Spelrum
Giraffen43
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade69
Mobilspel
Pågående20 505

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Tanten M - Ej medlem längre2010-01-14 22:55
Antal inlägg: 5126

Tycker den e supertydlig med hänvisning till att det inte råder några regler att ty sig till. Därför kommer det konstant att uppstå dispyter om rätt & fel.

Perpersa - Ej medlem längre2010-01-14 22:55
Antal inlägg: 2193

Ett inlägg raderat då detta inte handlar om att Försöka hitta värsta felmodereringen.

apbur2010-01-14 22:57
Antal inlägg: 9699

Jag tycker vi kan rösta om vilka som ska stängas av. Tre nya kandidater varje vecka.

Comeon - Ej medlem längre2010-01-14 22:58
Antal inlägg: 456

Hahahaa,,du e kul du apbur. :-))

Frälsaren - Ej medlem längre2010-01-14 22:59
Antal inlägg: 63

Jag älskar den idén. Fyfan vad jag ska satsa hårt för att vinna.

Yonderboy - Ej medlem längre2010-01-15 00:20
Antal inlägg: 1661

För det mesta tror jag att det är relativt högt i tack men jag tycker själv att vissa av mina trådar har blivit lite lättvindigt borttagna, bland annat hade jag en hyllningstråd till regeringen, visserligen lät satirisk, men endå hade jag hämtat citat ifrån media, igentligen var det inte ens satir utan ett mer ett uppradande av valda och filterade citat.

Andra trådar har jag funderat på hur de får vara kvar, men men

Sote2010-01-15 07:43
Antal inlägg: 3557

Det konstigaste är tycker jag att när en tråd tas bort så får man inet meddelande eller förklaring från forumvärden. Det har hänt mig iof bara en gång då jag skrev en fråga i ett ämne som inte ansågs lämpligt antar jag. Tråden bara försvann och innan jag fattade det så satt jag en bra stund och letade. Sedan fick jag bara anta att den helt enkelt var bortplockad men det hade ju varit bra om värden hade meddelat detta för som sagt det är ju inte alltid man vet hur dom tänker angående vad som är tillåtet eller inte. Vissa trådar verkar ju få vara kvar trots att dom är i mina ögon tveksamma så det är inte alltid lätt att veta. En förklaring är alltid på sin plats om inte annat så för att man inte ska göra samma miss igen.

myra64 - Ej medlem längre2010-01-15 08:22
Antal inlägg: 578

Yonderboy skrev: "För det mesta tror jag att det är relativt högt i tack..."

Ja, tacka faen för det :D

vulcan2010-01-15 08:31
Antal inlägg: 7666

Är du säker på att tråden verkligen var borttagen? Jag har fått x antal mail genom åren - vissa i en ganska upprörd ton - om att vi har raderat deras tråd. Sen har det vid inspektion visat sig att tråden visst är kvar - personen har bara inte hittat den.

Jag raderar sällan hela trådar. Om det är något mer "udda" skäl så skriver jag antagligen till trådskaparen. Om det är en provokatör eller bara någon med enormt dåligt omdöme som dessutom redan visat denna omdömesbrist flera gånger så ser jag dock oftast inte meningen med att messa.

Vi har regelbundet återkommande diskussioner kring moderering och lämplig nivå i vårt adminforum.

Angående nivå allmänt så kan jag hålla med om att vi ibland har varit för petiga. Jag är å andra sidan inte säker på att det vore till fördel för forumet att höja taket rejält. Jag tillbringar numer mycket tid på ett annat spelforum där modereringen släpper allt utom det värsta. Där är tonen - iofs beroende på att det befolkas av en annan sorts människor - överlag mycket mer spydig och rå och personangreppen står ofta som spön i backen. Jag skulle inte vilja att Betapet blev på det viset.

myra64 - Ej medlem längre2010-01-15 08:44
Antal inlägg: 578

Håller med Tanten M om att det beror på vem som skriver, alltså skillnad på folk och FOLK!!
Det fanns en tråd där en av admins gjorde reklam för det företag som har reklam om skjortor i bannersen här upp och då blev det ok med reklam för att han inte hade någon vinning av det, och att det var en bra ide.. Men det finns det ju många saker som är, just för utsatta människor..

www.betapet.se/forum...-0 #1202860

Hade en vanlig dödlig startat den tråden så hade den raderats direkt! När sedan någon ifrågasatte det så kom skjortmakaren in och talade om att den admins inte tjänade något på att pusha för reklamen.
Men just att svaret man fick då var att det var ok för att det var en admins som inte tjänade något och att det var en behjärtansvärd sak!

Det finns det väl massor av saker som är i så fall, men se det fick man inte ta upp i HANS tråd, utan då skulle man skapa en ny och pusha för rättvisemärkta saker! Men då startar man ju en ny tråd om saker som redan finns, vilket vi inte heller får.

Hur ska admins ha det? Ska man skriva i befintliga trådar, som stängda trådar hänvisas till, eller ska man skapa nya? Om en admins har öppnat en tråd så bestämmer h*n vad som får finnas i den, men om jag öppnar en tråd så bestämmer en forumvärd vad som ska få finnas i den??
(Det om något är inte rättvisemärkt :D .... )

Skugga2010-01-15 09:10
Antal inlägg: 6559

"Om en admins har öppnat en tråd så bestämmer h*n vad som får finnas i den, men om jag öppnar en tråd så bestämmer en forumvärd vad som ska få finnas i den??"
Ja, vad är problemet med det? Som Satyra skrev tidigare så är det en privat sajt, ägarna bestämmer och vi har genom vårt medlemsskap accepterat detta. Förstår inte varför folk bråkar in absurdum om detta...

