Spelrum
Giraffen | 49 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 34 |
Inloggade | 85 |
Mobilspel
Pågående | 20 224 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Snoosy | 2011-02-10 22:27 | |
![]() | ressurection, förtal?? Hur kan det vara förtal då det visade på varenda nyhetskanal då det hände?? | |
Snoosy | 2011-02-10 22:39 | |
![]() | ressurection,, www.youtube.com/watc...nI X_W2nD1Q | |
le-lou | 2011-02-10 23:49 | |
![]() | snark. väntar fortfarande på din välkända respons Snoosy. | |
le-lou | 2011-02-10 23:56 | |
![]() | att det myglas friskt i politiken, nyheter?? Herregud, politiker kör rävspel - är det inte det att vara politiker ? Jag tycker detta är 7 resor värre dock.. Lars Ohly, aja baja... www.youtube.com/watc...MW Jj4f6hvE | |
le-lou | 2011-02-11 00:01 | |
![]() | politikerna i sitt esse! detta är riktigt bra, notera lille carl bildt, 17 år och rebell! www.youtube.com/watc...mH NDCL9FSU | |
Resurrection - Ej medlem längre | 2011-02-11 01:00 | |
![]() | Snoosy, du har en bisarr uppfattning om vad mobbning är (å andra sidan är det inte det enda begreppet du inte har koll på men ändå försöker använda här i tråden). | |
le-lou | 2011-02-11 01:41 | |
![]() | kan man lägga undan 5000 spänn varje månad så kan man bli rik. Vad hände med att dela med sig till bättre behövande? Inte riktigt vad jag tänker på när jag tänker på vänsterfolk men å andra sidan så finns det välbärgade sådana också. Inte riktigt vad man associerar till ...kanske lika otroligt som att tänka sig en högerväljare som gillar att jobba ideellt. högern får ju ta alla skällsorden som har med rikedom och "den som har vill ha mer" - i princip jämt. Vi är borgarbrackor trots att mina dyraste jeans är från H&M. Vänsterfolk brukar väl inte ha som mål att bli rika? Eller va?? Är de som normalt folk mest är - månar om sig själv i första hand och strävar efter mer? ÄR det sant? Typ : Ja. Så sluta lura er själva. Vi är alla likadana hela högen. Men snacka går ju an. Observera - jag dömer inte dig eller nån för att de är rika, good for you. Jag vänder på ditt resonemang för det du själv predikar om är ju inte riktigt som du själv lever .Vad enkelt det är att ha gott ställt och gnata om "jamen va fan gör den där tusenlappen extra i lön per månaden då era egon, rösta rött!!! ". Tack men nej tack. Du är väl inte den rätta att tala om för mig vad som är ytligt och inte. | |
rockzter | 2011-02-11 02:30 | |
![]() | försäkringskassan missbedömer så in i helvete.. kan ju lika gärna ha en apa som håller i stämpeln.. han hade varit mer pålitlig.. vad jag har för källor? läs dagstidningarna... nä fyfan säger jag bara.. stackars jävlar..lider med dem... | |
rockzter | 2011-02-11 02:37 | |
![]() | högern funkar medan du är frisk men den dagen du blir sjuk..är du en av statens ägodelar...o det är upp till dem att avgöra om du får råd att köpa mediciner eller är frisk nog att gå till jobbet.. sen är det så jävla enkelt att skriva "men det skulle man ha tänkt på?" inte så enkelt om man är ensamstående, har csn lån att betala och jobbar på något skit ställe för 80 spänn i timmen.. inte så lätt att lägga en buffert ifall man skulle få cancer imorgon.................. den som tycker att de nya föräkringsreglerna är bra..är ju antingen helknarkad, aldrig jobbat, aldrig varit sjuk eller bara är helt jävla dumihuvet...... | |
Hoodman - Ej medlem längre | 2011-02-11 03:03 | |
![]() | Eller tar inte "röda människor" för givet att staten ska hjälpa dem, medan "blåa människor" skapar förutsättningar att kunna hjälpa sig själva? | |
Grundsnygg - Ej medlem längre | 2011-02-11 03:06 | |
![]() | Oftast brukar vi avfärda konstiga typer likt Hoodman, han kanske hittar en trygghet. | |
Grundsnygg - Ej medlem längre | 2011-02-11 03:09 | |
![]() | Hoodman, vi står här och väntar på arbete. | |
le-lou | 2011-02-11 09:08 | |
