Spelrum
Giraffen | 40 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 35 |
Inloggade | 77 |
Mobilspel
Pågående | 20 222 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
le-lou | 2011-02-10 18:31 | |
![]() | Snoosy värnar om de sjuka och lösningen på det är högre skatt. Det är vänsterpolitik och vänstern har snott hela patentet på empati och kör enmansvälde på mantrat att vänstern är de enda som bryr sig. Det stämmer ju inte, men blocken har olika lösningar på saken. Jag är en som inte tror på höga skatter, att man ska skatta ett fåtal högst för det första, är allt annat än solidariskt i mina ögon. Det är dessutom kontraproduktivt med höga skattesatser, de leder i längden till att man får in mindre skattepengar än om man skulle ha en något lägre skattesats, typ lafferkurvan. Jag tycker verklgien att man ska kunna bli sjuk i det här landet och inte hamna på gatan om man blir det. Just därför är det viktigt att så många som möjligt kan/får jobba, så att statskassan kan fortsätta få in pengar för att försörja tex...... de sjuka (och arbetslösa). Ju mer pengar som kommer in, desto mer kan fördelas ut. Det gäller inte bara rena inkomstskattepengar, utan om de som arbetar får mer i plånboken kommer de att kunna använda dessa pengar till att konsumera mer, vilket främjar hela tillväxten i landet. Förstår du Snoosy - tanken från bägge är skapa förutsättningarna för detta. Olika lösningar. Se det inte så kortsiktigt. | |
Guldplate | 2011-02-10 19:14 | |
![]() | Toksnäll: Snoosy får gärna ha sina åsikter. Vi försöker bara reda ut och hitta substansen i dom! =) Fast det börjar bli lite svårt när hon undviker att svara på enkla frågor, blandar ihop saker och ting samt vänder och vrider på inte bara våra tankar och åsikter utan sina egna också! =) Jag saknar tex svaren på om hon såg det motsägelsefulla i dessa inläggen som kom 13 min efter varandra: Snoosy 2011-02-09 18:06 Men guldplate, på vilket sätt förklarade jag att en vänster aldrig kan rösta av egoistiska skäl? Kolla gärna. Snoosy 2011-02-09 18:19 kirgistan, ja men du hittade ju inlägget. Precis det jag menar. En vänster röstar aldrig egoistiskt. Ska ni missuppfatta det också?? Samt så saknar jag svaret på hur mycket hon tycker att en person som inte jobbar ska få lägga på nöjen. Uträkningen jag gjorde gav hennes kompis 1500kr kvar efter mat, hyra, el och busskort. Tillkommer kanske lite andra räkningar men frågan om hur mycket bör en som arbetar ha över till nöjen kvarstår. | |
Snoosy | 2011-02-10 19:19 | |
![]() | guldplate, jag håller med om att man dras till likasinnade. Inget jag sagt något emot heller vad jag vet ;) | |
Snoosy | 2011-02-10 19:23 | |
![]() | Kirgistan,, Sir skrev ''Har nog aldrig vart med om nån som snärjer in sig i sina egna åsikter som Snoosy gör.'' Jag håller inte med. Jag står för vad jag skriver. Förstår inte vad man får ut av att hoppa på någon på det sättet? Sen var det någon som skrev att jag kategoriserar fula/snygga. Vilket jag inte gör. Aldrig påstått heller. Det är en fula handlingar att komma med påståenden som inte stämmer. Ett typ av påhopp. | |
Snoosy | 2011-02-10 19:38 | |
