Spelrum
Giraffen | 1 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 3 |
Inloggade | 4 |
Mobilspel
Pågående | 20 149 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
apajävel | 2011-07-28 22:32 | |
Jag tycker att han är mysig. Varför skall folk alltid tycka illa om saker, kan han inte få vara som han vill? Tycker ni inte om honom så skit i att titta på programmet då. Bara ett förslag... Det är alldeles för mycket hat och irritation i omlopp som det är. | ||
slånbär | 2011-07-28 22:38 | |
men vänta lite nu apajävel-Ts frågar ju vad vi tycker om programmet så då borde man väl få lov att säga vad man tycker även om det inte är till hans fördel. Gillar man inte Ernst så fixar man ju inte att kolla på programmet är Det väl ingen som har sagt att dom hatar karln ändå eller hur? Man kan väl inte ha en tråd med frågeställningen "vad tycker ni" och sedan bara få skriva om man tycker positiva saker eller hur? | ||
slånbär | 2011-07-28 22:39 | |
Dessutom apajävel-jag kollar heller inte på programmet eftersom jag inte klarar av Ernst så det kunde jag lista ut alldeles själv. | ||
apajävel | 2011-07-28 22:49 | |
Haha nej det är klart. Det är bara så synd att man alltid skall tro illa om folk - som om folk inte kan vara glada, ärliga och vad de nu är utan att man måste misstänka dem för att vara falska och allmänt hemska. Det är en mycket trevligare tanke att Ernst är lite flummig och lycklig än att han tvunget måste ha gjort massa hemskheter som han slätar över. | ||
öhmöh - Ej medlem längre | 2011-07-28 22:51 | |
Det finns redan nog med ÄKTA otrevliga, osympatiska personer här i världen. Dom räcker och blir över. Så det är onödigt att då syssla med att även tillskriva dom trevliga, sympatiska en massa elaka och på andra sätt konstiga egenskaper. Scrolla tillbaka i tråden och läs om igen vilka tråkiga egenskaper han har beskrivits med och vilka insinuationer det har gjorts om allt möjligt. Jag kräks faktiskt lite på sånt här. :/ | ||
KurtBson | 2011-07-28 22:53 | |
Jag gillar Ernst. Han gör ett bra jobb i tvrutan. Han kanske inte är så präktig privat, det är nog bara en roll. | ||
apajävel | 2011-07-28 22:56 | |
öhmöh - det var precis det jag menade. Jag håller med dig :) | ||
öhmöh - Ej medlem längre | 2011-07-28 23:04 | |
slånbär 2011-07-28 22:38 "men vänta lite nu apajävel-Ts frågar ju vad vi tycker om programmet så då borde man väl få lov att säga vad man tycker även om det inte är till hans fördel." Men för helvete! Sluta upp med att idiotförklara folk! Om det hade varit så väl att ni hållit er till att tycka till om PROGRAMMET! För det ni har sysslat med är att ni har skrivit en massa illa om en PERSON. Och understå dig nu inte att låtsas om att du inte fattar skillnaden! | ||
JefautjOuer | 2011-07-28 23:20 | |
Liksom Tvålis klara jag inte av det. Och inte honom, inte som han framstår i TV i alla fall ;) Vem vill bada i jordgubbar? Jag byter kanal snabbare än snabbast...är rätt tålig annars men här går definitivt gränsen. | ||
slånbär | 2011-07-28 23:23 | |
Men hoppsan-tänk att det här kan få en del att bli så upprörda att dom måste ta till versaler! Det är ju i sig ganska roande eller oroande beroende på hur man ser på det förstås. För att påminna om själva trådstarten så kommer den här igen : "Sommar med Ernst. Mannens fina dotter vill gärna se sommar med Ernst. Karln ger mig kalla kårar. Ett mer präktighetsdrypande program får man leta efter. Vad tycker ni?" Eftersom TS själv uttrycker sin åsikt angående Ernst och programmet och sedan frågar vad vi tycker så blir ju en naturlig följd att inläggen kommer att handla om både programmet och personen. det heter ju faktiskt sommar med Ernst så om man gillar honom så är chansen rätt stor att man gillar programmet och tvärtom då förstås. Och du öhmöhm- jag är rätt övertygad om att tom med du i ditt upprörda tillstånd fattar sambandet. | ||
