Spelrum
Giraffen | 22 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 15 |
Inloggade | 37 |
Mobilspel
Pågående | 20 585 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Fispropp - Ej medlem längre | 2011-09-12 13:32 | |
![]() | Jag ska skriva ett inlägg om spökskepp och undrar, är det någon som känner till spökskepp-berättelser från sverige/norden? | |
les fleurs | 2011-09-15 16:49 | |
![]() | Jag såg den här tråden, men jag hoppades att det skulle vara massa egenupplevda spökisar. det är lite roligt tycker jag. Den roligaste var min kompis syrra och en annan tjej som bott tillsammans som fått för sig att de hade ett spöke i lägenheten efer mystiska ljud. De skulle äta glass och den ena hämtade 3 skedar, en var och en till spöket varpå de tyckte sig höra många mystiska ljud och smällar. Den andra tjejen fick panik och ville inte att de skulle gå ut ur rummet. Tillslut skrämde de upp sig själva så mycket att de var tvugna att ringa polisen som fick komma och öppna dörren så att de skulle våga gå ut ur rummet :D (de sa såklart inte att de var rädda för spöken, utan att de trodde någon brytit sig in) | |
Fispropp - Ej medlem längre | 2011-11-17 12:04 | |
![]() | Jag spelar inte så ycket på beta numera då jag skaffat en liten bloggdator som gör spelet för futtigt, men kanske att mina fellow betare har mera spökisar att dela med sig av? Har sen sist jockat ihop en hel del inlägg på spokhistorier.blogspot.co m Kommande inlägg tänkte jag skulle handla om otvättbara blodfläckar vilket är ett återkommande moment i spökhistorier. Puss! /Markus | |
Fispropp - Ej medlem längre | 2012-04-13 16:49 | |
![]() | Well then fellow monsterdiggare, jag är på jakt efter folk som testat "anden i glaset" som varit med om ngt spännande som denna vill dela med sig av på min blogg: spokhistorier.blogspot.se / Om någon där ute har testat ouijaboard får ni gärna berätta :) | |
Bazoo | 2012-04-13 20:56 | |
![]() | Inte anden i glaset men det har hänt andra saker hos oss. En tavla flög UT från väggen, inte ner, o landade på golvet. Även en riktigt, riktigt tung byrålåda flög upp framför min sambo som inte tror alls på sånt :-) Får kolla in din sida, tack för tipset :-) | |
Fispropp - Ej medlem längre | 2012-05-03 16:00 | |
![]() | I nästa inlägg i min nördiga spökblogg kommer jag att skriva om djur som kommer tillbaka. Är det någon som har något att berätta och vill dela med sig, skriv här eller maila. spokhistorier.blogspot.se / | |
fdennis | 2012-05-03 18:24 | |
![]() | såg på den första sidan om att du ville hitta något ställe i runt stockholm eller gävle. vet inte om ni någonsin åkte iväg på spökjakt men kan väl komma med lite förslag i södermanland ericsbergs slott sundbyholm stora djulö julita gård | |
Fispropp - Ej medlem längre | 2012-05-03 20:49 | |
![]() | Det luriga med såna sätllen är att de är dyra som satan, typ som Borgvattnet osv :) | |
Don Fabrizio - Ej medlem längre | 2012-05-03 21:17 | |
![]() | A Serbian Movie. Se inte den! | |
Fispropp - Ej medlem längre | 2012-05-04 08:24 | |
![]() | Fan vad random Don :) | |
zinko1 | 2012-05-13 03:27 | |
![]() | Någon som hört talas om ett bord som "pratar"? En skeptisk släkting till mig hävdar att han m.fl. var med om en läskig grej där de ställt en del frågor, varpå ett bord "svarade" genom att bordsbenen - utav av sig själva - klapprade i backen. Typ som anden i glaset. Sägs att bordet ska vara gjort enbart av trä och att inga metallföremål får förekomma så som spikar/skruvar och liknande. Tyvärr var jag inte med vid själva händelsen, men släktingen till mig som jag litar på till 100 % hävdar att bordet rörde sig utan utbördes påverkan och sedan dess har vi pratat om att testa på samma aktivitet utan att komma till skott. Någon som testat och vill förtälja sina upplevelser av denna "bordsseans"? | |
Bazoo | 2012-05-13 19:49 | |
![]() | Brukar kallas Trollbord. Finns säkert andra benämningar också. Jag har suttit med några gånger o det funkar :-) | |
mrperfect | 2012-05-14 00:41 | |
![]() | I boken "Svindlare Magiker Charlataner " från 50 -talet kan man läsa om dessa bords funktion, många människor har gått på lurendrejerierna. | |
Bazoo | 2012-05-14 19:31 | |
![]() | MrP du vet ju att jag brukar gilla dina inlägg men här får jag säga ifrån. Fråga någon som har ett bord om du får sitta med och prova. Återkom sedan så får vi se vad du tyckte ;-) Snälla.....? Kanske funkar det? | |
zinko1 | 2012-05-17 10:22 | |
![]() | lurendrejeri eller ej, galet nyfiken på att testa iaf=) kanske kan fråga vem det är som lurar mig i så fall under själva bordssittningen. lovar att rapportera ifall jag får svar;) | |
Bazoo | 2012-05-17 11:13 | |
![]() | :-) Gör det. Jag håller utkik här | |
Fispropp - Ej medlem längre | 2012-05-23 12:31 | |
![]() | Hallå gott folk! Jag undrar om någon känner till en eller fler övergivna hemsökta platser, helst en byggnad av något slag? Jag och ett sällskap är intresserade av att besöka ett sådant ställe då vi är småfattiga och inte har råd med dyra ställen som Borgvattnets prästgård eller någon av landets herrgårdar m.m. Vi bor i Gävle så vi uppskattar om platsen inte ligger längst ner i skåne eller uppe i Norra Norrbotten. | |
zinko1 | 2012-05-25 16:44 | |
![]() | Hittade en förteckning på hemsökta ställen i hela landet på denna sida: www.paranormal.nu/ | |
Fispropp - Ej medlem längre | 2012-05-26 14:56 | |
![]() | Såna sidor finns det flera av, men det är mestadels slott och herrgårdar. | |
Fispropp - Ej medlem längre | 2012-06-13 18:47 | |
![]() | Nästkommande inlägg i min fantastiska blogg kommer att handla om spökhuset i Norrfly. Är det någon som har varit där och har något spännande att berätta? spokhistorier.blogspot.se / | |