Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
8
Inloggade13
Mobilspel
Pågående21 636

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Scope_ - Ej medlem längre2006-09-27 00:13
Antal inlägg: 8

Det är ju intressant att när vulcan skriver om Frank Ordmonstret och lägger upp en länk får det stå kvar. Men när jag skriver tas hela inlägget bort.

Arne Boll2006-09-27 00:14
Antal inlägg: 97

Scrabbleförbundet har också gjort nätspelet en rejäl björntjänst (via sina länkar), vilket vissa verkar och hjälpa ytterligare på traven.

Ja, mammamu. Skall nog följa ditt råd. Mitt tålamod börjar ta slut snart på denna sajt (lite sur ikväll, så det kan ju förändras).

hugokolbaz2006-09-27 00:16
Antal inlägg: 665

Jag är sjukt bra på att rulla! Det är lite fusk faktiskt för jag har ett sånt bra anagramsinnne som motståndarna saknar verkar det som.

Ensamrätt2006-09-27 00:21
Antal inlägg: 88

Jag tycker det kunde finnas ett spelrum där de som ville fick fuska precis hur mycket de har lust, med alla tänkbara fuskmetoder. Den kunde heta Kackerlackan eller något liknande. Där kunde man då mötas på lika villkor i öppet fuskspel - typ bluffstopp i kortspel. Det skulle vara intressant att se vem som kunde fuska på smartast sätt och vinna medalj för utsökt fusklir. Vill man spela fair kan man fortsätta spela i de redan befintliga rummen. Det är ju just det att mötas på lika villkor som är det viktigaste, två fuskare eller två ärliga spelare. Om en fuskar och den andra spelar fair så blir det ju som med doping i idrottsvärlden. Någon som är rätt kass kan vinna och sno åt sig äran över den rättmätiga vinnaren. Och jag kan definitivt hålla med flera här om att det är ganska lätt emellanåt att se om någon fuskar. Sen kan ni andra slå er blodiga i kampen om att försvara att det finns så mycken specialkunskap. Man kan också säga att det syns när folk spelar ärligt. Om det nu låter bättre.

oeronbarn - Ej medlem längre2006-09-27 00:31
Antal inlägg: 2288

haha. ja och man borde göra likadant i idrottsvärlden. ha en dopingklass där allt är tillåtet. maria mutola kommer att blekna i jämförelse.

Ensamrätt2006-09-27 00:35

Skitbra idé, kan man ta patent på det? Eller då kanske du tycker att jag fuskade till mig det, eftersom det var du som hittade på det? ;)

pinkoden - Ej medlem längre2006-09-27 00:56
Antal inlägg: 16

Ensamrätts inlägg var det naivaste och mest poänglösa inlägget hitills. Tror du på allvar att de som fuskar skulle fuska i ett sådant spelrum? De som fuskar fuskar eftersom de vill få bekräftelse, som om de vore skickliga spelare. Nu generaliserar jag lite men det gäller 90 % av alla som fuskar.

Elmis2006-09-27 00:59
Antal inlägg: 2916

oeronbarn, du vet ju ingenting om sport. Förstör inte min världsbild. :)

Ensamrätt2006-09-27 01:04

Pinkodens inlägg var ett av de torraste svar jag sett på ett inlägg som ju förstås var oerhört allvarlig menat.

Vad vet du förresten om vilka grunder en fuskare har för att fuska? Finns det ens fuskare här, vissa påstår ju att det inte gör det.

Jag har hört att det finns folk som fuskar i patiens, det skulle jag aaaaaaaaldrig göra ;).

pinkoden - Ej medlem längre2006-09-27 01:35

Driver du med mig eller? Ska ja ta dig på allvar eller inte? Vilken idiot som helst inser att om det finns program med vilka man kan fuska kommer vissa uttnyttja det. Sen har jag och många andra mött uppenbara fuskare, vissa har erkänt vissa har inte erkänt. Har själv testat program osv. Många fuskar, finns alltid en del fuskare i toppskiktet också, dessa brukar dock tröttna och inte vara så långvariga där. Jag har stött på fuskare såpass många gånger och även varit en själv så jag vet vad jag snackar om, tro mig. Dom flesta tröttnar dock som sagt var, tex jag.

pinkoden - Ej medlem längre2006-09-27 01:37

Bara att kolla upp statistiken. Ta en titt på min statistik tex. Tycker du den är rimlig? Den är ett praktexempel på en fuskarstatistik, detta i kombination med min oseriösa användare i övrigt är ett säkert tecken på fusk.

pinkoden - Ej medlem längre2006-09-27 01:43

Sen om man möter en spelare som spelar uselt taktiskt sett men bara lägger långa, svåra ord, tom i de lägen då ett hakningsfall skulle resultera i bättre poängskillnad ( tjänad poäng - förlorad poäng med tanke på upplägg osv ) så inser man det uppenbara. Det är alla dom här faktorerna i kombination som avslöjar en fuskare, felaktikt taktiskt spelande i kombination med sjuka ordförråd, oseriös i alla andra avseende såsom avbrutna matcher, oseriös profil osv, blablabla

Ensamrätt2006-09-27 01:54

Håller med om det sista, blablabla...brukar inte dopade bli avstängda ett par år? Varför får du spela vidare?

Jag gillar att lägga långa ord för det är kul, taktik är roligt ibland, men ibland är själva ordskapandet roligare. Jag spelar lite spontant, såsom det faller sig, ibland skiter jag i om det blir mindre poäng på ett långt ord, men jag känner att jag vill öppna upp spelet lite. Varför skulle det vara ett bevis på fusk? Men jag håller med på det hela taget, och det skrev jag högre upp, man ser när en spelare spelar ärligt.

pinkoden - Ej medlem längre2006-09-27 02:00

Håller med dig totalt, jag fuskar dock inte längre, man tröttnar som sagt var. Anledningen till att jag inte är avstängd är för att det inte går att bevisa något, nu har jag dock erkänt att jag tidigare använt fusk, men det är inte många som erkänner. Sen kanske jag måste specificera mig lite; det där med långa ord:menar i synnerhet att de suspekta orden kräver ett oerhört brett ordförråd och att personen i fråga lägger dessa ord alltför ofta, att de rullar oftare än irl-eliten, med ett för stort antal sjuka rullningar i statistiken osv.

pinkoden - Ej medlem längre2006-09-27 02:01

om personen dessutom är oseriös, omogen, osv då förstärks ju bara slutsatsen

Ensamrätt2006-09-27 02:11

Nu blev det spännande, blev pinkoden avstängd eller hoppade han av själv?

Jo-na-tan - Ej medlem längre2006-09-27 02:12
Antal inlägg: 1955

Pinkoden blev avstängd med hänvisning till medlemsvillkoren:

Fusk är inte tillåtet, detta gäller exempelvis användning av dataprogram som automatiskt letar upp ordkombinationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka användare tillträde till BETAPET.

provsmakaren - Ej medlem längre2006-09-27 02:14
Antal inlägg: 21

Bra, det insåg han förmodligen själv att han skulle bli också

Vargtimmen - Ej medlem längre2006-09-27 06:47
Antal inlägg: 144

"oseriös i alla andra avseende såsom avbrutna matcher, oseriös profil osv, blablabla"

Aha, en måttstock får orent spel alltså..fan stäng av mig nu

provsmakaren - Ej medlem längre2006-09-27 13:25
Antal inlägg: 21

Vargtimmen, i kombination med en i övrigt suspekt spelstil/statistik. Din statistik är inte suspekt så det gäller ju inte dig ?

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?