Spelrum
Giraffen | 6 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 6 |
Mobilspel
Pågående | 21 613 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Angus | 2006-04-11 22:18 | |
En 23-åring med ett förstånd som en 9-åring.. Troligtvis nazist!! I övrigt inga kommentarer. | ||
IMO - Ej medlem längre | 2006-04-11 22:20 | |
Måste be om ursäkt för min frågan om din mentala kapacitet. Verkligen inte meningen att uttrycka mig så. Skulle egentligen bara fråga hur du kommit fram till att: Men som samhället är idag och med dom kostnader som kommer pga av övervikt och fetma så kan ni inte komma och gnälla när ni mister jobb tex kanske pga av er övervikt. Arbetsgivare blir anklagade för att diskriminera feta som ett ex.... varför? Hade du om du själv varit arbetsgivare valt att anställa en person som riskerade alla dom följd sjukdomar som fetma innebär. Det blir enorma kostnader Med vänliga hälsningar, 170 cm lång och 54 kilo tung "Olsson". | ||
DiscoBoy | 2006-04-11 22:22 | |
<Angus> Dig skall jag ju definitivt rapportera. | ||
Angus | 2006-04-11 22:26 | |
Du. Gestapo finns inte längre! Och det är nog troligtvis bara dom som skulle kunna bry sig om dina ariska åsikter.. Fjant! | ||
DiscoBoy | 2006-04-11 22:30 | |
<IOM> Vad du väger och hur tung du är bryr jag mig in om och jag har aldrig riktat något mot dig personligen. Varför tar du ens upp det? Hur jag kommit fram till mitt påstående. Är det så konstigt. Kolla på hur det ser ut. Inte bara i Sverige utan i hela världen. Folk blir bara fetare och fetare. Och du tror seriöst att det inte medför extra kostnader. När man börjar att behöva göra gastric bypass operationer på barn och ungdomar. Är det normalt? Skall man behöva det. Är operationer gratis? Folk blir sjukskrivna pga av dåliga knän och ryggar. Inte bara pga av övervikt nej jag vet. Men inte fan hjälper det till med 30 kg extra som tynger ner din kropp. Det som är det värsta är att höra alla som tycker synd om sig själva för att dom e överviktiga. Sluta tyck så jävla synd om dig själv och gör nått åt det istället. Det finns dom som har det mycket värre. Dom stackars jävlarna som drabbas av ALS tex... det är en sak du väldigt sällan kan hjälpa. Men ingen behöver vara fet det är själv valt. | ||
IMO - Ej medlem längre | 2006-04-11 22:41 | |
Jag tror att tråden skapades för att någon äntligen kommit tillfreds med sitt yttre. Bra tycker jag och något som ska uppmuntras! Samhällskostnader kanske bör få en egen tråd under seriösa ämnen. Och visst bär alla individer ett eget ansvar. Men jag kan tänka mig att det kan vara precis lika knepigt för personer med övervikt att gå ner i vikt som det är för mig att lyckas gå upp i vikt. | ||
DiscoBoy | 2006-04-11 22:50 | |
<IMO> Och där har du helt rätt och det sa jag tydligt i mitt första inlägg. Säger dom att dom är nöjd så är det helt okej men dom får accepterar att det inte är något positivt att vara det. Det är inget lagbrott att vara överviktig. Så man kan inte hindra någon från att bli det ej hellre tvinga någon att göra nått åt det. Men då har man gjort sitt val och då tycker jag att man får ta att det kan slå tillbaka på ett negativt sätt. Precis som att rökning kan ge cancer. Har man rökt hela sitt liv och får lungcancer kan man kanppast tycka synd om dig själv. Och att gå ner i vikt är definitivt lättare än att gå upp i vikt. | ||
lelou - Ej medlem längre | 2006-04-12 02:53 | |
Att kalla folk för nazister och idioter är helt ur spår! Diskutera men håll er sakliga. | ||
Angus | 2006-04-12 06:56 | |
Ja, det kan tänkas att jag är helt ur spår. Och för det kan jag till och med be om ursäkt. Men är det okej med så uppenbart rasbiologiska åsikter på detta forum, Lelou? Accepterar Betapets ansvarige utgivare att någon så fullständigt spyr ut sina fördomar mot en redan utsatt grupp i sammhället?? Vad händer om du byter ut ordet feta mot jude? Eller handikappad? Eller bög? Låg nivå... | ||
lelou - Ej medlem längre | 2006-04-12 09:38 | |
Vad jag tycker är en sak och den redovisar jag här nedan. Vad de ansvariga utgivarna tycker får du ta med dem. Men detta är ett Forum och här diskuteras det ett ämne : Fetma, inte EN person. Angus, då kan man lika gärna ta rökare som det diskuterades om i en annan tråd då och byta ut ut ord så får vi också en utsatt grupp. Eller moderater som inte skulle ha en plats på jordens yta. jag känner mig träffad lite här och där här inne ju mer man läser. Man får skaka av sig, och inse att inte alla tycker lika. Klar gräns dras vid personliga påhopp, eller att man pekar på EN person. Här pratas det fetma, och rasbiologiska åsikter...vete 17, för att en person pratar om människan i urtiden och spekulerar i vad fetman kan bero på, att den ökar. Han har sin åsikt, du har din. Trådskaparen för övrigt är ju en nöjd överviktig person också, och det verkar inte vara riktat personligt mot henne. Fetma är ju ett känt hälsoproblem, främst i väst, liksom rökningen och en del annat (moderaterna vete 17 förståss :). Däremot är det saker i discoboys inlägg som att det skulle vara lättare att gå ner i vikt än upp....tja..det är nog mer vem man frågar det. | ||
