Spelrum
Giraffen | 6 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 7 |
Mobilspel
Pågående | 21 049 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Mollee3 | 2020-11-21 10:59 | |
Är allergisk! | ||
ttiittii - Ej medlem längre | 2020-11-21 11:09 | |
Ät allergipiller.pudlar och tibetansk terrier är i te allergiframkallande | ||
Minibitt | 2020-11-21 21:10 | |
Ikväll fick jag SMS min hund är på väg!!! Det blir nog inte mycket sömn inatt. Mollee det är svårt när man är allergisk. Jag valde en terrier. De fäller nästan ingenting. Det är jättestor efterfrågan på hundar nu, eftersom många jobbar hemifrån. Inte fullt så kul när man ska börja jobba igen. En hund ska inte vara ensam mer än fyra timmar per dag. Det är inte alltid så lätt att få hundvakt. Nästan alla hunddagis har fullt. | ||
Minibitt | 2020-11-22 06:41 | |
Nu ska vi strax åka till Jönköping. Hunden kommer dit kl 10.00. En av ” Hjältinnorna” på Hundar utan hem ringde. De har varit på väg sedan igår. Förutom transporten har de gjort två färjeöverfarter sedan i går kväll. Det har varit kraftig blåst. Både hundar och personal behöver nog vila ut idag. De ska ända från Malmö till Stockholm och lämna av hundar under dagen. | ||
en dum en | 2020-11-22 07:21 | |
Lycka till nu med hunden:) | ||
kryddeluntan | 2020-11-22 17:35 | |
Lycka till Minbitt :-) | ||
en dum en | 2020-11-22 17:40 | |
Började att sätt upp julgardiner idag fast jag brukar vänta med det till första advent. Hängde upp två stjärnor med men ljusstaken i köket får vänta till på torsdag eller fredag. Det har regnat och varit blötsnö under dagen så det blev en innedag. | ||
Minibitt | 2020-11-22 18:40 | |
Tack kryddan och en dum en. Det här är en riktig kelgris. Vil bli kramad och kelad med hela tiden. När hon sitter hos mig tar hon sina tassar runt min hand och slickar. Hon kryper intill mig ,som ett litet barn, och vill pussas hela tiden. Just nu sover hon tätt intill mig. När jag går omkring och pysslar iakktar hon mig hela tiden. Hon var med in till marsvinen, kopplad. Det var kul att skälla lite på dem. | ||
kryddeluntan | 2020-11-22 20:42 | |
Du kommer att ha många roliga stunder med vovven Minibitt :-) | ||
Minibitt | 2020-11-23 08:54 | |
Ja vi har sovit tillsammans i natt. Hon vill vara tätt intill mig hela tiden. Hon är rumsren och går fint i koppel. Bryr just inte om andra hundar. Hon är väldigt lätt att hantera och ligger på rygg när jag ska sätta på henne halsband och koppel. Dammsugaren var inte så kul men hon kom fram två gånger och hämtade godis. Jag håller henne kopplad hos marsvinen. Hon skäller lite på dem men de bryr sig inte. Jag tror att hon kommer att vänja sig vi dem men det kommer att ta tid. Jag har lagt galler på alla burarna. Bada var inte så kul men det gick bra. Det är så roligt med en hundkompis. | ||
Nick 2 - Ej medlem längre | 2020-11-23 09:13 | |
Minibitt' Jag blir så avundsjuk, min vovve 12 år gammal gick bort i somras,, bästa vän någonsin, saknaden är stor... Lycka till med din vän, ett otroligt fint sällskap,!! | ||
Minibitt | 2020-11-23 15:39 | |
Tack Nick 2! Jag vet... det är jättesvårt att förlora sin hundkompis. Så mycket villkorslös kärlek. Eftersom jag blev ensam i december, sedan kom pandemin och jag är + 70 har ensamheten smugit sig på. Hon sov bakom mig hela natten och jag kunde släcka ned ljuset och stänga av min TV. Tänk att en liten vovve kan betyda så mycket. | ||
Minibitt | 2020-11-23 17:00 | |
Nick2 Tack! Jag vet... det är jättesvårt att förlora sin hundkompis. Trognare vän finns inte. | ||
kryddeluntan | 2020-11-23 21:26 | |
Så underbart Minibitt:-) Det är jättetrist att ta bort en gammal kär hund kompis. Vi har haft labbar i 20 år och det är smärtsamt att komma hem med ett tomt koppel Nick2 | ||
Nick 2 - Ej medlem längre | 2020-11-23 23:02 | |
Kryddeluntan, Ja, en otrolig sorg, efter många års vänskap,, och den kärlek man gav och fick.. Då blir det så tomt! Det som blev kvar är alla härliga minnen! | ||
Minibitt | 2020-11-24 20:03 | |
Ikväll höll mina älskade guldfärgade dansskor få sätta livet till. Hunden har fått en gammal sko och massor med leksaker men de duger inte. Hon verkar att ha god smak. :) | ||
Mormodern49 | 2020-11-24 22:57 | |
Ja, det ska börjas i tid . | ||
Bitte - Administratör | 2020-11-25 20:30 | |
Onsdagslyx pepparkakor, brieost och ett glas julmust Bitte | ||
Bitte - Administratör | 2020-11-26 07:02 | |
Tur att jag laddade med det i går kväll.. skottat snö tidigt i dag och måste skotta lite till innan jag kan åka till jobbet ..Vi har väl fått ca 1,5 dm sedan i går kväll. Bitte | ||
Minibitt | 2020-11-26 14:14 | |
Idag har det varit sol och några plusgrader. Ingen snö som tur är. Glädjer mig för varje dag utan snö. Marsvinen har fått rent. Naturligtvis nya rutiner för det nu när jag har en Terrier. Nu har hunden vant sig vid buren i bilen. Hon försökte att skälla och pipa några gånger men få ignorerade jag henne. Nu ligger hon helt stilla. Inte världens gladaste men det fungerar. Jag vill absolut inte lämna henne ensam. | ||