![]() | Kristallklar,, ''Tycker jag att något är fel vill jag kunna påpeka och ifrågasätta detta. Jag tycker att vissa av dina inlägg har sagt emot det du tidigare har skrivit och jag har tidigare visat exempel på de inlägg jag menar. (som du har bemött och svarat på)'' Jag har svarat på dina inlägg, men tycker du jag ändrade min åsikt i dom svaren?? Minns inte om det var du (orkar inte gå tillbaka och titta efter) som påstod att jag använder mig av orden/fula/snygga då jag pratar om utseenden? Hursomhelst. Det var ett påstående som inte stämmer. Det där med att jag skämtade till det och skrev att jag skulel anmäla skugga för mened behöver du ju inte lägga ner allt för mycket vikt i,, skickade en flörtande gubbe om jag inre minns fel. Det var ett skämt. Även om jag menar att hon hakade upp sig på något jag inte sagt. Ska kolla upp ordet ordentligt. Så jag använder det rätt nästa gång ;) | |
le-lou | 2011-02-10 19:38 | |
![]() | Jamen visst. Du är väl den sista personen i tråden som ska snacka om påhopp Snoosy? Du har indikerat att folk mobbar dig, att flera av oss är en och samma person, att höger är ytliga och bla . bla. bla. Det är just detat som är problemet. Du ser bara andras fel men inte dina egna. Rätt svårt att diskutera med en sån person. | |
Resurrection - Ej medlem längre | 2011-02-10 19:42 | |
![]() | Snoosy, vem är det Reinfeldt har mobbat ut? | |
Snoosy | 2011-02-10 19:45 | |
![]() | guldplate,, bra att du tog upp det. Skulle svara dig på den. Men det kom annat emellan. solly 8000 i lön, hyra 4000 + mat 1500 (sa du va?) + el 500 + busskort (olika kostnad) i stockholm 600, telefon/dator. ca 500 i månaden, kläder och skor (inte varje månad, men säg 200 i månaden genomsnittligt), läkare + tandläkare (svårt att sätta en summa på) Men det väl inga 1500 över i månaden iaf. | |
Kirgizistan | 2011-02-10 19:50 | |
![]() | Snoosy, du svarar fortfarande inte på vad jag skrivit. "Kirgistan,, Sir skrev ''Har nog aldrig vart med om nån som snärjer in sig i sina egna åsikter som Snoosy gör.'' Jag håller inte med. Jag står för vad jag skriver. Förstår inte vad man får ut av att hoppa på någon på det sättet? Sen var det någon som skrev att jag kategoriserar fula/snygga. Vilket jag inte gör. Aldrig påstått heller. Det är en fula handlingar att komma med påståenden som inte stämmer. Ett typ av påhopp" Ja, det var vad han skrev, inte jag. Svara på mitt nu. (Han skriver dessutom inte att du inte står för dina absurda utsagor. tvärtom.) Hursomhelst har det redan påvisats att du gör just vad du skriver att du inte gör, se resurrections inlägg, förutom det kan jag tillägga att det heter "en typ" inte ett och nej, det kan inte räknas som ett påhopp. Så se till att svara på det jag skrivit tidigare nu. | |
Snoosy | 2011-02-10 19:54 | |
![]() | ressurection, kommer tyvärr inte ihåg vad det handlade om. Men vet att han frös ut en av sina då den inte röstade som han (kan det ha varit frågan om fra-lagen??) | |
Snoosy | 2011-02-10 19:56 | |
![]() | kirgistan,, skicka frågorna igen.. så svarar jag | |
le-lou | 2011-02-10 19:56 | |
![]() | notera den smidiga nonchalansen. | |
le-lou | 2011-02-10 19:56 | |
![]() | eller rättare sagt - den temporära blindheten | |
Snoosy | 2011-02-10 19:58 | |
![]() | Le-lou, säger den som sällan svarar på frågor | |
le-lou | 2011-02-10 20:01 | |
![]() | ?. Jag svarar på alla dina, men du har inte svarat på en enda av mina och då lessnar man vet du. Du har fel inte bara i sakfrågan, utan i ditt otroligt barnsliga resonemang kring vem som sa vad. Sanningen är att du inte vet. Antingen det eller så är du lite av en mytoman. | |
Kirgizistan | 2011-02-10 20:04 | |
