Spelrum
Giraffen | 39 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 32 |
Inloggade | 73 |
Mobilspel
Pågående | 20 224 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Snoosy | 2011-02-11 11:19 | |
![]() | Vad du minns förresten?? Jäklar!! | |
Måns_E | 2011-02-11 11:34 | |
![]() | Dyra mediciner? Har högkostnadsskyddet tagits bort, eller pratar du om något annat land Snoosy? För upplysnings skull så får man även extra pengar av staten för medicin om man får hämta sina pengar från soc. | |
Snoosy | 2011-02-11 11:45 | |
![]() | Måns, nä, inte än. gudskelov :) | |
le-lou | 2011-02-11 11:47 | |
![]() | Nehej, Snoosy- säg mig varför du inte är lika blå som mig? du ser inte själv hur dubbel du är i ditt synsätt på sak och sak? | |
Resurrection - Ej medlem längre | 2011-02-11 12:23 | |
![]() | Säg efter le-lou, Snoosy: www.youtube.com/watc...8u gkg9RePc | |
Snoosy | 2011-02-11 13:02 | |
![]() | Det är skatt på utdelningar. Man kan vara kapitalist och ändå vara vänster. Buuh! | |
Megaherz | 2011-02-11 13:05 | |
![]() | "Snoosy- säg mig varför du inte är lika blå som mig?" Låter som en ny hit från smurfarna | |
Ella-67 | 2011-02-11 13:13 | |
![]() | Gillar ditt inlägg där Mega...!!!! Det liksom sätter nivån på detta :) | |
le-lou | 2011-02-11 13:29 | |
![]() | "Man kan vara kapitalist och ändå vara vänster. Buuh!" ja där ser man, du kanske ska ta och läsa på lite om vad vänstern vill? Innan du sitter och jollrar dig blå (!) om saker du uppenbarligen inte har någon koll på. Kapitalism är ju just den som enligt vänstern, är roten till det onda. | |
ramsay - Ej medlem längre | 2011-02-11 13:38 | |
![]() | oh lordy! | |
Snoosy | 2011-02-11 14:06 | |
![]() | Le-lou, det fick bli sista ordet. | |
Yonderboy - Ej medlem längre | 2011-02-11 14:15 | |
![]() | Nja vet inte om man kategoriskt kan kalla "vänstern" för antikapitalister. Det finns ju numera en ganska stor del av den brokigavänstern som kallar sig för " den tredje vägen" som försöker intrigera kapitalism med någon form av regleringsfaktor" exempelvis tobinskatten, om du kommer ihåg attacrörelsen exempelvis. På det stora hela så har ju Socialdemokratin accepterat och jag skulle vilja säga nästan alltid accepterat marknadsekonomin, om inte retoriskt så åtminstående praktiskt. Emanuell Castell är ju en ganska erskänd vänsterideolog som pratar om nätverksamhälle. Ja ja. | |
Yonderboy - Ej medlem längre | 2011-02-11 14:18 | |
![]() | .Denn fria marknasekonomin finns igentligen bara som idea, eftersom den alltid begrännas av nationella särintressen, begrännsad informationsfrihet, illojala prissättningar osv. Men det här vet alla givetivs | |
le-lou | 2011-02-11 14:28 | |
![]() | jo det kan man ju. Yonderboy , du kan ju knappast påstå att vänstern är positivt inställd till kapitalism? Privata ägande av produktionsmedel är ju helt avgörande för kapitalismen, och ägarna har ju def. andra intressen än de som jobbar. Som en röd debattör skrev en gång här på forumet: "De enda som skyddar kapitalismen är de som lever på den. De som när den. De som vill förslava andra människor att fortsätta jobba livet ur sig, fastän man egentligen inte skulle behöva - om alla kunde hjälpas åt mot ett gemensamt mål. Det är inte kommunism. Det är förnuft och medmänsklighet. Alla har lika värde. Åt kapitalisterna säger jag bara: Tvi fan!" Snoosy höll säkert med, det betvivlar jag inte för en sekund. Även om säkert vissa röda i olika grader kan acceptera en mildare syn på kapitalism. Snoosy däremot skriver kategoriskt rad efter rad i diverse trådar om hur fruktansvärd den blå linjen är, detta är inte första gången. Och så visar det sig att hon är kapitalist. | |
Prositi | 2011-02-11 14:30 | |
![]() | Ungdomar och barn kanske inte kan med att vara vän med folk som ser ut hur som helst. Men då är man ingen riktig vän. Kärleken har inga ögon!! | |
LisaLong | 2011-02-11 14:55 | |
![]() | Snoosy lite löjligt tråd tycker jag...hur vet du att det är så??? | |
Snoosy | 2011-02-11 14:59 | |
![]() | Le-lou,, håller inte med. Men är så jäkla trött på att sitta och försvara det jag skriver, i ett. Därför gör jag som så att jag avbryter genom att du får sista ordet. Det är väl bra? | |
le-lou | 2011-02-11 15:07 | |
![]() | är du trött på att försvara? varför startar du en diskussionstråd då? sanningen är att du inte kan. du har snurrat in dig på dina löpsedlar utan att ta reda på fakta och du gillar att sprida saker men kan inte förklara någonting, det har du visat i hela tråden. Kommer man med fakta till dig så bortser du i från det, frågar man dig så svarar du inte. Verkar som att det är först nu som du inser att ....just du troligen inte är riktigt rätt person att slå på stora trumman. | |
le-lou | 2011-02-11 15:08 | |
![]() | kan vi enas om att vi alla är egoister i någon form i alla fall? | |
Prositi | 2011-02-11 15:49 | |
![]() | Låt Snoosy tycka och tänka som han/hon vill. Det är ju ett fritt land. Du behöver ju inte hålla med. | |