Spelrum
Giraffen | 54 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 4 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 32 |
Inloggade | 91 |
Mobilspel
Pågående | 20 136 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
abradanien | 2017-03-14 19:29 | |
För mig är valfrihet att jag ska kunna gå och bada med min dotter tex när vi har tid och lust. Sedan måste man fundera på vilka anledningar det i så fall handlar om. Att det inte är lugnt i simhallen är ju ett ordningsproblem och ska lösas på något effektivt sätt. Tex att de som är stökiga i simhallen avvisas. Men då sker det på individbasis och inte på basis av att man tillhör det ena könet. | ||
Rabiesvaccin - Ej medlem längre | 2017-03-14 19:34 | |
Då skulle det vissa tillfällen troligen sluta som dambad i alla fall... | ||
abradanien | 2017-03-14 19:40 | |
Man kunde ha tex "Lugna timmen" varje dag eller liknande. Troligen hade bara damer kommit då och de stökiga stannat hemma. Men en och annan skötsam karl hade kunnat få bada då också. | ||
Rabiesvaccin - Ej medlem längre | 2017-03-14 19:47 | |
Ja. Om du läser mina inlägg tidigare i tråden nämner jag liknande. Simmade mycket på en hall ett tag som endast hade vuxna efter 16 på fredagar. Skönt för de som jobbat hela veckan. | ||
abradanien | 2017-03-14 19:50 | |
Ok har inte läst dem alla. Att exkludera på grund av ålder är inte heller ok enligt mig men helt klart på grund av brott mot ordningsregler. Regler kan alla följa oavsett ålder, religion, språk, etnicitet, handikapp osv. | ||
Rabiesvaccin - Ej medlem längre | 2017-03-14 20:00 | |
Tyvärr funkar det ju sällan. | ||
abradanien | 2017-03-14 20:26 | |
Nej men då är det ju det som är problemet. | ||
Rabiesvaccin - Ej medlem längre | 2017-03-14 21:38 | |
Och har varit hur länge som helst. Därför vore det skönt med egen tid. | ||
KatjaElina - Ej medlem längre | 2017-03-15 00:35 | |
Badtider för kvinnor. Ja det är ju för jäkligt...vad har hänt med Sverige? Jag har även hört att det finns särskilda tjejgym/speciella tider då endast tjejer får gymma. Och shoppingkvällar på Gallerian i staden där jag bor enbart för tjejer. Ingen hejd på eländet, får kvinnor inte en shoppa i fred utan att bli våldtagna av män? ... folk dör i världen. Svensk vapenindustrin sålde under åren 2013 och 2014 vapen för 20 miljarder så undrar mina "medmänniskor" varför det finns flyktingar. #vistårinteut | ||
totravel - Ej medlem längre | 2017-03-15 07:45 | |
Det gäller att inte släppa en djävel över bron! Principstrider mot det islamistiska övertagandet måste ske vid varje kulturell bastion! Exklusivt samkönade badhus blir därför som Västfrontens skyttegravar under första världskriget. Hit men inte längre! Annars sitter vi snart där i kalifatet med sharialagen hängande över oss! | ||
Rabiesvaccin - Ej medlem längre | 2017-03-15 08:24 | |
Ja, jag har tränat på ett tjejgym sedan tidigt 90-tal. Islamiseringen är nog mitt fel. | ||
totravel - Ej medlem längre | 2017-03-15 08:31 | |
Ajdå, det var illa! ....och vad är det här med speciella kvinnofängelser. Vilken enorm kulturell bastion som övergavs 1997 när den könssepareringen infördes. Det var väl dom muslimska kvinnorna som inte ville sitta i fängelse med män som fick genom den särbehandlingen..... | ||
totravel - Ej medlem längre | 2017-03-15 08:33 | |
Nej, fel av mig. Det var givetvis de förtryckta muslimska kvinnornas män som inte ville att deras kvinnor skulle sitta i fängelse med andra män. | ||
Rabiesvaccin - Ej medlem längre | 2017-03-15 08:39 | |
Kvinnor har ju lägre löner än män. Kanske kunde vi få ett par timmars egentid i simhallen som kompensation? | ||
Måns_E | 2017-03-15 08:58 | |
Valfrihet för mig skull vara att kunna simma på badhkuset klockan 22:00, då det egentligen skulle passa mig bäst. Nu verkar tyvärr efterfrågan inte vara tillräcklig. Så uppenbarligen så kan man inte gå till badhuset när man vill ändå abradanien. | ||
mz_lzrd | 2017-03-15 10:52 | |
Jag tycker att män och kvinnor i så stor utsträckning som möjligt ska ha lika och samtidig tillgång till det offentliga rummet. Att skilja kvinnor och män åt med argumentet att kvinnor annars blir utsatta för sexuella övergrepp är en oerhörd tillbakagång till ett tänkesätt som helst enkelt inte hör hemma i ett modernt samhälle. I muslimska länder finns plakat med texten "Bli inte våldtagen, bär slöja/täck dig". Dvs, det är kvinnans fel om hon blir attackerad om hon försöker röra sig i samhället på samma villkor som män. Jag vill inte ha det så här i Sverige. Jag tror att vår bästa chans till en god framtid är att män och kvinnor bygger vårt land tillsammans, kvinnor ska inte vara hänvisade till att sitta och skvallra i nån tvättstuga tillsammans med andra kvinnor (se FIs vedervärdiga förslag om insatser för invandrarkvinnor i utanförskapsområden.) I många länder har kvinnor status som nyttodjur ungefär. Den synen kommer hit med invandring från dessa länder. Det är fullständigt oacceptabelt att den ges utrymme i vårt land. Man kan möjligen få välja att ha en liten kvinnoförtryckarsekt för vuxna kvinnor hemma i bostaden, men fan heller om landets skattebetalare ska finansiera den. Totravel, ditt perspektiv är alltid lika skrämmande att få ta del av. | ||
gedaj | 2017-03-15 11:08 | |
"Skilda badtider är inte mer diskriminering utifrån kön än vad manliga fotbollslag är." Vilka "manliga" fotbollslag förbjuder kvinnor? Allsvenskan har inga regler om att bara män får spela i ligan, däremot är damallsvenskan bara öppen för damer. Att inga damer spelar i de "manliga" lagen beror på att de är oändligt mycket sämre på sporten. | ||
Rabiesvaccin - Ej medlem längre | 2017-03-15 11:24 | |
Män är oändligt mycket sämre på att respektera kvinnor i badhus. | ||
totravel - Ej medlem längre | 2017-03-15 11:25 | |
Mz_lzrd, Dina svepande och okunniga generaliseringar om muslimer och muslimska länder är alltid lika ointressanta att få ta del av. | ||
abradanien | 2017-03-15 14:26 | |
Jag kan ändra min formulering: Valfrihet för mig är att jag ska kunna bada vilken tid jag vill under simhallens öppettider. Principen om likvärdighet och integrering ska vara överordnad när denna fråga avgörs. Är efterfrågan stor på kvinnotider så kan en kvinnoförening eller feministiskt initiativ mfl träffas i en privat pool som finansieras av medlemsavgifterna. Men det offentliga rummet ska styras av likvärdighets- och jämlikhetsprincipen. Punkt. | ||