![]() | Här är ett par frågor: "Snoosy, du skrev bl.a.: "Det börjar likna trakaserier det här tycker jag. Fast stäng för guds skull inte tråden! Det får stå för alla er som hoppar på mig i meddelande efter meddelande" Varpå jag svarade: "Snoosy, vad är det för befängda saker vi hävdat? Förövrigt finns det ingen offerkofta för dig att använda, denna grav har du grävt själv. Eller anser du att man inte ska förvänta sig att andra ifrågasätter helt absurda påståenden? Och att den typen av tvivel är synonymt med trakasserier? Nej, detta är en diskussion i vilken du gjort bort dig i, så att säga, och fått det påpekat. Jag skulle förövrigt gärna vilja att du utvecklar ditt svar på mitt inlägg, men jag förväntar mig inget resonabelt svar så känn ingen press." Jag har alltså aldrig hävdat att du inte stått för vad du skrivit, fastän mycket av vad du sagt varit riktigt... imbecillt, utan att du helt enkelt får finna dig i att när man tar del i en diskussion så kommer man ifrågasättas." Och detta är inlägget jag vill ha ett utvecklat svar på: Du skrev: ''Det är svårt att värna om sitt eget liv om man blir utslängd av försäkringssytemet. För det finns dom som blivit utfösäkrade pga att personer på försäkrningskassan anser att dom har förmågan att arbeta. Sen när den personen står där utan bidrag så är det inte så lätt att bestämma över sitt egna liv, för det har ju andra redan gjort. Över huvudet på han/hon. Vad händer då? För personen i fråga klarar inte av ett arbete. Och får då gå till sociala istället (Så länge den finns med högerpolitiken vet man ju inte heller?) I vissa fall så får dom flytta hem till föräldrar fast dom passerat 18 för länge sen, eller i värsta fall bli hemlösa. Så, ditt synsätt om att högerpolitiken låter människor bestämma över sina egna liv fungerar tyvärr inte i alla fall. '' ???" Jag svarade: "Visst begår personer fel ibland, men jag betvivlar inte att försäkringskassans anställda felbedömer oftare än vad de gör rätt så med andra ord när personen "står där", utvärderad och förmodligen välinformerad så har han/ hon möjligheten att söka nytt arbete, vilket denne/ denna även hade innan, eller så kan han/ hon överklaga beslutet, eller som du redan nämnde söka socialbidrag. Om man låtit det gå så långt att man hamnar i en sådan situation så får man även hoppas på att personen i fråga varit resonabel nog att sparat sig till en buffert under de tidigare arbetsåren som han/ hon kan utnyttja under tuffare tider, men alla tänker inte efter. Du skrev: "Sen när den personen står där utan bidrag så är det inte så lätt att bestämma över sitt egna liv, för det har ju andra redan gjort." Jag svarade: Nu syftar jag på den sista delen i det citatet, "för det har ju andra redan gjort". Nej, möjligtvis föräldrarna tills personen i fråga blev myndig, därefter var denna person man över sitt eget liv. Den sits man sitter i i nuet är något man själv åstadkommit så vad du exemplifierar tyder i mina ögon enbart på en ovilja att ansvara över sin egen person. Det ska alltid finnas något att luta sig (läs: leva) på, någon att skylla på och någon som beordrar. Givetvis anser jag att det är fullkomligt underbart att vi har ett system som hjälper oss att hitta tillbaka om vi mister jobbet eller verkligen blir för sjuka för att arbeta, men det folk glömmer bort är att det handlar hjälp i form av rehabilitering inte något i stil med en respirator för det är väldigt få som verkligen, verkligen inte kan arbeta och således verkligen, verkligen inte kan klara sig själva. För i grund och botten, nu talar jag huvudsakligen om Sverige, så föds vi alla med samma rättigheter. Vi har inte samma föräldrar och därmed inte samma materiella start, men vi har alla rätt att gå i skola, bli vårdade som sjuka, söka jobb och rätt att bli