Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade4
Mobilspel
Pågående20 149

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ttiittii - Ej medlem längre2014-05-14 17:07
Antal inlägg: 37631

Drar igång denna tråd igen då det kommit hit många nya som kanske har tips och erfarenheter,Har nu ätit Furatandin i 1 år och det är inte riktigt bra än ,skriv gärna och dela med er av era erfarenheter <3

Nora1 - Ej medlem längre2014-05-14 17:23
Antal inlägg: 2885

Bakterierna hatar surt. På apoteket hittade jag koncentrerad tranbär cysticran. Koncentrerad tranbärsextrakt med surhetsreglerade medel. Jag tog en dubbel dos och det lindrade ganska direkt. .Kan vara värt att prova om du inte redan har gjort det.

ttiittii - Ej medlem längre2014-05-14 18:10

har inte provat,heter det Cysticran ?

MorsanJ2014-05-14 18:30
Antal inlägg: 24

Har inte under mitt 40-åriga liv drabbats av detta, tack o lov. Inget jag saknar heller...=)

plinius2014-05-14 18:52
Antal inlägg: 444

kollodialt silver

Nora1 - Ej medlem längre2014-05-14 19:01
Antal inlägg: 2885

Titta. Det står Tranbär med versaler. Under står det cysticran. Det är ett kosttillskott och det var apotekspersonalen som rekommenderade mig att använda det.

ttiittii - Ej medlem längre2014-05-14 19:15

Tack ska köpa och prova

onlaaajn2014-05-14 19:26
Antal inlägg: 349

Tranbärsjuice is da shit :)

Bitte - Administratör2014-05-14 19:29
Antal inlägg: 24034

Säger fortfarande att jag blev av med mina problem då jag började med Vagifem, sköra slemhinnor ger UVI

Bitte

ttiittii - Ej medlem längre2014-05-14 20:03

ok,jag ska testa det då jag får sköra slemhinor,Tack

Bitte - Administratör2014-05-15 08:26
Antal inlägg: 24034

Men har de kollat det ttiittii , för jag hade samma problem som dig och är av med det nu , eller har de koll på att det verkligen är bakteriell UVI du har?

Bitte

Gloria562014-05-15 09:21
Antal inlägg: 437

Osötad tranbärssaft (Brunneby). En deciliter OUTSPÄDD/dag.
F.ö. mycket vatten med vinäger i.

Dammen2014-05-15 10:40
Antal inlägg: 646

Håller med Moem89 - överdriven tvätt är av ondo. Speciellt när man kommer upp i åldern och slemhinnorna börjar bli sköra.
När man har haft avföring så är det lätt att ta ett dubbelvikt toalettpapper väta det och torka anus bakifrån - ALDRIG torka framåt!
Sedan rekommenderar de flesta urologer MANDELOLJA att smörja med.
Flagyl tycker många svider - och så gör även jag - Ovestrin känns bättre för mig. Men vi människor är så olika så det som passar för den ena passar inte för den andra. Man skall aldrig krysta - utan det är bättre att ställa sig bredbent och kissa ut resten. Ett tips till - tillåt inte munsex så skönt det än är - om ni är mottagliga för UVI. I munnen har vi 100-tals bakterier!

holasenora2014-05-15 10:45
Antal inlägg: 99

Jag dricker alltid mycket surt när jag känner att det är på gång. Brukar blanda en cocktail med vatten och massor av äppelcidervinäger. Sen tranbärsdricka som många skriver. Och sen dricker jag hur mycket vatten som helst under de perioderna så att man får springa på toa hela tiden. Otroligt jobbigt men tycker att det hjälper.

skrutta002014-05-15 15:25
Antal inlägg: 918

Har haft ett otal UVIer och jag märker inget förrän jag kissar blod och har ont i rygg och nedre del av buken. Då måste man ha peicilin säger läkare till mig. Undrar varför jag inte känner av de klassiska symptomen med trägningar före det går så långt som att kissa blod?? Nu har jag klarat mig ca 6mnd och jag dricker avkokt persiljevatten vare morgon:) Har provat tranbärjuice och kapslar men funkar inte på mig. Har haft flera njurbäcken inflamationer och hoppas aldrig jag får det igen.

sombrero2014-05-15 15:30
Antal inlägg: 72

Tranbärsjuice lär vara bra. Min sambo har provat det och tycker att det faktiskt hjälper.
Inte farligt att test, det är ju dessutom en beprövad huskur mot urinvägsbesvär.

Dammen2014-05-16 10:53
Antal inlägg: 646

Det är alltid bättre att förebygga en sjukdom, speciellt om den återkommer gång på gång. Därför måste man tänka på hur man lever och hur man behandlar sin kropp. Återkommande uvi:er kan ju skada njurar m.m. Då blir problemen större och mer svårbehandlade. Att "skaffa" urostomier kan man verkligen inte göra själv, det är ju bara barnsligt att föreslå det. Min sambo avled i skelettcancer förra året och han fick urostomier inopererat bilateralt - alltså två stycken en på var sida och det är ingenting man skall önska sig.

irmaberga2014-05-16 11:06
Antal inlägg: 36

Dricka mycket är A o O, då behåller man inte gammal urin som kan ge upphov till UVI.

Krakozhia - Ej medlem längre2014-05-16 11:24
Antal inlägg: 206

Jag vet flera som blivit fria från uretrit och då självklart urinvägsinfektion genom att göra livstilsförändingar på sikt. Men inistial har det kvinnorna fått vara hårt ortodoxa för att driva ut de bakterier/ candida och virus de fått. Gå på detoxkur i 1 mån, undvik socker, strikt LCHF, massor av vatten, Kolloidalt silver, bikarbonatvatten eller kalkvatten att dricka, samt ta bort kaffe och mejeriprodukter en tid ( påverkar hormonballansen.) Minska på sex, samt se till att inte försöka bli svullen i magen efter måltid ( som trycker på urinrör/blåsa) så det hela tiden irriteras. Sen brukar de försvinna. Högdos av C-vitmin ( men absolut inte tranbärs juice med socker i ) utan det ska vara rent surt alltså.
Finns säker massor av knep. Men antibiotika är jag starkt skeptisk till. Förstör kroppens floror och PH balanser, även om det dödar bakterier.
Är sämre på lång sikt och gynnar me aktieägarna på medecinbolagen, än den sjuke.

Real-one - Ej medlem längre2014-06-29 23:43
Antal inlägg: 223

ttiittii: varför har du problem med urinvägarna då..Och dessutom återkommande? Du måste ju angripa roten till det ständigt återuppkommande. Att bara bota för stunden varje ggn. är ju bara ett tillfälligt botemedel. Och varför du ständigt då har återkommande urinvägsproblem? Och det Bör ju en vetenskapligt/medicinskt utbildad nedre gastro/ el. njurdoktor kunna utreda med dig? De är väl de utbildade doktorer är till för?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?