Spelrum
Giraffen | 47 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 31 |
Inloggade | 80 |
Mobilspel
Pågående | 20 224 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
le-lou | 2011-02-11 09:25 | |
![]() | Snoosy. har bara en fråga till dig: ÄR DU LÄSKUNNIG? Sluta fråga korkade frågor och läs vad jag skriver för en gångs skull. | |
Snoosy | 2011-02-11 09:28 | |
![]() | Guldplate, Finns det något ställe där det finns likasinnade, så är det på betapet. % så skulle jag nog tro att det lutar åt högern när det gäller politik. Le-lou, jag har inte slängt skit på den nuvarande regeringen då det kommer till fk. | |
Snoosy | 2011-02-11 09:29 | |
![]() | ,, missade ditt mess... sett nu.. förlåt | |
Resurrection - Ej medlem längre | 2011-02-11 09:37 | |
![]() | "Fakta" är ett annat ord du har ett märkligt förhållningssätt till, Snoosy. | |
SirMattBusby | 2011-02-11 09:45 | |
![]() | "Le-lou,. ser du på nyheter? varför ifrågasätta det jag säger innan ta reda på fakta ;)" Ja, skapar man sin världsbild efter vad som sägs och skrivs i svensk media så blir det jobbigt, lärt mig att söka fakta från olika håll för svensk media älskar ju att rapportera om elände men det är klart, hur roligt skulle det vara att läsa om ALLA som blir riktigt bedömda av FK och andra myndigheter? | |
Jumanjia | 2011-02-11 09:52 | |
![]() | Vem har rätt att sätta sig på en pedistal och säga. Du är snygg, du är ful? Att ens ta upp en snygg/ful fråga gör att man automatiskt ger sig själv rätten att avgöra om personen är snygg eller ful. Och tänk på då att alla är vi olika och alla ser olika ut i ALLAS ögon, en som kanske inte faller mig i smak. faller kanske en annan i smaken. De jag har som vänner har jag för jag tycker om dem. Inte för att jag har valt dem efter deras utseende. | |
Snoosy | 2011-02-11 09:59 | |
![]() | Sir, där växte du i mina ögon faktiskt. Helt rätt. Fast det gäller att även där sålla ut ;) Om fk gjort sitt jobb, så hade man inte behövt läst om någon i media. Om man ska åt dom riktiga bovarna i sverige så får man nog ge sig på dom som väljer att ha sina pengar utomlands, skattemässigt. Istället för att ge sig på en individ som pga sjukdom måste ha hjälp från staten. | |
SirMattBusby | 2011-02-11 10:05 | |
![]() | Tyvärr måste jag säga att den dagen nog aldrig kommer att komma då inte fel uppstår. Och för att komma åt de som "gömmer" SINA pengar utomlands så måste vi nog förändra vårt skattesystem ännu mera och då kanske de väljer att låta sitt kapital arbeta i Sverige men det är ju upp till dem, är ju trots allt deras pengar och de får göra vad de vill med dem enligt mig:) | |
SirMattBusby | 2011-02-11 10:09 | |
![]() | Vet inte riktigt hur man kan ses som en bov för att man väljer att placera sina egna pengar utomlands??? | |
Snoosy | 2011-02-11 10:19 | |
![]() | Sir, det är det som är skillnaden mellan en som tänker höger och en som tänker vänster. Har man tjänat stora pengar så kan man gott och väl dela med sig. För vad ska man med 100 miljoner på banken till? Då man kan hjälpa andra. Bov med den enkla anledningen att man inte betalar skatt för sina intjänade pengar i det land man bor. | |
SirMattBusby | 2011-02-11 10:30 | |
![]() | Men de som inte bor i landet då? Sen spelar inte beloppet nån roll, det är fortfarande deras pengar och huruvida de behöver dem eller inte är ju helt upp till dem. Jag skulle gärna ha 100 miljoner på banken och jag skulle vilja bestämma själv hur och vad jag gör med dem... | |
Snoosy | 2011-02-11 10:36 | |
![]() | Man betalar skatt i det landet man bor i. Det kan jag tänka mig att du vill ;) Vi har en bra ekonomi i sverige. Men tänk vilken ekonomi vi hade haft om ex.vis Kamprad haft alla sina inkomster i sverige. | |
ramsay - Ej medlem längre | 2011-02-11 10:40 | |
![]() | kamprad bor i schweiz tror jag bestämt. | |
Flanellograf - Ej medlem längre | 2011-02-11 10:41 | |
![]() | wtf snoosy?? menar du att så fort man har lite pengar "över" så ska man ge bort dem till sjuka och fattiga? allmosor? är det inte, enligt ditt sätt att tänka, bättre att spara dem till den dag man blir sjuk och inte får hjälp från den elaka blå staten? du är en snål fan precis tvärtemot vad du själv tror | |
Flanellograf - Ej medlem längre | 2011-02-11 10:45 | |
![]() | föresten - hur kan du själv vara rik Snoosy? om du lever efter din egen filosofi | |
Snoosy | 2011-02-11 10:45 | |
![]() | flanell, ja vänstern står för det skattesystemet. Flanell, vi får hoppas du är rik om du får en allvarlig sjukdom. För det finns en del sjukdomar som kräver väldigt dyra mediciner. | |
Snoosy | 2011-02-11 10:47 | |
![]() | flanell, varöfr inte menar du? Suck! Tror du Kamprad hade varit fattig om han valt att ha sina pengar i sverige tror du? | |
le-lou | 2011-02-11 10:57 | |
![]() | Snoosy, du handlar ju med aktier har du själv skrivit. Äger man tex andelar i ett aktiebolag tex (produktionsmedlen) och tjänar pengar på utdelningen (mervärde) så är man väl en klockren kapitalist enligt marxismen? Eller är det fel tänkt? | |
le-lou | 2011-02-11 10:57 | |
![]() | Du är lika blå som jag är med andra ord. | |
Snoosy | 2011-02-11 11:18 | |
![]() | Le-lou, nä jag är inte lika blå. Ja, jag har aktier. Men det finns skatt på dom med! | |