Spelrum
Giraffen | 8 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 9 |
Mobilspel
Pågående | 21 049 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
kryddeluntan | 2016-10-18 22:04 | |
Äsch, du spelar ju på datorn mrperfekt då kan jag inte utmana dig, synd. Annars allt lugnt här. | ||
kryddeluntan | 2016-10-19 12:40 | |
Vilket ruggväder, dimmigt, duggregn och kallt. | ||
ttiittii - Ej medlem längre | 2016-10-19 23:24 | |
Så är den här skitdagen slut. Hoppas på att i morgon blir bättre. Letat på alla möjliga ställen och på alla omöjliga ställen,vänt ut och in på hjärnan flera gånger.rotat i komposten.kaffesumpshinka rna,skithus sop påsarna,lyft alla soffkuddar .Dom har gått upp i rök. Fast jag förstår hur det gått till,men jag fattar inte varför | ||
Boel73 - Ej medlem längre | 2016-10-20 18:12 | |
Idag,, varit på bästa Studiedagen någonsin,, föreläsare Tomas Gunnarsson,, Eftersom "jante mentaliteten" fortf är djupt rotad i svenska folksjälen; Du ska inte tro du är något, man får inte "sticka ut" osv så går det vända avvund till inspiration och visa omtanke om andra,,!! Finns hopp och slippa " energitjuvar!!!! | ||
ttiittii - Ej medlem längre | 2016-10-20 18:17 | |
Ja fy för jante, Ska försöka hålla mig vaken en stund till | ||
kryddeluntan | 2016-10-20 18:37 | |
Jag har aldrig förstått "jante". Ordet finns tex inte i finskan. Jag lät en väninna kolla upp det, hon kände en professor i finsk- ugriska språk och hen kunde inte hitta nåt. Vi har inte jante i Finland, avund, missunnsamhet finns. | ||
Boel73 - Ej medlem längre | 2016-10-20 18:59 | |
Det stämmer kryddeluntan,,ordet finns inte i Finland,, Norge och Danmark heter det Janteloven (hoppas jag skriver rätt)? Jante,, betyder " sociala trycket" i ett samhälle, att ingen ska utmärka sig?? Fånigt och löjligt,,!!? | ||
kryddeluntan | 2016-10-20 19:45 | |
Jättefånigt, istället för att glädjas åt andras framgång drar man ner dem. Lagom är också nåt konstigt. Man ska vara lagom i allt, annars kommer jante. | ||
ttiittii - Ej medlem längre | 2016-10-20 21:36 | |
Jag ska dö som original inte som kopia. Jag har inga behov av att passa in. | ||
ttiittii - Ej medlem längre | 2016-10-21 08:49 | |
Har sovit igen den sömn jag kommit efter med.Har ont i ryggen så jag mår illa .i dag ringa kommunen så kusinen får en rullstolsramp.Helvete vad ont det gör. Ska åka på möte typ snart | ||
Mormodern49 | 2016-10-21 17:29 | |
Du är för rolig Tiittii! | ||
kryddeluntan | 2016-10-21 17:33 | |
Ja det är hon. Ttiittii ta en sån där Hower boarding ( vet ej stavningen) som alla ungar åker på. Du behöver bara stå bakom rullstolen så åker hela ekipaget iväg :-) | ||
ttiittii - Ej medlem längre | 2016-10-22 00:06 | |
Inte så kul.Biståndsbedömmarna jobbar med en snigels hastighet.Kusinen hinner dö innan det blir en ramp.Antagligen går jag Dit och smygmurar en ramp det är en kant som behöver fasas ut. I dag har jag ätit 5 ipren pga jag måste lyfta rullstolen över kanten för att komma in i hans port 4 ger i veckan tar jag Dit biståndsbedömmare kommer han säga att inte är ett problem,Då går jag i taket. | ||
en dum en | 2016-10-22 08:26 | |
Ja,men visst är det konstigt att det ska ta sån j..... tid att åtgärda saker som är nödvändigt för människor med funktionshinder/handikapp och deras hjälpare. Stå på dig ttiittii! | ||
Bitte - Administratör | 2016-10-22 08:33 | |
Ny dag , lika risig som då jag gick hem i går från jobbet , blir låga knop i dag , dvs bara vila Bitte | ||
kryddeluntan | 2016-10-22 10:56 | |
Stå på dig Ttiittii, sätt dig utanför handläggarens kontor och vägra gå därifrån. De kanske ger med sig när du sitter där dag ut och dag in. Kontakta media så blir det ett inslag i TV. Tycker synd om dig, men du verkar vara av segt virke. Gråväder här med, behöver köpa handlar och skor men ids inte ta mig till city. | ||
-mary- | 2016-10-22 12:03 | |
*God helg* välsigne. Mvh. | ||
ttiittii - Ej medlem längre | 2016-10-22 13:28 | |
Välsigne er hela högen. Fick börja dagen med ipren tack för pep. Sådant här tjafs om ett enkelt hjälpmedel är onödigt.Men så blir det när sunt förnuft och erfarenhet inte styr.Härskartekniken åldershärskarteknik borde skrotas,Eftersom äldre har mer erfarenhet en yngre. Föresten bort med all jävla idioti. Vi får ett farligt samhälle,vi skapar ett farligt samhälle när den gyllene regeln inte är nr :1 Du ska behandla andra som Du vill bli behandlad själv. | ||
kryddeluntan | 2016-10-22 16:40 | |
Jag håller på att koka fläsklägg. Det ska bli fläsklägg o rotmos till middag. Passar på att göra finsk kålrotslåda också. Var kom den här energin ifrån? | ||
ttiittii - Ej medlem längre | 2016-10-22 19:03 | |
Självklar kommer energin från ovanstående välsignelse.Vi får allt vi behöver inte det vi vill. | ||