Spelrum
Giraffen | 6 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 7 |
Mobilspel
Pågående | 21 049 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
en dum en | 2020-06-21 07:06 | |
Vaknar upp till ännu en solig och varm dag. Inget planerat för dagen förutom ett träningspass. | ||
Minibitt | 2020-06-21 08:08 | |
Lite svalare idag. Fåglarna har hållit konsert hela natten och gör så nu också. Det är helt underbart att vara på landet vid den här årstiden. Under några dagar ska det komma lite välbehövligt regn. Härligt det ockdå! | ||
Bitte - Administratör | 2020-06-21 09:10 | |
Varmt och härligt även i dag , blir altanen med kaffe, vatten & korsord, Det gäller att njuta alla sommardagar för detta är ju färskvara i morgon kan vi ha regn och rusk igen . Bitte | ||
Blasse | 2020-06-21 09:30 | |
Vi har haft regn o åska igår lite svalt nu på morgonen | ||
Mormodern49 | 2020-06-21 11:26 | |
Här ingen sol men risk för åska ock regn , regnet kan jag acceptera men inte åska ock blixtnedslag det skrämer mig | ||
Minibitt | 2020-06-21 16:59 | |
Jag var hos en väninna under midsommarhelgen. Där blev jag bjuden på det godaste jag någonsin ätit. Hon hade fått nyfångad gösfilé. Först hade hon massor av purjolök i botten. Sedan kryddade hon fisken med citronpeppar och salt. Efter det gjorde hon en blandning av ca 2 dl vispad grädde, ca två dl lättmajonäs samt riven ost. Detta sattes i ugnen. Det blev underbar smak och en sås som man kunde äta enbart såsen. Bara så gott till färskpotatisen. Det som blev kvar av såsen skulle slängas. Icke den har jag haft till min kycklingfilé idag. Bara så gott!!! Även om jag inte kommer att ha gösfilé kommer jag att göra denna fiskrätt. Riktig bjudmat!!! | ||
kryddeluntan | 2020-06-21 19:01 | |
Låter gott Minibitt Alldeles för varmt här | ||
en dum en | 2020-06-23 07:19 | |
Skulle ligga ute i våra nyinköpta hängmattor med myggnät i natt på altanen men vid 02.00 så gick vi in. Hade ont i bröstryggen och liggunderlaget låg snett och hade glidit ner. Sov förvisso någon timma där men slocknade fort igen när jag la mig i min egna säng. Kanske blir annat beroende på hur man spänner upp den ute i naturen mellan träden så man får mattan rakare. Ja,ja alltid spännande med nåt nytt, och inte alltid att det blir bra:) första gången. | ||
Alfa Man | 2020-06-23 13:51 | |
Gös är kanon! En av mina grabbar fick en gös mitt i natten när vi var på landet på 4.7 kg. Upp ur sängen, kolla Youtube filéa gös, hitta minst slöa kniven och sedan igång. Dagen efter lunch för 11 pers med en citronsås och färskpotatis. Magisk upplevelse!👌 | ||
Minibitt | 2020-06-23 14:10 | |
Håller med! De bitarna som min väninna fick var ryggfilé. Fantastiskt! | ||
Alfa Man | 2020-06-23 14:48 | |
Ja, och typ fem cm tjocka och inga ben!!! ( bra instruktion på Youtube)😁 | ||
Bitte - Administratör | 2020-06-24 08:36 | |
Äntligen , i dag kommer firman som ska ta ner eternitplattorna i taket i pannrummet så dom andra firmorna kan börja jobba,, var ju tänkt förra veckan men den arbetsledaren hade inte läst klart om plattorna *suck* Jag får väl njuta av solen ute under dagen Bitte | ||
Pawsia - Ej medlem längre | 2020-06-24 09:39 | |
Iväg och bada med hundarna snart sen blir det en riktig lugn dag. Det behövs. Idag ska de bli till 30-33 grader varmt här suck.. har inte lust.. tur att jag har fläkt här hemma och kylmattor till hundar :) de brukar ligga och sova ute i skuggan i trädgården.. hoppas att det kommer en massa regn snart.. | ||
Minibitt | 2020-06-24 12:40 | |
Varmt här också. Jag tog min morgonpromenad kl 07.00 i morse. Jag har suttit ute i solen några timmar på förmiddagen. Det var första gången i sommar. Det fläktade och var lagom varmt. Nu är det att vara inne i mitt luftkonditionerade hus resten av dagen. Jag städade och gjorde fint hos djuren igår så nu kan jag göra vad jag vill resten av dagen. | ||
en dum en | 2020-06-24 19:37 | |
Varmt här med och en tupplur i stolen på altanen. Man orkar inte så mycket sedan man kommit hem från jobbet. Tur man har diskmaskin som gör det jobbet åtminstone. Tror det blir soffläge framför tv:n nu. | ||
en dum en | 2020-06-26 06:01 | |
Snart en vecka kvar till 5 veckors semester. Ska bli skönt. | ||
Bitte - Administratör | 2020-06-26 07:53 | |
Ett springande här med hantverkare , samtidigt känns det som om inget händer , taket och eternitplattorna nere , nu en elektriker som ska koppla bort/om strömmen men ingen ännu som fixar själva röret eller börjar riva trätaket Tur att jag kan vara ute i solen Bitte | ||
Minibitt | 2020-06-26 08:12 | |
Morgonpromenad kl 07.00 idag. Redan 24 grader varmt. Jag plockade lite gräs till djuren. Det börjar bli torrt. En sval ducsch och soffan på fm. Det lilla barnbarnsbarnet ska få ännu en uppsättning kläder. En vit mönsterstickad tröja medmarinblåa knappar, en hjälm imarinblått, randiga små byxor i samma färger samt marinblåa tosdor med knappar. | ||
Minibitt | 2020-06-26 08:13 | |
Marinblåa tossor ska det stå. Det ordet var svårt för datorn att få till. | ||
Pawsia - Ej medlem längre | 2020-06-26 08:51 | |
32 plus ska de bli.. orkar inte.. tycker så synd om mina hundar.. får åka och bada med dem senare i eftermiddag . | ||