Spelrum
Giraffen | 43 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 32 |
Inloggade | 78 |
Mobilspel
Pågående | 21 513 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
nasonex - Ej medlem längre | 2007-04-12 17:55 | |
bruna bönor & fläsk.hemlagad pölsa.stekt torsk med spenat.blodbröd & fläsk | ||
Gunilla N - Ej medlem längre | 2007-04-12 18:10 | |
Mmm, bruna bönor... Och köttfärsbiffar med lökcremefraiche och potatis! Eller ugnstekt falukorv med purjo, tomat, senap och ost och fluffig pärstampa (blev fö middagsmaten idag)! Fläsk/oxfilé med potatisgratäng (gärna med mycket vitlök)! Laxfjäril med pressad potatis... Finns ju oändligt mycket god mat! (Skulle kunna säga allt förutom pölsa och lever egentligen.) Oj, nu blir jag ju nästan hungrig igen =) | ||
Maybach | 2007-04-12 18:22 | |
Potatisgratäng/klyftpotat is med fläskfilé, och någon kall sås... | ||
Virreli | 2007-04-12 21:39 | |
Kolbullar på skoterturen! Mums! | ||
sarlina | 2007-04-12 22:10 | |
Pölsa! Vad är det för fel på pölsa??? En riktigt het, välkryddad pölsa med inlagda skivade rödbetor och en kall öl till! Ah..... För övrigt rekommenderas boken "Pölsan" av Torgny Lindgren. Lever, försiktigt stekt i skivor, med knaprig bacon, sås, kokt potatis och lingon - supergott. Dock finns det något som kallas leverbiff - den enda husmanskost som jag inte kan få ner. Något så särdeles vämjeligt till konsistens, doft och smak. fy fan. | ||
pilutta-dej | 2007-04-12 22:40 | |
Vad är det för fel på pölsa? Ingenting förutom att det är oätligt, äckligt och bär på traumatiska barndomsminnen. Jag kan faktiskt inte ens tänka mig att läsa Pölsan, fast jag uppskattar Torgny Lindgren, för jag skulle må illa hela tiden. Men det här skulle inte handla om det äckligaste man kan tänka sig, utan det godaste. Det är mycket det, men det jag skulle ha allra svårast att klara mig utan är en balja välbryggt te (vanligt te, inget smaksatt tjafs) med mjölk på engelskt vis och till det en rejäl ostmacka på något gott bröd och t.ex. cheddarost. | ||