Spelrum
Giraffen | 43 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 44 |
Inloggade | 91 |
Mobilspel
Pågående | 20 170 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Dyslekso | 2010-05-26 17:32 | |
Jag menar alltså att någon som exempelvis skriver "kuken" hela tiden får mindre sympati när den får kritik, och det är väl inte så konstigt kanske. | ||
Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-05-26 17:35 | |
Dyslekso: Förutom han som berättade om sitt kärleksliv. Han var sur på alla tjejer för att han alltid fick nej på krogen. Nämner inga namn. Det var i alla fall utlämnande och underhållande på en nivå som nästan bara kunde vara av ett troll. | ||
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-26 17:40 | |
Vad innebär egentligen Troll här inne? | ||
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-26 17:41 | |
En av de bra sakerna med att vi samtalar i text, är faktiskt att man kan noncharlera det som inte intresserar en. | ||
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-05-26 17:44 | |
Dyslekso: Visst, tjejer och killar kommunicerar ju på lite olika sätt och unga tjejer har ofta ett mer tydligt behov av se-på-mig-bekräftelse. Jag har aldrig sagt att man inte får kritisera unga människor. Jag tycker däremot inte man skall håna och gadda ihop sig. Det gäller förstås även om offret är äldre men som ung har man ofta skörare självförtroende. | ||
Dyslekso | 2010-05-26 18:02 | |
Svårt att argumentera FÖR att regelrätt hån skulle vara något bra. Men ska man bedöma allt efter konsekvenserna? Det är ju en rätt "dramatisk" gest att stänga sitt konto (eller hur Robban? :)), men jag tycker inte man nödvändigtvis ska bedöma "hånarens" faktiska "hån" som värre för det - om inte den "hånade" (citationstecken overload) stängde sitt konto kanske "hånet" skulle upplevas som ganska harmlöst och kul? | ||
Dyslekso | 2010-05-26 18:07 | |
Slarvig argumentation av mig. Du har inte hävdat att man ska bedöma handlingar efter deras konsekvenser. Däremot tror jag att det är lätt hänt att man gör det. | ||
Bitte - Administratör | 2010-05-26 18:08 | |
Retsamt nog är det svårt att nonchalera ett hån som riktas dirket til mig som person ,, men det kanske är dags att ALLA börjar fundera på vad och hur man skriver,, Bitte | ||
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-05-26 18:11 | |
Nej, jag har inte ens nämnt att hon stängde av sitt konto. Jag hade reagerat på någorlunda samma sätt utan den detaljen. | ||
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-05-26 18:18 | |
Dyslekso: Säg till den slarvige kirurgen som amputerade fel ben att han slipper bli lexmaria:d (för att man inte skall bedöma handlingar efter deras konsekcenser), och han lär onekligen bli lättad. ;) | ||
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-05-26 18:24 | |
Bitte, ledsen att säga det men en person som du, som ofta sticker ut hakan genom att tillrättavisa människor à la forumvärd, bör nog tåla ett lite hårdare tonfall. | ||
caughtbock | 2010-05-26 18:29 | |
Detta retar mig. Säg nej??! www.thesun.co.uk/sol...Ri zal.html | ||
caughtbock | 2010-05-26 18:30 | |
Tvångsomhänderta ungen säger jag bara... fy fan. | ||
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-05-26 18:33 | |
Man kan tvångsomhänderta The Sun's ansvarige utgivare i samma veva, tycker jag... | ||
caughtbock | 2010-05-26 18:35 | |
Säg inte att du ogillar Aftonbladet också =/ ;) | ||
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-05-26 18:37 | |
He he, nädå. Eller well, jag ogillar den rent moraliskt och innehållsmässigt men älskar att gotta mig i skvaller av alla slag... | ||
LoveMeNow | 2010-05-26 18:38 | |
Retar mig på folk som inte fattar att det finns KÖER och att man STÅR I KÖER av en anledning, inte för vem som helst ska ställa sig framför utan BAKOM!! | ||
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-05-26 18:41 | |
*Moraliskt för att den skriver osanna och/eller vinklade saker och parasiterar på folks livsöden. Liksom jag när jag gottar mig. Retar mig på inkonsekventa människor. ;) | ||
caughtbock | 2010-05-26 18:42 | |
Ja skvaller är härligt :P Jag retar mig också på folk som inte kan stå i kö, eller folk som vill gå på spårvagn/buss innan man har fått gå av. | ||
caughtbock | 2010-05-26 18:45 | |
Det finns för- och nackdelar med alla yrken så om man är en offentlig person får man kanske tåla att det skrivs om en. Men ibland går det över gränsen såklart och då är även jag där och gottar mig. Vad dumt, egentligen. | ||