Spelrum
Giraffen | 38 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 17 |
Inloggade | 55 |
Mobilspel
Pågående | 20 311 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
hfranke | 2014-07-07 23:13 | |
![]() | imgur.com/k14auFI Jag har detta buskage i min trädgård. Många säger jasmin, men sen var det nån som sa att det heter schersmin, och inte alls är släkt med jasmin. Blommar nu, sen ca två veckor Många många smala trädstammar, cs 5 m högt. Blir fullt med bladlöss. Doftar väldigt diskret men behaglig doft när man kommer nära. Skulle vilja veta vad det är, hur jag ska klippa ner den och sköta den så den inte får löss. Anyone? | |
fulsnack | 2014-07-07 23:37 | |
![]() | Ser ut som en Doftschersmin, skulle jag säga. Beskär den efter blomning, under JAS-perioden, som med de allra flesta buskar. Mot bladlössen kan du blanda 0,5-1 dl grönsåpa (beroende på hur koncentrerad den är) med 1 liter vatten och spreja direkt på lössen. Helst på kvällen eller när det är molnigt. Blanda i ett par teskedar T-röd om det inte funkar, fast då måste du spola rent busken morgonen efter, annars kan den dö av brännskador i solen. Klart! | |
hfranke | 2014-07-08 12:40 | |
![]() | Tackar! Läste lite och insåg att man kan vara rätt brutal i beskärningen. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-07-23 11:47 | |
![]() | allt är så vackert nu,äter frukost ute körsbär,Jordgubbar,mullbä r och Hallon,bästa tiden är Nu.bara att slippa öppna kylskåpet är underbart.Den där busken hfranle,kan du jämna med marken den går inte att döda den kommer igen vad du en gör. | |
hfranke | 2014-07-23 23:11 | |
![]() | Ja och det vill jag, den är bara för vildvuxen nu :) | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-07-24 10:39 | |
![]() | det finns smultron jasmin och vanlig jasmin båda svåra att utrota,är det mycket bladlöss så kommer det att komma mycket bladlöss då den växer upp igen,plocka nyckelpigor och sätt på busken både dom och deras larver är storkonsumenter av bladlöss.Eller kläm sönder dom med tummen och pekfingret,och spola bort gägget som blir kvar med vattenslangen,såpvatten kan man orka hålla på med om man har lust.blmdoften är fantastisk så bara därför är det värt det,jasmin,fläder och körsbär är bladlössens favriter | |