Spelrum
Giraffen | 3 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 4 |
Mobilspel
Pågående | 21 049 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
kryddeluntan | 2019-05-12 13:36 | |
Kyligt här med. Vaknade tidigt mensov en stund i soffan. Ikväll är det Robinson på tv. En skit serie, men tittade ett par gånger och nu är man fast. | ||
CiCm - Ej medlem längre | 2019-05-12 15:31 | |
Regn här i södra Norrland med. Tog därför tillfället i akt och storstädade då det ändå inte finns så mycket annat att göra just idag. Finns det något bättre än nyskurade golv och nytvättade lakan? Sen blir det kaffe och en bra bok! Även regniga söndagar har sin charm :) | ||
en dum en | 2019-05-12 15:55 | |
Begav oss ut i skogen idag igen, trotsade vädret. Det är otroligt mycket fåglar i år. Tjäderhönor och tuppar överallt och jag matar bofinken och talgoxen ännu vid huset. Såg en älg i dag och två igår. | ||
Minibitt | 2019-05-12 19:57 | |
Håller med dig CiCm! Nytvättade sängkläder som har hängt ute och strukits helt släta. Och golven blir så där speciellt sköna att gå på. Jag brukar torka av mina golv mest varje dag. Regnig dag här också. Har mest slappar idag. | ||
kryddeluntan | 2019-05-12 22:56 | |
Så härligt med så mycket djur omkring huset en dum en. Saknar det, här är det mest småfåglar och ekorrar. | ||
Minibitt | 2019-05-13 08:35 | |
Idag är det rengöring hos djuren. Tre bebisar (hanarna) ska flyttas från mammorna. De är fem veckor nu och är könsmogna. Det är en solig morgon här och det verkar som det ska bli varmare. | ||
kryddeluntan | 2019-05-13 09:24 | |
Solig morgon här efter allt regnande inatt. Har sovit som en stock och njuter av kaffet just nu | ||
Minibitt | 2019-05-14 18:58 | |
Nu är min Clio hemma igen. Den behövde ett nytt batteri. Ja har avtal med assistansservice. Killen som öppnade bilen kollade batteriet och sa att det inte var något fel på det. Det var bara att bärga den till verkstad. Herregud vad onödigt! Batteriet kunde vi ha bytt här hemma. Nåja trygghetsavtalet täcker det mesta och jag fick rabatt på verkstaden. 1800 kr var jag tvungen att lägga ut men det kunde ha varit värre. | ||
en dum en | 2019-05-14 21:08 | |
Vad bra Minibitt, men man ser ju tusenlapparna flyga iväg när det gäller bilen. Tur jag har en gubbe som är mekaniker men å andra sidan så kan det bli skomakarens barn/fru ibland med. Vi har en bil som det är nåt elfel på så den tjuvdrar på batteriet. Gubben får parkera så han kan ta rullstart på mornarna om den inte vill starta:) | ||
kryddeluntan | 2019-05-14 21:37 | |
Stora hål i börsen är tandläkare. Jag träffade en överläkare på protetiken idag. Han sa att överläkaren på käkkirurgin ville såga upp käkarna och flytta allt. Ingen bra ide tyckte han. Mitt saxbett ställer till det rejält, likaså rötterna. Tänderna är rena, men det finns inte en chans att jag kommer riktigt djupt, så nu blir det parodontogin och operation,där man man fläker upp tandhalsen. Fy tusan (: | ||
Minibitt | 2019-05-14 22:38 | |
En dum en. Jag hoppas att det inte är elfel som gjort att mitt batter slutat att fungera också. Bilen är ju bara två år. Sonen är bilmekaniker i grunden så han har fixat våra bilar. Elfel är jag livrädd för. | ||
Minibitt | 2019-05-14 22:43 | |
Det låter intervalls kul Kryddan! Och dyrt blir det också! Jag har lagt ut ca 50.000 kr hos tandläkaren under det sista året. Nu har jag högkostnadsskydd några månader till. En tand skulle behövas göras om men det går inte på högkostnadsskyddet för det är en biologisk skada. Konstigt! | ||
en dum en | 2019-05-15 19:06 | |
En snurrig och yrslig dag på jobbet samt att jag jobbade över för att ordna lite till i morgon då det är Förskolans dag. Vi tänker ha ett litet trolltema i år tillsammans med barnen. Men snart helg igen;) | ||
Minibitt | 2019-05-15 20:17 | |
Lövkrattning vid sommarstugan för andra dagen. Vi har krattat ihop över 20 säckar och varit till soptippen med. Ikväll blir det linement och Tens. Det är fortfarande löv kvar så jag hoppas ryggen blir bättre. | ||
kryddeluntan | 2019-05-16 12:24 | |
Varmt och skönt här. Åker till stan imorgon och ska kika på den internationella matmarknaden. Det blir säkert lite goda ostar. | ||
Minibitt | 2019-05-16 12:53 | |
Vad roligt Kryddan! Underbart väder här också! Idag blir det trädgården hela dagen och förmodligen i morgon också. Tur att Familjen Dafgård står för lunchen så slipper jag! | ||
kryddeluntan | 2019-05-17 17:31 | |
Underbart väder. Det var jättemycket folk på marknaden. Smakade på allt möjligt och köpte en god parmesan. Crepesen från Frankrike smakade papper, då är våra pannkakor mycket godare. | ||
Bitte - Administratör | 2019-05-18 07:33 | |
Fullmåne , behöver väl inte säga mera . Får sova i solen ute efter det vi varit i väg och firat bonusbarnet Enya som blir 5 år ,en tuff kavat lite tös med massor av egen vilja . Bitte | ||
en dum en | 2019-05-18 08:42 | |
Soligt och fint här. Ska till stugan idag och titta till och förhoppningsvis få till att lägga sista isoleringen under golvåsen. Lite krattning och lasta på sånt som ska på ÅVC bör vi också få till. Gläder mig tills att vi kan börja göra mera invändigt. | ||
kryddeluntan | 2019-05-18 12:10 | |
Mulet men varmt här. Det blir bykstuga idag. Tänker koka kalops, den sköter sig själv och man behöver inte stå i köket hela dan. | ||