Spelrum
Giraffen | 3 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 4 |
Mobilspel
Pågående | 21 049 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Bitte - Administratör | 2021-01-09 12:19 | |
Ede mysigt att pimpla ..men lät lite kallt Bitte | ||
en dum en | 2021-01-09 13:33 | |
Ja Bitte, det var det jag gruvade för samt en spricka på pekfingret. Vinterfingrar nu. Hur som så fanns det varken maggot , mösk eller mask att köpa på affär'n. Blev en promenad istället:) | ||
Minibitt | 2021-01-09 18:31 | |
Lite kyla och ca 2 cm snö här, tyvärr. Min hund har ett blinkande halsband när det är mörkt. Några femårngar här i gatan funderade lite runt det. Jag berättade att man laddar det i datorn när det slocknat. ” Vad smart och vad lätt”. Och det är det ju faktiskt:) | ||
diffdiff | 2021-01-10 23:05 | |
Varit ute i snön med sonen vi fick till en fin snögubbe. | ||
Mollee3 | 2021-01-11 17:34 | |
Brrr vilket väder! Här i Västernorrland har man ställt in all buss- och tågtrafik, och imorgon hålls alla grundskolor stängda. Men det är ju åtminstone fint med snö... | ||
Ewirs - Ej medlem längre | 2021-01-11 18:43 | |
Otroligt, vad snö vi fått idag, och mer blir det...bor i lägenhet, så behöver i alla fall inte skotta! | ||
Minibitt | 2021-01-11 19:52 | |
Det kom en massa äcklig snö här också. Eftersom jag är ensam skottade jag varje halvtimme hela tiden. Nu är uppfarten och bilen fria från snö. Jag hittade inga andra” tanter” över 70 år i snösvängen i här i kvarteret, i alla fall. Det som är så hemskt så jag ryser är att det ska bli kallt också. Jag sympatiserar verkligen med damerna i ” Vinterhatarklubben”. Bara att bita ihop och halka runt och frysa i eländet. Som tur är har jag 24 grader i huset hela tiden. Om jag inte hade min hund skulle jag inte sätta foten utomhus på vintern. | ||
en dum en | 2021-01-11 20:30 | |
Var nyss ute och joggade i snöyran jag. Har varit inne hela dagen med planering så det var skönt att springa av sig lite. | ||
Minibitt | 2021-01-13 08:36 | |
När jag vaknade idag kunde jag konstatera att det vräkt ned ännu mer äcklig snö. Bilen hade fått en vintermössa på ca 20 cm. Det var det meterologerna kallade för lätt snöfall. Jag har fått undan det mesta på bil och uppfart. Nu ska jag pulsa ut med hunden. Jag ska uträtta alla ärenden idag och i morgon. Om väderprognosen stämmer kommer det inte gå att vara ute på flera dagar. Min hund ska heller inte vara ute i 15- 20 minusgrader. Nu räcker inte hennes ben till i snödjupet. Bara att härda ut och vänta på töväder, även om det känns långt borta. Jag ska göra en lite stig till henne i trädgården så att vi kan ha den som hundtoa. | ||
Bitte - Administratör | 2021-01-13 08:58 | |
Inget snöande hos mig men väl kallt termometern visar just nu minus 22 grader... Bitte | ||
diffdiff | 2021-01-13 13:55 | |
Då har man satt bollen i rulllning gällande vårdnadstvisten, känns så onödigt men exet vägrar samarbeta. | ||
ond_ kanin | 2021-01-13 14:10 | |
Vårdnadstvist suger, är själv mitt i en... | ||
diffdiff | 2021-01-13 19:59 | |
Ja fan så jävla onödigt. | ||
ttiittii - Ej medlem längre | 2021-01-14 15:00 | |
Tråkigt med vårdnadstvist hoppas det löser sig. Själv har jag eldat upp möbler dalahästar pallar kläder Allt för att hålla värmen | ||
Minibitt | 2021-01-14 18:59 | |
Men ttiittii! Stackaren. Här sitter jag gnäller över oplogade och osandade vägar! Jag borde skämmas! Har 24 grader inne, fjärrvärme och treårsavtal med elen! Går i kortärmat och barfota i mitt varma hus. Nu skäms jag!!! | ||
ttiittii - Ej medlem längre | 2021-01-15 16:00 | |
Minibitt man får gnälla har tänt massa ljus. Vill inte bo i ett gammalt hus mer det säger jag varje vinter . 24 grader låter som en dröm 14 grader på toa . Förövrigt 17 grader. Jag vill elda med olja Berg värme är jord3ns skit | ||
stupidity | 2021-01-15 16:32 | |
Vill du elda med olja för att bergvärme tillhör jorden? | ||
ttiittii - Ej medlem längre | 2021-01-16 14:07 | |
Jag vill elda med olja för att slippa frysa | ||
en dum en | 2021-01-16 14:43 | |
Promenadrundan avklarad, ca-8 ute men kylan slog in mot kroppen för det är råkallt i och med att inte sjön har lagt ännu. | ||
Minibitt | 2021-01-16 18:33 | |
Alla promenader avklarade här också. Så fruktansvärt med över -10 hela dagen. Solen sken på dagen men inte enda sekund var skön ute på en hel timme. Men både hunden och jag behöver röra på oss. Nu blir det bara kiss i trädgården innan vi lägger oss. Men jag har fortfarande rysningar när jag tänker på snön och kylan. Enda positiva med att vara ute på vintern är att det är så skönt att komma in i värmen igen. Lite mildare redan imorgon. Men jag är fortfarande så tacksam över alla regniga milda dagar som varit. | ||