Sote2010-01-15 09:22
Antal inlägg: 3557

Vulcan-Tråden var helt borta och det gick väldigt fort. Hann bara komma in några få inlägg sedan försvann den. Ingen förklaring-inget meddelande på något sätt. Snopet men jag antog att det var så det går till här.
Skugga- Jag tror att Myra mer är ute efter det faktum att det är väldigt svårt att veta vad som gäller när det är så luddigt och otydligt och det verkar bero en hel del på vem som skriver vad i vilken tråd.

le-lou2010-01-15 09:31
Antal inlägg: 17492

Skugga - det är alltid bra med tydlighet. Det har sviktat en del med den biten vad gäller forumets VAD och vad man inte får skriva om och hur högt i tak det får bli under årens lopp. Vissa trådar har ballat ut i form av att deltagare suttit och chattat med varandra om hur söt den ena är tex. Eller om man i en tråd om gardiner helt plötsligt börjar babbla om invandringspolitiken i Norge, det kallar jag en tråd som "inte håller sig till ämnet".

Däremot så skulle jag och många fler med mig tror jag, uppskatta om man i en tråd visst får sväva ut i sidospår - då en debatt gör just det. Man jämför och visst, man kan hamna lite utanför - och helt ärligt : En diskussion som engagerar flera deltagare - varför skulle det vara så farligt om ämnet gled iväg en smula för några som diskuterar - så länge det fortfarande berör kärnfrågan på något sätt?

Att ge sig in en bra diskussion/debatt som berör folk, och antingen sätta P för hela diskussionen (läs stänga tråden rakt av) eller moderera bort inlägg alt. skriva snabba inlägg om hur den ögonaböj skall återgå till kärnämnet gör absolut inget för att uppmuntra skrivlusta hos folk. Och det är väl ändå det man vill ? Att hålla forumet välbesökt...
Det blir tillknäppt, knasigt och.....tja allt försvinner någonstans. Man funderar "Bör jag starta en ny tråd? " - och ska jag verkligen behöva starta en ny tråd när detta ämne går så rakt in i det förra, det går hand i hand men ändå så blir vi varnade och tillsagda?

Att moderera ska ju ändå fylla ett syfte någonstans, och inte stjälpa utan hjälpa en diskussion på "rätt köl". Det är skitbra, och jag säger absolut inte att det inte behövs på ett forum. Men jag skulle iaf uppskatta om deltagare i en diskussion inte ska behöva sitta under förstorningsglaset hela tiden, ibland får jag den känslan - att forumvärdar sitter och spanar efter minsta antydan till ett "sidospår" - och vips kommer en varning.
Varför inte bara låta diskussionen följa sin egen rytm, i de flesta seriösa diskussioner som skrivs på forum återgår människor själva till kärnämnet när sidofrågan är avklarad - dock betyder det inte att sidofrågan INTE tillförde något till själva diskussionen.

Skugga2010-01-15 09:31

Jag tycker inte det är otydligt alls, men man bör ha i åtanke att värdar och/eller admins inte finns överallt, i alla trådar, hela tiden, och läser alla inlägg, och att vissa inlägg som borde ha tagits bort, eller skribenter som borde ha åthutats, inte gör det, kan väl bero på att ingen värd eller admin ser dem just då, inte på att de medvetet tillåts vara kvar?

le-lou2010-01-15 09:39
Antal inlägg: 17492

Tillägg: Jag tycker och har alltid tyckt att ett bra sätt att moderera forum är att alltid tänka - om jag inte går in och varnar nu - ökar det chansen för att den här tråden spårar ur (och nu snackar vi spårar ur) fullständigt? Vid ja - trava in.
Vid nej, släpp det helt enkelt.
Moderera inte bara för att ni kan, moderera där det helt enkelt behövs och sanningen är, att ju mer man modererar - desto tråkigare forum får man.

dilivio2010-01-15 10:39
Antal inlägg: 643

Meh, www.flashback.info så varsågoda, skriv vad fan ni vill där istället för att hänga på det här jävla miniforumet och klaga.

slånbär2010-01-15 10:50
Antal inlägg: 5539

Men ursäkta Dilivio!!! Tråden har skapats för att diskuttera just detta varför skulle man inte kunna få göra det då? Om det stör dig så läs inte mer i den här tråden. Valfrihet är väl jättebra. Du kan hålla till på det där andra forumet om du vill men den här tråden handlar ju om just detta forumet. Det är väl ingen diktatur iallafall. Häng du nån annanstans om du inte vill vara läsa vad som skrivs på just detta miniforumet.

dilivio2010-01-15 11:01
Antal inlägg: 643

haha

Satyra2010-01-15 11:52
Antal inlägg: 4561

"Det är väl ingen diktatur iallafall."

slånbär - Fast just när det kommer till en privatägd sida som Betapet så är det ju en slags diktatur som råder just här, där ägaren är diktatorn. ;-)
Det är just det som är poängen ur mitt sätt att se det diskussionen handlar om - att ägaren HAR rätt att göra vad han vill, när han vill, ändra regler hur som helst om han har lust. Det har vi andra inte med att göra och det ÄR inte orättvist alls - speciellt inte då vi får vara här helt gratis. ;-)
Sen kan man ju tycka vad man vill om detta och som sagt, blir själv småirriterad över funktionen i forumet emellanåt, MEN igen - rättvisa gemtemot Betaägaren känns väl lite väl att ta i.

Skugga2010-01-15 11:54

Word, Satyra! :)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?