Spelrum
Giraffen | 36 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 30 |
Inloggade | 66 |
Mobilspel
Pågående | 20 742 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Liinda01 | 2008-11-12 17:21 | |
Dom sinnessjuka människorna. Det var inte hoppet dom förlorade, det var förståndet. I en verklighet allt för verklig stegrar vansinnet. And then... Redemption. | ||
Liinda01 | 2008-11-12 17:23 | |
Hahaha...Kanamana, du var mej en romantisk en ;) | ||
egoflickan | 2008-11-12 17:29 | |
SJÄLVFÖRAKT SMAKAR ILLA Jag tappade bort mig själv någonstans mellan tankar, alkohol och skitiga lakan Har gett allt jag kan utan att räcka till Nu är det dags att öppna upp ditt huvud och släppa ut mig Knullad självbekräftelse framkallar bara kväljningar och undran vad som döljer sig inuti bakom skam, smuts och smärta Hur lågt kan man egentligen sjunka? | ||
egoflickan | 2008-11-12 17:33 | |
HYLLA DET VACKERT SORGSNA Jag har ingen annan historia att berätta förutom min egen Innehar en uppsättning osorterade tankar och minnen stora ord i all sin enkelhet utkarvade från slumpmässigt gjorda val Är som färg målat utanför konturerna virvlande, suddigt och ogripbart... | ||
Liinda01 | 2008-11-12 17:57 | |
Bakom igenspikade fönster pågår kriget för fullt i min tv. Stympade människor utan hopp ligger på mitt golv och kvider. Med flämtsnde röster ber dom om vatten. Jag är fredsänglen - min matta är en frizon. Nakna barn utan ögon ligger i min säng och tuggar tuggummi. Tvivelaktiga affärer grannar emellan pågårpå min balkong. Under köksbordet ligger krypskyttar i bakhåll. Någon tappar upp ett hett blodbad i mitt badkar. Rusningstrafik i trappuppgången där blonderade fnask utan hopp fläker ut sig. I natt är det rea på oralsex. I mitt städskåp finns det hur mycket heroin som helst och det säljs med ett leende till alla som vill ha. All kärlek har tagit slut men vi har alla droger som finns. Betongbarnen gråter. Jag öppnar fönstret och släpper in natten. I ett rus av kokain låter jag mej våldtas av lyckan. | ||
Dalkullan | 2008-11-12 19:58 | |
Jag kan inte skriva poesi, men det kan min sambo. De här vackra orden har han skrivit: Jag speglar mig i min underbara kvinnas ögon. Där känner jag mig vacker och i deras djup finner jag den kärlek jag besvarar med en öm kyss. Maria, jag älskar dig.. Han finns här på Beta under nicket 3-4-3 ;-) | ||
Mismatch - Ej medlem längre | 2008-11-12 20:07 | |
Ah! En narcissist. ;-P | ||
Dalkullan | 2008-11-12 20:38 | |
Haha mismatch - självklart ;-) | ||
tinagu | 2008-11-12 21:06 | |
Fint gubbi:) | ||
susila | 2008-11-12 21:25 | |
SockerChock, din dikt är underbar. | ||
S Kanin - Ej medlem längre | 2008-12-21 00:53 | |
En lite förkortad variant av en dikt som jag skrev en gång när jag var liten, lite barnslig kanske, men baserad på en sann historia. Sagan om den gudomliga djurparken I begynnelsen var treenigheten i svinstian, och umgicks med människorna som också vistades där. I svinstian fanns det ett gift som lindrade människornas ångest. En del människor tyckte att giftet var gott. Men utan att få något i utbyte blev tusentals människor av med månader och år av sina liv på grund av detta gift. Och treenigheten drack av giftet med människorna. Men giftet hade inte någon makt över treenigheten. Istället delade treenigheten med sig av sin visdom till människorna i svinstian, ty det var där de var samlade. Men svinen hade inte brytt sig om säkerheten i stian. När som helst kunde taket rasa och förgöra människorna. Och treenigheten talade om detta för svinen och visade dem sprickorna, ja han talade till och med om hur de skulle reparera dem. Men svinen vidhöll att stian var säker, trots att sprickorna var fullt synliga. Och svinen hatade treenigheten. De sade att det var de som bestämde vad man fick säga i stian, och om det inte passade kunde man gå till en annan stia. Men när treenigheten skrev visdomsord till människorna trampade svinen sönder dessa så att människorna inte kunde ta del av dem. Och