Tvålis - Ej medlem längre | 2011-07-28 23:26 | |
Redighet har olika gränser. Men ändå, om någon uppskattar honom så är det bra. Det är bara så att jag får svåra attacker av "icke redighet" när jag ser honom. | ||
mrperfect | 2011-07-28 23:32 | |
Ibland kommer han med bra ideer men ofta hittar han på en massa dumma saker, han älskar rost, det är en av de saker jag hatar nest... Han snackar ofta om att "känna in", dt rä det värsta som finns, dessutom är hans inredningsförslag minimalistiska, det gör att rummen blir stylade, knappast snygga, men helt oanvändbara på grund av den sparsamma tillgången p å stuvutrymmen | ||
öhmöh - Ej medlem längre | 2011-07-28 23:40 | |
Alltså slånbär... Kan det verkligen vara så att du inte greppar? På riktigt alltså? Eller handlar det om att du verkligen är redo till att vända och vrida precis hur mycket som helst bara för att kunna berättiga - också - dina spydigheter över hans person? Svara, eller låt bli. Jag har iaf skrivit mitt sista inlägg i tråden iom detta. | ||
Måns_E | 2011-07-28 23:59 | |
Men Ernst? Kom igen? Visst han passar för all del på TV4. Kanalen för dålig smak i allmänhet och white trash i synnerhet. | ||
JefautjOuer | 2011-07-29 00:01 | |
Åh, håller med Perfect...vad är bra med rost, men han är roande. Jag får en obetvinglig lust att ha totalt ofixat hemma när jag hör honom "känna" fårskinn, tjära och gammalt virke...och då har ändå vårt hem varit med i heminredningsmagasin med liknande stil några gånger. Urk. | ||
slånbär | 2011-07-29 00:06 | |
Öhm-Jag svarar med en fråga-hur kommer det sig att du retar upp dig så vansinnigt på just mina inlägg i tråden? Jag är ju långt ifrån ensam om att skriva om personen Ernst både vad gäller positiva och negativa saker. Jag har i den här tråden skrivit två inlägg där jag skriver vad jag tycker om karln och det är inget positivt men å andra sidan så är det flertalet andra som även dom har uttryckt sin negativa åsikt så jag får väl ta åt mig äran då för att mina inlägg gjorde sånt intryck att du blev så oerhört upprörd. Det har även skrivits en massa positiva saker men det var väl heller inte bra då eftersom vi ju skulle diskutera programmet. Eller vänta nu...blir ju lite svårt då programmet liksom är Ernst. Jag klarar inte av Leila som bakar och lagar mat heller och tittar därför inte heller på hennes program och skulle en tråd handla om hennes program så skulle den tråden förmodligen se ungefär likadan ut. Vill man ha en tråd där man bara skriver snälla och fina saker då får ni väl starta en sådan fast med en väldigt tydlig inriktning typ"snälltråden där vi bara skriver fina saker om xxxxxxxx eller nåt. Där lovar jag att inte skriva elaka saker. | ||
slånbär | 2011-07-29 00:17 | |
Rättar mig själv innan någon annan gör det-det är inte flertalet inlägg som är negativa-jag skrev fel där. Flera inlägg skulle det ju stå för väldigt många är ju positiva också. | ||
h_g | 2011-07-29 00:20 | |
kan bara inte med karln...sliskig, scary och så "uppdiktad" dvs känns inte alls äkta... glad jag slapp o se på TV den där julen när han tydligen var värd.... jag säger... BORT med Ernst... tack | ||
Tinna | 2011-07-29 11:16 | |
Halvkollade lite igår innan jag kilade hemifrån. Och under den lilla stunden jag kollade så tror jag han hann säga det tre gånger - att man gärna fick ta efter hans pyssel, men absolut inte kopiera utan anpassa det efter ens egna behov.. | ||
Gilena | 2011-07-29 11:52 | |
Låta TV:n stå på och gå hemma och greja med mitt, då är Ernst perfekt när han mysresonerar lite sådär med sej själv, går och småpratar lite och låter trygg och skön. Så kan man slänga ett öga när det börjar bli klart, och stilen är relaxad, precis som Ernst själv. Det är väl skönt? Ja, det är det. | ||