Spelrum
Giraffen54
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
33
Inloggade89
Mobilspel
Pågående20 136

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Rabiesvaccin - Ej medlem längre2017-03-14 10:54
Antal inlägg: 376

Klart det hade varit skönt att slippa dem även där.

Men nu är de badhus vi talar om.
Hade jag sagt muslimer hade ni varit snabba att hålla med.
Säger jag män protesterar ni.

Rabiesvaccin - Ej medlem längre2017-03-14 10:57

Kanske badhustiderna helt enkelt bör delas in i lugna/fribadsdagar.

janne1212122017-03-14 11:06
Antal inlägg: 4722

Inte så konstigt kanske att det blir ett visst fokus på muslimer när det är dom som kräver könsuppdelning.

janne1212122017-03-14 11:07
Antal inlägg: 4722

Det är även förbjudet i Sverige att diskriminera utifrån kön, visste du inte detta?

VildaVittra2017-03-14 11:13
Antal inlägg: 386

Ni som säger att det är ett steg tillbaka, hur många tjejer ska få tuttarna klämda på och fingrar upp i slidan i "kvinnokampens" namn?
Problemet finns nu och äckel kommer alltid att finnas, så jag är trött på att höra dylika argument från folk som möjligen går till simhallen och plaskar en gång om året. Jag simmar flera ggr i veckan och tyvärr finns det män som ska "sätta mig på plats" bara för att jag som storbystad kvinna varvar dom om och om igen. Jag har tappat räkningen på hur många gånger män antingen "råkar" tafsa, försöker flörta med mig osv.

Jag vill inte vara er försökskanin, jag vill träna.

mz_lzrd2017-03-14 11:23
Antal inlägg: 2498

Vilda, klart att du med din kvinnliga fägring (som tycks vara monumental) driver de stackars karlarna till vansinne! De är offer! Det är inte fysiskt möjligt för män att hålla fingrarna i styr då en kvinna simmar förbi dem. Det vet väl alla kvinnor. Jag simmar också flera ggr i veckan men har under hela mitt liv faktiskt sluppit få fingrar upp i slidan i samband med detta. Det beror sannolikt på att jag är ful eller nåt.

Ärligt talat, Vilda, män är fullt kapabla att ge fan i att fingra på kvinnor. Om de inte väljer att bekämpa sina impulser ska de hållas ansvariga. Det är definitivt inte kvinnornas ansvar. Du låter som nån skummis från andra hälften av 1800-talet. Små kvinnor ska väl snart inte ens ha rösträtt, vi är ju så veka och ömtåliga, tänk om vi får fingrar upp i slidan där i röstbåset - vad i fridens namn skulle vi svaga små varelser göra då???

Var inte ett våp. Uppmuntra inte våpighet.

Glenn Skifs2017-03-14 11:31
Antal inlägg: 942

En gång var det en främmande dam som tafsade på mig. Jag markerade klart och tydligt att det inte var okej att göra så medan andra såg på. Alltså folk som inte kan rå på sina lustar är en styggelse.

gubri2017-03-14 11:33
Antal inlägg: 2061

Varför ska vi ha skilda badtider? Vi har kommit så långt i vårt land att vi finner det helt naturligt att bada, basta och umgås tillsammans, oavsett kön, religion, ursprung mm. Varför ska ändra på det för att några få inte vill bada tillsammans med det andra könet?
Herregud vilken flathet. Bada tillsammans eller låt bli.

VildaVittra2017-03-14 13:09
Antal inlägg: 386

Mz _ lzld
Va? Finns det män som inte tafsar? Det hade jag ingen aning om. Vilken tur att jag skrev här så du kunde upplysa mig om detta chockerande fakta.

Eller, så försöker du tänka dig utanför din egna lilla fyrkant och inse att alla inte har samma upplevelser. Ja, bystens storlek påverkar, minsyster är platt och hon upplever det inte alls lika mycket som jag, i övrigt ser vi ganska lika ut.

Du skriver att män ska hållas ansvariga, men tänker inte på att den som får ta det värsta straffet är offret. Ditt inlägg tyder på att det är offrets eget fel om denne råkar ut för sexuella trakasserier.
Om jag är en vän liten varelse? Tja, du kan ju fråga vad han som tryckte in fingrarna i slidan på mig tycker om detta våps spark i ansiktet.

Gubri
Varför ska jag låta bli och bada?

Rabiesvaccin - Ej medlem längre2017-03-14 13:36

Skilda badtider är inte mer diskriminering utifrån kön än vad manliga fotbollslag är.

Rabiesvaccin - Ej medlem längre2017-03-14 14:07

Man måste inte se det som ett steg tillbaka.
En dag för kvinnor, en dag för män, fem dar blandat.
Valfrihet för alla.

blåhund - Ej medlem längre2017-03-14 14:55
Antal inlägg: 469

Instämmer med ovan. En dag för kvinnor, en dag för män, och resten av veckan för alla. Det kan finnas tusen skäl till att man vill bada med enbart personer av samma kön.

proposition2017-03-14 15:24
Antal inlägg: 509

Inte i det offentligt finansierade rummet, nej. Kyrka och stat är separerade - vill kyrkan eller moskén inte viga homosexuella eller ha badanrättningar för segregation av könen så får de ha det.

Rabiesvaccin - Ej medlem längre2017-03-14 15:25

Nu är jag med och finansierar det offentliga rummet sedan massor av år.
Jag ser gärna en egen dag.

Rabiesvaccin - Ej medlem längre2017-03-14 15:28

Och för mig handlar det inte ett smack om religion.
Jag tror inte på någon form av gud och gick ur kyrkan tidigt 80-tal.
Jag tror däremot på valfrihet.

kryddeluntan2017-03-14 16:31
Antal inlägg: 12360

Vilket tjafs i gurkstaden för ynka 2 timmar för enbart kvinnor. Tjafsar gör våra skattefinansierade politiker, löjligt.

abradanien2017-03-14 17:47
Antal inlägg: 178

Det är en viktig fråga principiellt. I det offentliga rummet ska vi inte göra undantag av religiösa skäl för det är det diskussionen gäller. Varje församling kan ha en egen pool, helt ok. Där kan de ha hur många dagar som helst till kvinnor och män, ungdomar eller andra grupper, men inte i skattefinansierade badinrättningar tack. Integrering mellan kön, etniciteter, religioner, helt ok, men inte åtskillnad tack.

abradanien2017-03-14 18:04
Antal inlägg: 178

Och Rabiesvaccin, vad är problemet med att bada med det andra könet??

Måns_E2017-03-14 19:12
Antal inlägg: 12014

Varför utgår du ifrån att det är av religiösa skäl abradanien? Jag kan tänka mig att det finns mängder av personliga anledningar till att människor vill bada med samkönade.

Om det finns efterfrågan, så är väl ett par timmar i veckan inget att yvas över? Oavsett anledning?

Rabiesvaccin - Ej medlem längre2017-03-14 19:17

Abradanien:
Inga problem.
Jag tycker dock att det är lugnare och skönare med bara kvinnor.
Och anser att man bör kunna få välja om så önskas.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?