treenigheten skrev ner en trollformel som fråntog svinen en del av deras makt över hans visdomsord i svinstian. Några av människorna lärde sig andra trollkonster och bekämpade svinen på egen hand. Överstesvinet anklagade treenigheten för att ha hjälpt ogärningsmännen att sabotera svinstian. Treenigheten frågade varför denna anklagelse yttrats. Men överstesvinet ville inte svara. Treenigheten bestämde sig för att frånta överstesvinet sin makt med en starkare trollformel. Men när trollformeln var nedtecknad ångrade sig treenigheten. Trollformeln lades i en låda där den våndades i sin ensamhet. Och treenigheten såg att det var gott. Ty den som inte har verklig möjlighet att vara ond kan aldrig veta att han verkligen är god. Efter att ha fått sin femtielvatusende visdomsskrift nedtrampad av svinflocken utan anledning bestämde sig dock treenigheten för att lämna stian. För att låta människorna veta att treenigheten inte längre fanns i stian tog treenigheten självmord, och människorna kunde se dess lik och saknade den. Och några av människorna klagade på svinen eftersom de trodde att svinen dödat treenigheten. Och svinen dödade dessa människor. Treenigheten undrade hur det gick för människorna. I ett svins skepnad återvände treenigheten till stian för att vaka över människornas själar. Slutet gott, allting gott. Snipp snapp snut, så var sagan slut. | ||
Stormvind_66 - Ej medlem längre | 2008-12-21 17:58 | |
Fan jag är arg. Evil är en handling som jag bor. Gud, jag kritiserade? Jag reser mig, min säng på en söndag, jag smälter. För att inte en människa som härrör är sorgligt. Jag pissar. Tyvärr är det så sent. Som stannar för att hjälpa till? Man, det är varmt. Jag är i den. Jag berättar. Jag är inte djävulen. I nivå "Mad Dog". Ah, säger förbränning är i gudsförklarad TAG, I min gloria av en insnärjda rom tenn. Jag radera många män. Åh, att vara en man, en synd. Är onda i en mussla? I en fälla? Nej, är öppen. Om det var jag fast. Råttor kissade på hopp. På andra håll dalar ett webben. Fortfarande om jag fylla sin ebb. Usch, en spindel ... va? Vi sover. Åh nej! Djup, skarp nedskärningar såg den i en ställning. En del djur, kan jag bo? Synd är ett namn. Båda, en ... mitt namn är i den. Mord? Jag är en idiot. En psalm jag kontakten, gudsförklarad som ett tecken i Ruby aska, En Goddam nivå jag bodde på. På post låt den i. Jag är det. Åh, sitter i stort hot spots. Åh våt! En förlust är det tyvärr (SIP). Jag skulle ge det ett namn. Namn inte en flaska minus en ODE av mig: "Sir, jag leverera. Jag är en hund" Evil är en handling som jag bor. Fan jag är arg. | ||
-Rob- - Ej medlem längre | 2008-12-21 18:12 | |
Det är ju hämtat från Illiaden. *nudge nudge* | ||
Stormvind_66 - Ej medlem längre | 2008-12-21 18:18 | |
Okej jag erkänner, det var plagierat! Hihi lol. ;) | ||
-Rob- - Ej medlem längre | 2008-12-21 18:18 | |
;-P | ||
Borzov | 2008-12-21 18:26 | |
I forna dagar gjorde mänskorna sitt godis själva av nötter, socker, grädde, kakao och smör I dag görs godiset normalt av E211, och sockerbagaren har ersatts av en ingenjör. Periodiska systemet skänker stora möjligheter att variera färg och form och doft och smak där står kemisten glad med provrör och kateter och hittar på helt nya sätt att skapa salmiak. Så väck choklad, försvinn nougat och tryffel Var hälsad vingum, bilar, sega gubbar och sånt där Kom låt oss frossa, glufsa, vräka i oss medelst skyffel av sådant gott som härligt konstgjort, färggrant är. | ||
-Rob- - Ej medlem längre | 2008-12-21 18:29 | |
Refuserar inlägget Moose | ||
deathinvegas - Ej medlem längre | 2008-12-21 18:50 | |
hehe | ||
Lisaluring | 2008-12-21 19:03 | |
Det är tyst - det är tomt Hjärtat ekar Var ska jag få kraft att andas??? | ||
boffertomte | 2008-12-21 19:21 | |
Till min älskade: du är som fotogen, som sprit, som allt som brinner som flammar upp på en sekund och sen försvinner du när min längtans låga, mitt hjärtas djärvhets bloss du driver själva motorn uti min kroppskaross | ||