omhändertagna tills vi blivit vuxna. Vi alla föds alltså med möjligheten att skaffa oss kunskaper och hålla oss friska nog för att i framtiden ha det så lätt som möjligt att finna arbete och hålla oss arbetsföra. Med dessa medel får vi ta oss så långt vi vill, hur vi använder verktygen är det enbart vi, var och en, som rår över ingen annan. Skulle det inte vara sant så skulle man inte kunna se sig omkring och finna de som gjort guld av inget och de som tagit sig igenom det "allra värsta". Med detta hävdar jag inte att det är lätt, naturligtvis, men däremot så visar det på att det är möjligt. Som sagt, skulle man behöva hjälp så finns den, men hjälpen skall inte sköta själva kämpandet och den ska inte fungera som en alternativ levnadsstil utan enbart vara just hjälp. Anser du att det är fel, Snoosy?" | |
Kirgizistan | 2011-02-10 20:06 | |
![]() | *"Jag tvivlar på att försäkringskassan felbedömer.." Ska det stå, det smög sig in ett inte i den texten. | |
Snoosy | 2011-02-10 21:45 | |
![]() | Kirgistan, gav faktiskt dig ett argument på att inte svara på dina åsikter tidigare. Utan att gå in på varför. Helt enkelt för att vi har helt skilda åsikter om saker och ting angående sjukskrivna. Istället för att kalla dina inlägg för imbicilla, som du tycker en del av mina är. Så valde jag att inte argumentera. Du pratar om att vi alla har samma möjlighet om vi föds friska vill säga. Nej, säger jag, för det är ofta skolan inte ser elever som faktiskt behöver hjälp. Utan riktar istället sig in på dom som är bäst i klassen. ;) ''skulle man behöva hjälp så finns den, men hjälpen skall inte sköta själva kämpandet och den ska inte fungera som en alternativ levnadsstil utan enbart vara just hjälp.'' Att försäkringskassan ska hjälpa en person som är sjukskriven till rehabilitering menar du?? Självklart säger jag. Men en del fall är svårhjälpliga. Så i dom fallen tycker jag nog att förtidspension är ett alternativ istället för att kasta statens pengar på rehabiliterinsgåtgärder. Det finns en åsikt jag ogillar skarpt ''Om man låtit det gå så långt att man hamnar i en sådan situation så får man även hoppas på att personen i fråga varit resonabel nog att sparat sig till en buffert under de tidigare arbetsåren som han/ hon kan utnyttja under tuffare tider, men alla tänker inte efter.'' Nä exaakt! Alla kanske inte tänker som du. Du nämner att alla har samma möjligheter i livet. Det är enkelt att säga att vi gör vad vi kan med det vi har. Det händer ju faktiskt att personer som fortfarande behöver stöd blir utförsäkrade. Det är det jag tycker är hemskt. För där har försäkringskassan gjort fel. Det som är mest sjuk är att det inte finns ett enda av dom fallen man sett på tv, då man förstått sig på försäkringskassans handling. Den första frågan har jag redan besvarat. Trakaserier blir det om det i meddelanden efter meddelande påstås att jag sagt något jag inte sagt. Syftar mest på att jag skulle kategorisera människor efter utseende. Sen att någon påstår att jag snurrar till och inte står för vad jag säger. Står för varenda ord jag sagt. Men nu tänker jag inte svara på det något mer. Läs och förstå, tack. | |
Resurrection - Ej medlem längre | 2011-02-10 21:55 | |
![]() | Snoosy, du kan ju inte sitta och oja dig över att du får gliringar för din taffliga debatteknik när du själv ägnar dig åt förtal av vår statsminister - för att inte tala om dina befängda påståenden om högermänniskor. | |
ramsay - Ej medlem längre | 2011-02-10 21:59 | |
![]() | pojkvänners utseende är mkt viktigt. | |