![]() | den dagen du blir sjuk? ..... ja, det verkar vara nån konstig nidbild verkligen: du kan helt enkelt inte bli sjuk nu, för nu får man inte bli sjuk... jo det "får du". Sanningen är att inget har ändrats, förutom att du nu får din arbetsförmåga prövad efter en viss tid. Det skedde innan också ska tilläggas, den tiden har dock förkortats. Så här länge kan man vara sjukskriven i andra länder. Belgien____________1 år Danmark__________52 veckor under en 18-månadersperiod Finland____________300 vardagar under en tvåårsperiod Frankrike__________3 år Italien____________180 dagar Nederländerna______2 år Norge____________52 veckor under en treårsperiod Portugal___________3 år Spanien___________18 månader Storbritannien_______28 veckor Tyskland___________78 veckor under en treårsperiod Österrike___________52 veckor LO föreslog för några år sedan en begränsning till max 14-15 månaders sjukskrivning men det verkar inte bekomma nån som röstar rött. Vad som nu gäller är att man kan vara sjukskriven med sjukpenning i max 30 månader, vilket är längre än i alla jämförbara länder med undantag för Frankrike och Portugal. Vi har alltså internationellt sett fortfarande en av världens bästa sjukförsäkringar. Det är inte detta som är fel utan det som bordet fixas till är bedömningarna av människors arbetsförmåga. Där felas det fortfarande, men samtidigt så är det väl sunt att minnas att det inte är ett nytt fenomen, så att sitta och enkelt kasta all skit på nuvarande regering kan ju vara enkelt men är tämligen naivt. Grundtanken är ändå bra tycker jag, klart man ska pröva folks arbetsförmåga, vore ju helt orimligt att inte göra det. Speciellt de som är sjukskrivna pga psykiska besvär - och det är majoriteten av långtidssjukskrivna som är det dessutom. Att gå sjukskriven i 5 år för utbrändhet - är det nåt att sträva efter? | |
Snoosy | 2011-02-11 09:09 | |
![]() | rockster, tack för dina inlägg. Det visar att det finns någon med empati här. | |
le-lou | 2011-02-11 09:12 | |
![]() | Snoosy, är vi empatilösa nu också? :D Du rockar ju, hela vägen till kassan. | |
Snoosy | 2011-02-11 09:16 | |
![]() | Le-lou, flera inlägg tyder på det ja! Har man inte förståelse för att tekniken som försäkringskassan kör mot en del är fel. Så handlar det om empati. Ressurection,, att frysa ut någon är mobbing. | |
Flanellograf - Ej medlem längre | 2011-02-11 09:18 | |
![]() | om jag förstår det rätt så har snoosy o rockzter själv varit/är sjukskrivna och tycker det är för dåligt betalt. det är egoism en masse. vad i hela *** har moderater/sossar och andra politiska åsikter med facebook att göra? varför känner inte jag någon som "drabbats" och uppenbarligen ingen annan i tråden heller? | |
Tvålis - Ej medlem längre | 2011-02-11 09:20 | |
![]() | Bra inlägg 0908 Le-Lou! Älskar fakta. Är så bedrövligt trött på alla missnöjeskörer som yrar om att det var bättre förr. Det finns inte ett enda statistiskt underlag som inte visar på en kontinuerlig förbättring år för år. Notera också att spaniens sjukförsäkring är en av de saker man diskuterrar gällande det mycket allvarliga skick deras ekonomi är i. Empati är inte att gå under tillsammans. | |
le-lou | 2011-02-11 09:21 | |
![]() | nu pratar du om "tekniken på försäkringskassan" ? Vad syftar du på? Du inser att det är en myndighet som har regler att följa? Tror du på en nollvision när det gäller myndigheter och folks ärenden, att det inte begås misstag? Tror du att sånt var livet innan alliansen? Dessutom får du hålla dig till en sak i taget - antingen kan man diskutera reglerna som regeringen satt (vilket jag tycker är bra med hänvisning till mitt inlägg här ovanför) - vill man diskutera hur fk i praktiken ska göra bedömningar, så kanske man får ha lite inblick i hur det går till idag, och inte enbart läsa löpsedlarna på aftonbladet. Sanningen är den att fler är nöjda än missnöjda. De missnöjda syns på löpet. Säger inte att det är ok med misstag bara för den skullen - men herregud, lite proportioner i allt detta vore rimligt. | |
Snoosy | 2011-02-11 09:22 | |
![]() | Le-lou,. ser du på nyheter? varför ifrågasätta det jag säger innan ta reda på fakta ;) | |