Spelrum
Giraffen | 10 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 11 |
Mobilspel
Pågående | 21 067 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Minibitt | 2020-07-28 10:15 | |
Mulet och ca 19 grader här. Morgonpromenaden blev 3,5 km idag. Nu har jag bara 1,5 km kvar. Det får bli ikväll. Jag försöker att gå 5 km varje dag. Det blir ca 6000 steg. Enligt nya rön ska det räcka för att kroppen ska må bra. | ||
Glenn Skifs | 2020-07-28 11:53 | |
Heja MiniBitt! Bara för att du är så duktig så ska du få en dikt på knagglig vers av självaste Glenn Skifs. Hon skuttar över stock och sten Och svävar över norrländsk myr Björnen, vargen, järv och ren Alla värms av hennes fyr Men gladast nog ändå Av denna supertant Är marsvinen de små Som ropa Minibitt, Minibitt vår älskade gigant | ||
Minibitt | 2020-07-28 15:54 | |
Nu regnar det ” småspik” ingen mer promenad idag. | ||
Minibitt | 2020-07-29 06:08 | |
Tack Glenn! Ja nog ropas det i burarna ! Speciellt när jag kommer hem från mina promenader. Jag brukar plocka gräs och maskrosblad till dem när jag är ute och går. | ||
Bitte - Administratör | 2020-07-29 10:26 | |
I går åkte vi Östra Norrbotten runt ( Hemestrade), stannade först i Haparanda för att handla lite , vidare till Kukkolaforsen , där är extremt högt vatten för årstiden och det strömmade på bra. Nästa stopp blev Luppioberget för att hälsa på tomten , kolla lite i grottorna och se på den fantastiska utsikten . Vidare till Övertorneå- Överkalix och sedan följde vi Kalixälven hemåt. Bitte | ||
Glenn Skifs | 2020-07-29 12:43 | |
Befinner mig på landet. Gick till brevlådan. Där fanns tre reklamblad och en tvestjärt. Stängde lådan och gick tillbaka. Plockade upp en pinne som blåst ner från ett träd. Oklart vilket. Kastade tillbaka pinnen in i skogen där den hör hemma. Tänkte på gymnastiklektionerna i skolan. Jag var bäst. Kast, hopp, löpning, rubbet. Tittade upp mot himlen efter sol. Fanns ingen. | ||
Mollee3 | 2020-07-29 16:46 | |
Själv har man städat badrummet. Förstår inte hur det kan ta över 1 timme att städa ett sånt litet badrum. Men så är man ju pedant också och rengör kakelväggarna... Blev alldeles svettig och törstig. Nu hade det suttit gott med fikabröd... | ||
Mollee3 | 2020-07-29 16:48 | |
Rengjorde alltså alla väggar, platta för platta... Nästa gång blir det bara rengöring av toalettstol och handfat tror jag. | ||
Glenn Skifs | 2020-07-30 10:44 | |
Hur många plattor var det? Skulle uppskatta om du vill räkna dom. Kan ju vara bra att veta till en annan gång. Gissar på att formatet är 150x150. | ||
Mollee3 | 2020-07-30 14:43 | |
Så här ser kaklet ut Glenn: kakelgiganten.se/kak...gI 5VvD_BwE Gissar på att det är runt 140 plattor. | ||
bobmarleyman | 2020-07-30 18:09 | |
Bra smak Mollee3 jag har precis likadana. Inte samma utan likadana. Jag undrar om någon fler än jag brukar använda uttjänta tandborstar till städning? Till exempel är det jättebra för att göra ren fogarna ordentligt. Till det brukar jag använda lite sparsamt med Vim. Jag undrar också om fler än jag använder just Vim och tandborste i samma ädla syfte? Kan det då också vara så att någon tagit fel på tandborsten för kakelfogsrengöring och den vanliga? Smakar Vim möjligen lika som PimPim, ni vet tabletterna från förr? Jag känner en person som under stark berusning råkade nyttja Voltaren Gel istället för Pepsodent tandkräm en gång. Jag tror inte att det smakade vare sig hallon eller PimPim. Kanske att tandvärken försvann, jag har inte frågat. Igår blev jag under en tid arg, glad, arg, glad, glad och tills sist arg. Det var förstås när stadens tappra krigare var i Jönköping på sparkebolltävling som det hände sig. Inte i samma fina division som Glenns ädla änglakrigare men ändå. Det svider liksom i hjärtat när man är lokalpatriot. Nu har det svidit klart. Bob | ||
Mollee3 | 2020-07-30 18:17 | |
Ja. Alla vet ju att Sönsvallare har bra smak ;) Jag använder inte tandborstar vid städning, men det var en bra idé! Så slipper man slösa svinto också. Ska börja med det :) Pimpim finns kvar, iaf i påse. Brukar köpa en påse PimPim och en påse djungelvrål, och stoppa in en av varje i munnen. De smakerna gifter sig mycket bra! | ||
Mollee3 | 2020-07-30 18:18 | |
... Fotboll kan jag inget om. Så säger inget om det. | ||
Glenn Skifs | 2020-07-31 08:28 | |
Blåvitt! Cupmästare! Ni får äta vilka karameller ni vill. | ||
Bitte - Administratör | 2020-07-31 09:21 | |
Sol, men blir en dag i Luleå , då bilen ska på koll, min nästa års present är på väg kommer på tisdag ser fram emot sköna stunder i den Bitte | ||
Mollee3 | 2020-07-31 09:36 | |
Grattis Glenn! | ||
Mollee3 | 2020-07-31 09:54 | |
Vi har också sol idag Bitte. Så skönt. | ||
Glenn Skifs | 2020-07-31 10:46 | |
Tack molle! | ||
kryddeluntan | 2020-07-31 17:51 | |
Sol här med och grattis Glenn | ||
en dum en | 2020-07-31 18:15 | |
På tal om städning så är ättika, vatten och diskmedel ett supermedel att torka fönster och speglar med. Krypinet under köksbänken där man ha en pall t.ex var väggen nersölad. Funkade bra med att torka med det ovan nämda mot skåpen men så hade det runnit ner något på väggen längst in så då tog jag både ättikamedlet och lite bikarbonat och gnuggade med och vips så var det borta. | ||