika. Hur har du tänkt att vi skall driva det? | ||
Silfverkrok - Ej medlem längre | 2013-05-10 19:41 | |
Exakt, en av upplevelserna skulle ju vara att skyffla kol och fylla på vatten. hmm, kan vi sno ström från gårdar vi passerar och ha långa förlängningssladdar...? | ||
hfranke | 2013-05-11 11:06 | |
Går ner till lokstallarna och undersöker saken. Är det kol ni vill ha så är det kol ni ska få. Tydlig kravspec krävs när det gäller mig. Jag har lite navelludd i hjärnan istället för grå substans. Strömmingen har nog dragit till saltare vatten. Vattenkraft? Vind? Nä, kol sa ni.... | ||
Fesebengt2 | 2013-05-11 15:48 | |
Kan du Kol la in om navelluddet är blått för det påstår Jan Bylund att det alltid är. Ånglok skall det vara och inget annat. Annars har seaburg släpat på dina stockar i onödan. Dessutom har jag fortfarande kvar lite gamla synder som vi kan passa på att elda upp under resans gång. | ||