Spelrum
Giraffen | 52 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 28 |
Inloggade | 80 |
Mobilspel
Pågående | 20 059 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Kaninketchup | 2018-09-08 07:02 | |
Får se hoppas på Åkesson . Heja Jimmie:) | ||
Bitte - Administratör | 2018-09-08 07:50 | |
Raderat ett inlägg som var över gränsen på vad som är acceptabelt att skriva här på Betapet Bitte | ||
magnusito | 2018-09-08 10:47 | |
Vilket fruktansvärt framträdande Åkesson gjorde igår i partiledardebatten. Så aggressiv och föraktande, det vågade han inte vid förra valet. Men med opinionssiffrorna kommer det sanna jaget fram. Det är nog många som kommer att få känna av det om sd ökar än mer. Hoppas de gör ett riktigt ras i slutspurten. De är totalt ovärdiga vårt land! | ||
brazzlefrat - Ej medlem längre | 2018-09-08 10:54 | |
Håller helt med magnusito. Hur någon, kvinnor i synnerhet, kan ge sin röst till detta bakåtsträvande parti övergår min fattningsförmåga, man undrar om de öht förstår vad SD står för? | ||
Läddy - Ej medlem längre | 2018-09-09 19:39 | |
Snart kommer facit.... | ||
Miominmio11 - Ej medlem längre | 2018-09-09 19:48 | |
Magnusito....jag tyckte att Annie Lööf var väldigt aggressiv och föraktande under valduellen i fredags...tappade helt förtroendet för henne faktist.. tycker att alla ska behandlas med respekt eftersom människor ju röstat fram SD...fy så lågt... | ||
cazz123 | 2018-09-09 20:24 | |
Nu är det ju så att vi har demokrati i vårt land | ||
Miominmio11 - Ej medlem längre | 2018-09-09 20:43 | |
Precis o då ska alla partier i riksdagen respekteras... så enkelt är det...demokrati | ||
Läddy - Ej medlem längre | 2018-09-10 00:50 | |
Ordet "Demokrati" har jag hört betyder "folkvälde" - alltså att "folket" bestämmer. Om jag förstår saken rätt så har inget parti i årets val fått mer än 1/3 av folkets röster. Oavsett vilka lagar och regler som påverkar individerna som utgör det svenska folket framöver så inte är det demokratiskt baserat, med dessa siffror i minnet. Om jag får säga min privata mening utan att bli viralt och webbalt halshuggen så önskar jag direkt demokrati, där varje röstberättigad får säga sin mening i alla viktiga frågor (sådana som det idag röstas om i riksdagen). På så sätt kan riksdagen avskaffas, och riksdagspolitikernas löner likaså, eftersom de inte längre behövs. Tycker jag alltså. i åsiktsfrihetens namn. För den gäller väl även på betapet? | ||
Björn K-hamn | 2018-09-15 09:27 | |
Rent tekniskt borde det funka med direktdemokrati där alla kan hantera sin röst via sin smartphone. I teorin är jag helt för en direktdemokrati, men i praktiken tror jag att vi väljare ofta är för oseriösa i frågor som vi inte direkt berörs av och att allt till slut skulle bli till direktsänd underhållning. I den direktdemokrati vi redan har på helgkvällarna så verkar folkets röst år efter år läggas på någon som heter Wahlgren, vilket i och för sig kanske inte är sämre än nuvarande situation. | ||
markoolio5 - Ej medlem längre | 2018-09-17 21:44 | |
1) Alla som saknar smartphone mister sin rösträtt. 2) Alla som kan eller vill teckna mer än ett abonnemang kan rösta mer än en gång. 3) Ingen kan kolla att det verkligen är den röstberättigade som lägger rösten. 4) Ingen kan stävja otillbörlig valpåverkan. 5) Myndiga barn vars föräldrar ännu står för abonnemanget mister sin rösträtt. Hittar vissa svagheter i den tekniska lösningen ... | ||
Björn K-hamn | 2018-09-18 17:23 | |
Om du vill hitta problem så varsågod. BankID tillsammans med någon annan identifiering kanske kan funka för 80%. De resterande 20%, för vilka detta inte fungerar, kan göra på samma sätt som vid en förtidsröstning. Att alla bara kan ha en röst i röstlängden känns ju ganska givet, och om du slarvar med dina Elektroniska ID handlingar så att någon annan redan använt ”din” röst, så får du gå till folkomröstningsombudsmann en för att återkalla din röst och börja arbetet med att hitta dig själv igen. Kom gärna med egna förslag på hur dina övriga problem kan tänkas lösas. | ||
markoolio5 - Ej medlem längre | 2018-09-18 20:50 | |
Har inga förslag, för jag tror inte att en så viktig sak som demokratiskt inflytande kan ske via smartphones. Jag tror inte på din idé helt enkelt. Men lycka till med punkt 4! | ||
Läddy - Ej medlem längre | 2018-09-21 23:43 | |
Det intressanta är inte som Markoolio5 hävdar, att det finns ett problem med den "tekniska lösningen" Det intressanta är om direkt demokrati överhuvudtaget är en bra grej. Björn K-hamn har i alla fall sagt att en direktdemokrati skulle kunna vara en bra lösning om det inte vore för att individerna var så oseriösa....har jag uppfattat det rätt? I så fall undrar jag vad det är som gjorde individerna oseriösa när de gick in och valde på "vanligt" sätt? | ||
Läddy - Ej medlem längre | 2018-09-21 23:47 | |
Till markoolio5 kan jag ställa frågan: Vad räknas som "otillbörlig valpåverkan"? Har inte varje valberättigad människa ett eget val att göra -bortsett från alla försök att manipulera? Och i vilken mån är "otillbörlig valpåverkan" att skilja från den påverkan som presenteras via media? Vilken påverkan är "tillbörlig" enligt din mening? | ||