Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade4
Mobilspel
Pågående20 149

Forumkategorier

Användare Inlägg  
totravel - Ej medlem längre2016-12-13 09:08
Antal inlägg: 4735

www.youtube.com/watc...C4 PC47LPjc

mz_lzrd2016-12-13 09:19
Antal inlägg: 2498

Att normkritik skulle komma från en kommersiell aktör överraskar och förvirrar kanske.

Nej. Varför skulle inte kommersiella aktörer försöka slå mynt av tidsandan? Det är väl vad kommersiella aktörer försöker göra 24/7? Ett känt bilmärke försökte med Kakan, som någon kanske fortfarande minns, fast det var flera veckor sen. Det var FRUKTANSVÄRT komiskt!

Ett varuhus som exploaterar ett mörkt barn är inte riktigt lika komiskt, men fungerar förmodligen bättre för varuhusets försäljning än vad Kakan gjorde för bilmärket.
Jag tycker Lucia är trevligt i vintermörkret. Att vilja kräkas på Lucia känns för mig inte helt balanserat. Mattaholler har kanske sett Luciatåg varje år, alla ungar är utbytbara. Men barnen själva ser sig nog inte som helt utbytbara alger i den stora oceanen. Kanske är inte mattaholler huvudpersonen, det nav kring vilket hela universum snurrar? Man vet dock inte.

totravel - Ej medlem längre2016-12-13 09:25

Jag undrar när näthatarna kommer att börja framföra normkritik. De känner sig säkerligen både diskriminerade och besvikna på samhället. De är en utsatt grupp!

janne1212122016-12-13 09:38
Antal inlägg: 4722

totravel gå ut i förorterna och kämpa för din normkritik, där skulle du göra störst nytta.

ingson2016-12-13 11:00
Antal inlägg: 4285

Normkritik hit och normkritik dit.
Vad är det för konstigt med en mörkhyad luciaunge?

janne1212122016-12-13 11:14
Antal inlägg: 4722

Inget konstigt alls, utom för dom som vill göra politik av det hela från den ena sidan eller den andra.

Måns_E2016-12-13 12:49
Antal inlägg: 12014

Om man nu inte vill göra politik av det så är väl det bästa sättet att inte hetsa mot ungen och/eller företaget som har lanserat reklamkampanjen?

Måns_E2016-12-13 12:50
Antal inlägg: 12014

Jag tycker att det är ganska tydligt vilka det är som vill göra politik av kampanjen. Och det är inte avsändaren.

Rixi2016-12-13 13:07
Antal inlägg: 3

Barn finns i olika färger och former, vissa barn vill vara lucia, andra barn vill vara tomte, eller krokodil, eller batman, eller prinsessa. Om bara vissa barn får lov att synas i vissa roller riskerar de barn som inte passar in i detta att osynliggöras. Dessutom, några hundra hatare mot ett barn är några hundra för mycket, oavsett om de är i minoritet, det är min åsikt.

totravel - Ej medlem längre2016-12-13 16:20

ingson,

Det är inte konstigt alls. Men tydligen tycker vissa att det hotar den svenska kulturen. "Cultural warfare" som det så fint står i "The Golden One´s" blogg.

Normkritik behövs och identitetspolitik behövs. PK-samhället behövs. Utan det har vi ingen demokrati och ingen respekt för människors lika värde.

Janne12,

Du har rätt. Det finns ett behov även i förorten att synliggöra och verka mot diskriminering av olika grupper. Det ena utesluter inte det andra i det fallet, eller vad tycker du? Normkritik passar in överallt där det finns tendenser till olika behandling pga exempelvis etnicitet, sexuell läggning och kön.

Gonno2016-12-13 16:28
Antal inlägg: 464

Den sortering som tidigare gjordes för att välja Lucia ligger väldigt långt ifrån de svenska värderingar som så många idag vill värna med näbbar och klor.
För mig är det obegripligt att en sån bild kan vara så provocerande och det var det säkert för föräldrar och PR-byrån de anlitade också.

Rhotheta2016-12-13 17:06
Antal inlägg: 4992

Finns det någon av de kritiska mot Åhléns, undertecknad inkluderad, som hade hållit dem moraliskt ansvariga och tadelbara om de haft den goda smaken att anlita en ung man boende i en annan världsdel, som därmed hade sluppit att lida för deras fina progressivism?

Den ansvariga kunde till exempel ha stoltserat med byline, med foto adress och telefonnummer under. Då hade de verkligen erhållit min respekt, men även anonym bild med skadefritt offer hade varit helt OK.

Nästa vecka tänkte jag kasta in en treåring till några pitbulls. Vilka vill vara med och fördöma hundarna sedan?

Rhotheta2016-12-13 17:07

*De ansvariga

Rhotheta2016-12-13 17:18

Finns det också någon som tycker att det är OK att skriva ner en liten kille? Får man en liten dopaminrush varje gång man skriver att det inte är OK? Låt mig hjälpa till med ryggdunkandet. Det är inte OK. I min värld är det lika självklart som att det bland tio miljoner individer finns de som inte håller med och att just de kommer att anmäla sig. Som ett brev på posten. Gamla posten.

PS Den som lyckas bli så upprörd att denna tråd stängs borde få pris :-)

totravel - Ej medlem längre2016-12-13 19:28

Ja, det gäller ju att tona ner betydelsen av det organiserade motståndet som finns mot viss form av normkritik och identitetspolitik (=rasism). Bagatellisera det och ironisera över att någon överhuvudtaget bryr sig om att det finns organiserad rasism som ägnar sig åt näthatande och opinionsbildning.

Det är helt ofarligt och helt normalt för ett samhälle som Sverige. Låt oss jaga en normalisering och en förskjutning av rasistpöbelns imbecilla ståndpunkter så att de inte blir lika imbecilla längre. Det är ju synd om dem eftersom deras oro inte tas på allvar.......

Snälla Rhotheta, vilken sten bor DU under?

www.aftonbladet.se/n...uc iabilden

Mormodern492016-12-13 19:37
Antal inlägg: 8354

www.facebook.com/D.M...87 16732387

Mormodern492016-12-13 19:40
Antal inlägg: 8354

Har kopierat en länk , som har med ämnet att göra tycker jag .

Rhotheta2016-12-13 20:40

Det är ju bra att det finns något som bekymrar dig totravel.

Jag skall inte fördjupa mig mer just nu eftersom vi ligger under snackfliken. Konstaterar bara att vi oroar oss för olika saker.

lolololololo2016-12-13 20:44
Antal inlägg: 3418

Rixi och Gonno: Bra sagt och föredömligt kort och koncist båda två!

Skedvi2016-12-13 22:44
Antal inlägg: 196

Nu har SDs ungdomsförbund avbildat Mohammed som Lucia, var en del kränkta över det också. Själv struntar jag fullständigt i vem som är Lucia och så trött på kränkta SDare, muslimer, kristna och alla andra som ska bli kränkta hela tiden.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?