Spelrum
Giraffen | 40 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 22 |
Inloggade | 66 |
Mobilspel
Pågående | 20 017 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
hfranke | 2013-09-27 01:40 | |
Klockan 21 satt jag på bussen. Var nog i Västerås trakten just då. Nu är jag hemma och försöker få upp värmen i huset. Helvete vad kallt 14grader är när man är frusen och trött! Hade tänkt vänta med presenterna tills i morgon, men... Äsch, snörvlan får en rak vinkaraff som rymmer en bag in box. Jag köpte den på tiffanys. Silver får ursnygga whiskyglas som ska användas som bjudglas. Det syns inte att de är av plast! Mönje behöver en sifon och jag hittade en snygg i en antik affär i Chicago. Eller var det en antikaffär? Nåja snygg var den iallafall. Bella får en korkskruv och några dammiga årgångsviner. Seaburg får en karaokemaskin, fast den måste tas med på alla fester. Bengan behöver nog en komplett samling av gudfadern filmerna. Inklusive en snygg hatt och fyra exklusiva cigarrer Sen har jag inte kommit längre med att packa upp. Vem känner sig bortglömd? | ||
mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-09-27 11:09 | |
JAAA, TACK! Äntligen en sifon...! Precis vad jag ville ha! Kolsyrat vatten i all oändlighet - amen. Fiffigt att ge Silvris plastglas. | ||
nyigen | 2013-09-27 11:14 | |
Plastglas i min rabatt? Vad har jag sagt om det!!?? Ska du hålla på sådär mönjelilja så blir det utegångsförbud.. Det är sista gången jag säger till nu! Sista varningen! | ||
mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-09-27 11:16 | |
Det gör ingenting. Jag har det så bra här under min korkek och behöver inte alls gå ut. :-) Hur ny var du nu igen? | ||
hfranke | 2013-09-27 12:06 | |
Mäh.... utegångsförbud nu igen... det var ju fina glas... och så var det ju rabatt på dom. | ||
Silfverkrok - Ej medlem längre | 2013-09-27 14:35 | |
Tack för presenterna franke. Fiffigt med plastglas då jag inte vågar bjuda på whisky ur mina egna glas. Sifon, hmmm - undrar om vi kan använda den till att få extra kraft till våra automatiska skor? Om vi bygger en ställning att ha den på ryggen, också fyller vi den med något annat än kolsyra, raketbränsle t ex. Men det är klart, kan vara svårt att få bort smaken av raketbränsle om vi faktiskt ska använda sifonen till ursprungssyftet... Nä nu skålar vi på att franke är tillbaka från sitt äventyr: putäll på er grevar och baroner? | ||
Snörvlan - Ej medlem längre | 2013-09-27 15:33 | |
Skål och tack franke! En skål med en karaff, inte illa. Det är tur Slifver att jag inte har några planer på att ta mig till Pisa om jag nu sitter och bokstaverar på det där sättet...Det lutar åt att jag blir hemma hela helgen faktiskt. Eller tänker du låta oss testa nya glasen? | ||
mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-09-27 17:14 | |
Får man ta en slurk ur karaffen, Snörvlan, eller ska du ha hela innehållet själv? Om jag får använda sifonen så kan jag bubbla lite vatten. Jag gillar bubblor. Pratbubblor, badskumsbubblor, champagnebubblor och mineralvattenbubblor för att nämna några. Ibland bubblar det över och då drunknar jag nästan. Blubb, lubb, ubb... | ||
Silfverkrok - Ej medlem längre | 2013-09-28 01:51 | |
höll du på att somna i badkaret nu igen, mönje? det kan gå illa det, du får sluta lyssna på "lugna favoriter" när du badar. klart vi kan testa nya glasen. om ni tar med er karaffer och sifoner så står jag för spånken och glas. | ||
Snörvlan - Ej medlem längre | 2013-09-28 01:58 | |
Kommer så fort ögona vaknar! De där lugna favoriterna har gjort sitt och när jag lyssnar på texterna inser jag att jag borde sova nu. I morgon är tydligen en annan dag så vi ses even if tomorrow never comes... | ||
Silfverkrok - Ej medlem längre | 2013-09-28 17:04 | |
*dammsuger, putsar ljuskronan, diskar, plockar fram terpentin...förlåt, serpentiner, kånkar in skogsstjärnan och det hemgjorda vinet, kånkar in lite mindre av den köpta alkoholen, plockar fram några "best of"-plattor* "okej, nu är ni välkomna"! | ||
Snörvlan - Ej medlem längre | 2013-09-28 18:47 | |
Heeej! *räcker fram en bukett med morotsblast* Trevligt att äntligen få komma hem till dig. Bor du verkligen här?! Men vad är det du har i fönstret? - Åh, tack! Nu får vi se vad glasen går för! | ||
Silfverkrok - Ej medlem längre | 2013-09-28 18:59 | |
De glas jag fick av franke, ja. de andra är inlåsta . Tja, det förra huset blev ju majkase, så jag fick ju bygga nytt. Vill minnas att fontänen blev förstörd på något sätt också. Så jag började om från början. Riktigt nöjd med mitt nya hus faktiskt. Har du hittat något nytt jobb än då, snörvlan? | ||
Snörvlan - Ej medlem längre | 2013-09-28 19:06 | |
Ja jag har fått jobb som kontrollant. Det har ännu inte visat sig exakt vad det är som jag ska kontrollera men jag har ögonen öppna. Du har ett fint hus. Men varför är det pilar på golvet? | ||
hfranke | 2013-09-28 19:08 | |
Hallå där, gud vad roligt att träffa er! Nämen, serpentiner!!! Det var länge sen man såg det. Vad fint du har gjort det, och vilka rena fönster du har! Har ni nåt att bjuda på? Tog med en amerikansk whiskey. Dricker inte sånt själv, men ta för er ni. Jag håller mig till den värmländska skogsstjärnan. Nåt att blanda med? | ||
Snörvlan - Ej medlem längre | 2013-09-28 19:12 | |
Vänta bara så ska jag kontrollera den där whiskyn... Mhmm... lite till.... ahaa... Ja helt godkänd. Jag älskar mitt nya jobb! Måste man blanda menar du? | ||
Rålex | 2013-09-28 19:39 | |
Single malt ska drickas rent, kära du! | ||
Snörvlan - Ej medlem längre | 2013-09-28 19:56 | |
No ice? | ||
Rålex | 2013-09-28 20:46 | |
Straight! | ||
Rålex | 2013-09-29 09:23 | |
En Irish coffee slinker iofs ner, eller vad tycker du? | ||