Spelrum
Giraffen | 39 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 24 |
Inloggade | 63 |
Mobilspel
Pågående | 21 292 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Vigdir | 2007-03-21 22:25 | |
Jag fick en kärleksdikt en gång. Den handlade om datorer, och faran med dessa. Tja... Låt oss enkelt konstatera att det inget blev av med det hela. Alls. Romantiska middagar? Nä, men gärna en god måltid på en torsdag efter jobbet, där jag slipper diska. Och ett parti Scrabble eller en match TP eller så efteråt. Jag slopar så gärna romantiken för litet vardag. Åsså fixar jag middag nästa vecka, när du är trött. Deal? | ||
IMO 1punkt2 - Ej medlem längre | 2007-03-21 22:33 | |
Ursäkta Vigdir, men jag förstår inte riktigt vad du menar med slippa diska? Det är ju det perfekta alibit till att säga YES! | ||
Elmis | 2007-03-21 22:37 | |
*trumvirvel följd av cymbal* | ||
Vigdir | 2007-03-21 22:38 | |
Jag behöver inga alibin för att säga vare sig YES, JA, OUI, SI - eller för den delen NÄ TACK. | ||
Elmis | 2007-03-21 22:41 | |
diskmedel fanns inte på vigdirs tid... | ||
IMO 1punkt2 - Ej medlem längre | 2007-03-21 22:53 | |
Aldrig hört talas om Fairy-tail, Elmis? | ||
Elmis | 2007-03-21 23:01 | |
Nej, såna svansar känner jag inte till... | ||
Vigdir | 2007-03-21 23:03 | |
Nu är ju inte alla människor diskmedelsbesatta, liksom... ;-) | ||
Elmis | 2007-03-21 23:06 | |
Det är en myt att jag är det... | ||
IMO 1punkt2 - Ej medlem längre | 2007-03-21 23:20 | |
Så säger du bara för att du körde på C-uppsatsen. | ||
mamman - Ej medlem längre | 2007-03-21 23:39 | |
Mouche: Om du bara hade kunnat smitta av dej lite på min sambo.... (suckar något trånande.......).. | ||
bänkpressad - Ej medlem längre | 2007-03-31 11:50 | |
Jag sprang på en dikt igår som gjorde mig knäsvag. Den är så träffande att det gör ont, aha-upplevelsen är så påtaglig att man måste sätta sig en stund och bara ta till sig den. Att älska är livets mening att bortom oss själva se att taga emot och lära att taga emot och ge att öppna hjärta och sinne för allt som är skönt och gott och låta det lysa och värma varhelst vi vår uppgift fått. Jag har svårt för konstlad poesi, massa djupa underförstådda meningar, massa metaforer och allmänt orddravel som jag kallar det. En dikt i allmänhet och en kärlekshymn i synnerhet ska kunna träffa alla direkt i hjärtat med en amorpil. Hur som haver, jag tycker du ska stå på dig Mouche ! Finns så många här som inte uppskattar när man försöker förstå sig på en kvinna. Mannen är sin urminnestider skapad för att behaga, inte tvärtom. | ||
IMO 1punkt2 - Ej medlem längre | 2007-03-31 16:00 | |
I ett plötsligt anfall av kärlek till Adam skrev jag denna dikt: Snöskoter. Återkom. Varför harvar du bara? Har du fel på ditt vänstra framlyse, eller är det bara jag som missuppfattar problemen igen? | ||
Annieel - Ej medlem längre | 2007-03-31 16:08 | |
Vackert Mousse . Skriver poesi själv . Får se om jag vågar lämna ut min sida sedan . Vackert . Annika Annieel . ***** | ||
IMO 1punkt2 - Ej medlem längre | 2007-03-31 16:35 | |
Små, små ord av kärlek sagda hvarje dag sprida sol i hemmet livet till behag. | ||
Annieel - Ej medlem längre | 2007-03-31 16:35 | |
Fint : | ||
IMO 1punkt2 - Ej medlem längre | 2007-03-31 16:40 | |
Tack för att du tycker det! Tänkte försöka mig på en egen tolkning av denna. Små, små ord av Adam skrivna hvarje dag sprida sol i forumet livet till behag. | ||
Annieel - Ej medlem längre | 2007-03-31 16:43 | |
Alltid kul med någon som sprider något fint . I allt elende som finns och man läser om . Det behövs mera av de vackra . Ha en fin helg IMO . Ska nog med lägga ut en vacker dikt sedan här . Hejs / | ||
IMO 1punkt2 - Ej medlem längre | 2007-03-31 16:50 | |
Ser fram emot att du vågar låta omvärlden ta del av dina tankar Annieel! Ifall du känner att du kör fast så ska du testa dricka grönt te. Vill du ha någon att bolla med innan du ger dig ut på dina nykläckta poesivingar kan du mejla mig eller Elmis. Fast mejla inte Elmis imorgon för då har han bokat Göt-det-själv-hallen på OK. | ||
Mousse - Ej medlem längre | 2007-03-31 17:54 | |
Trevligt att jag tycks ha startat en poetisk trend =) Här kommer mitt senaste alster, en prosapoetisk kärleksdikt till en väldigt speciell Kvinna. Kram Mousse KJOLTYG Kjoltyg, var icke blyg. Jag vet, du kommer från min bygd. Och känner väl till att jag snart examinerat var blygd. Men i min famn, kjoltyg, dina kinder blossa röda och tillsammans vi simmar mot vårt mål. Utan möda livets safter skola flöda. | ||