DiscoBoy | 2006-04-12 10:05 | |
<lelou> "Däremot är det saker i discoboys inlägg som att det skulle vara lättare att gå ner i vikt än upp....tja..det är nog mer vem man frågar det. " Det är definitivt lättare för en överviktig att gå ner i vikt än för en som är underviktig att gå upp. Det förutsätter givetvis att den personen som väger för lite gör det av naturliga skäl och inte för att han/hon svälter sig. Men om man redan överkonsumerar och det är anledningen till att man väger för mycket så behöver man bara äta "normalt" så försvinner också kg på en gång. | ||
DiscoBoy | 2006-04-12 10:07 | |
<Angus> Ditt sätt att få mig att framstå som en antisemit för att jag tycker att fetman och övervikt är ett globalt problen som kostar pengar är skrattretande. jösses | ||
lelou - Ej medlem längre | 2006-04-12 10:22 | |
jag vet flera personer som trycker i sig vad som helst utan att gå upp ett gram. dessutom så finns det personer som äter normalt men ändå inte går ner i vikt ja. Därmed inte sagt att det inte GÅR att gå ner, med träning, diet och kanske operation. | ||
lelou - Ej medlem längre | 2006-04-12 10:25 | |
hur som helst, vi ska stödja de som VILL gå ner och stödja de som faktiskt är nöjda med sig själva. Är man nöjd så är jag nöjd. | ||
Jibbarn - Ej medlem längre | 2006-04-12 11:08 | |
Löjlig och obefogad kritik discoboy fick för sitt första inlägg, jag läste det och höll med om det mesta. Även om parallellen till stenåldern va lite långsökt hehe. Skall tilläggas att skaparen redan gjorde feta människor till en egen grupp då hon skrev "Power to fet people". Hon fick det att låta som om de är en utsatt grupp. Och det håller jag inte med om, hälsan ligger i de överviktigas egna händer och det handlar bara inte om dom mår bra för stunden. Man måste tänka långsiktligt på sin hälsa, rätt var de är så kommer en hjärt & kärlsjukdom och ställer till de i livet för den, och jag lovar, att banta kommer va rena drömmen jämfört med rädslan och för nästa stroke etc. För har dom väl fått en sjukdom måste dom ändå ändra om sin levandsstanard och gå ner i vikt, så varför inte börja skaffa en stund kropp i tid? Och nej, jag har inget emot överviktiga, denna diskussion handlar inte om att nedvärdera feta människor, det handlar om att det är fel sätt att "göra sig vän med övervikten" fetma är en stor folkhälsosjukdom som man bör ta på allvar, ett råd, skaffa en sundare kropp och må 100 gånger bättre! | ||
Jibbarn - Ej medlem längre | 2006-04-12 11:09 | |
Stund kropp = sund kropp | ||
DiscoBoy | 2006-04-12 17:14 | |
<BowmoreFinoC> Tack äntligen någon som läser det jag skriver och inte bara enstaka ord. Lelou skall också ha tack.... Tack | ||
TomasLeonard | 2006-04-12 18:13 | |
Jag vill rekommendera styrketräning till alla tjockisar och resten av er oxå för den delen. Det finns ingen anledning att inte träna knäböj exempelvis.. Några få minuters smärta och tusenfalt betalar det sig i en stark och välmående kropp. När jag kommer hem sätter jag på temat från Rocky 1 och njuter av att jag återigen övervunnit min lathet och barnsliga rädsla över att göra ett krafttag. Det finns ingen anledning att lufsa omkring och må dåligt i en fet kropp, trött och eländig med dåligt självförtroende. Men den fysiska resan är bara en resa i livet och är icke allena saliggörande. Jag respekterar dem som ägnar sig åt annat, människan har svårt att ha kontroll över allt i livet.. och den inre resan är ju den största i livet, den som sker i hjärnan, förnuftet , känslorna. Men som sagt ..jag rekommenderar alla som lider av trötthet och dåligt självförtroende att börja träna. Det känns bara jobbigt till en början och sen kommer den otroliga kicken som får en att kunna gråta lyckotårar eller hoppa högt av glädje och vitalitet. Alkoholen tröttar människan gör den svag och omdömeslös, jag har helt valt bort denna last och det tror jag är nyckeln till att jag mår bättre. kvällsvinet, helgsupandet och det omotiverade festandet är ett fördärv. Att "festa" är ngt man gör för att hylla sig själv och sina vänner.. det skall finnas ngt att hylla oxå!!! | ||
TomasLeonard | 2006-04-12 18:19 | |
Just nu lyssnar jag på Going the distance och gråter av lycka. | ||
TomasLeonard | 2006-04-12 18:19 | |
Över att ha ändrat mitt liv | ||