Spelrum
Giraffen | 32 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 1 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 28 |
Inloggade | 63 |
Mobilspel
Pågående | 20 317 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
numsan | 2011-12-25 14:06 | |
Det var Amanda Jensen - Another christmas dårå. Älskar bittra jullåtar. | ||
numsan | 2011-12-25 14:08 | |
David Ford - Have yourself a bitter little christmas: The kids are making snowmen out of mud It makes me think about us Does that mean something? I think it does But you won't talk about it Conversation only makes us weak Consequently we don't speak Not with conviction no belief Know my head or know my feet And they're both pointing out the door So I'm leaving you on Christmas day Forgive my timing But I simply have a mind to run away And I don't care what all the people say I say peace and goodwill starts With getting the hell out of here Decorations sit and gather dust It makes me think about us Does that mean something? I think it does, let's not talk about it Boxes of the shiny and the cheap With nothing permanent to keep Sit in high spirits for a month And when the sherry's all been drunk There's nothing much which keeps me here So I'm leaving you on Christmas day In truth I think We never liked each other anyway But I don't care what all the people say I say peace and goodwill starts With getting the hell out of here alive The house is cold the boilers packing up It makes me think about us Does that mean something? Yes I think it does Lets not talk about it They say outside it's minus 8 degrees But i swear it ain't as cold as me I know there is no winter breeze To make your heart begin to freeze I know it happened years ago So I'm leaving you on Christmas day In truth I think We never really liked each other anyway I don't give a fuck what all the people say I say have yourself a bitter little Christmas And a twisted New Year | ||
Robandage - Ej medlem längre | 2011-12-25 14:22 | |
Min favoritjullåt är: "Jag är en lugn person med takt och ton måttfull och balanserad. Jag är tyst och still och det ska mycket till innan jag blir exalterad. Men jag har en last som håller mig fast i ett järngrepp varje vinter. När året är slut och snön ligger djup och slädarnas medar slinter. Jag vill ha mer jul. Ge mig mer jul. Jag vill ha mer jul. Ge mig mer jul. Tusen stjärnor som tindrar, glitter så långt jag ser. Av juleljus som glimmar, vill jag ha mer. En show glöms bort om den bara visar opp effekter som man knappast anar. Så ge mig trettio grader kallt, tomtar överallt och en skog av gröna granar. Jag vill ha snötyngda hus, tusentals ljus, kulörta kulor i drivor, bjällerklang som ackompangemang, på alla julens skivor. Jag vill ha mer jul ... Ge mig en svårknäckt nöt, sötare gröt, djupare dopp i grytan, glittrigare glim och grötigare rim och mer Arne Weise i rutan. Jag vill ha rymligare säck, segare knäck, fetare fläsk från grisen, krimsigare krams, längre långdans och raskare räv på isen. Jag vill ha mer jul ... Jag vill ha mer, mer. Ge mig mer, mer. Jag vill ha mer, mer. Ge mig mer, mer." Det ligger något vemodigt, lätt deprimerande och hysteriskt över denna text. I kombination med ett dovt synthkomp blir det en storslagen jullåt. Man undrar lite över hur det ska gå för julnarkomanen när det blir den 27 december. :-) | ||
numsan | 2011-12-25 14:28 | |
Haha, snyggt! | ||
Obstinat- | 2011-12-26 12:18 | |
När vi säger vi vill gå framåt frågar dom höger eller vänster. Jag ser på dom som om jag inte fattat skämtet. Jag spyr på att dom aldrig skall va ense, om något annat än att dom är konkurrenter. Högre murar, flera vakter, mera stängsel som försvarar våra påhittade gränser. Juletid finns det hjälpande händer men dom är borta januari till december. När skall dom mötas? Går aldrig deras klockor i tid? Det är en tragedi kallad blockpolitik. Kapten röd - Färgernas krig (Ni märker nog vad jag har fastnat på just nu. Men hans texter är extraordinära och såhär gör de inte rättvisa.) | ||
Obstinat- | 2011-12-26 12:20 | |
Sen är de antagligen för långa för att nån ens ska orka läsa. Men skit samma. | ||
Robandage - Ej medlem längre | 2011-12-26 12:42 | |
Ja, orka... :-) | ||
Obstinat- | 2011-12-28 13:27 | |
:) Moder Justitia ser ner på mig. Är det så fruktansvärt, det brott jag begått? Folk har säkert glömt bort mig nu. Vad jag är skyldig till har jag ej förstått. Dia psalma - Tro rätt tro fel | ||
numsan | 2011-12-28 18:45 | |
Vem vill ha stolthet när man kan få den man vill ha? Vad ska jag med värdighet när jag kan ha det bra? Integritet vad har den nånsin gjort för mig? Och tryggheten byter jag med glädje ut mot dig Vad du än gör med mig nu och vad du än försöker säga nu så får du mig ändå Om du trollar bort mig långt från dig och lurar hem mig med dina sämsta tricks så får du mig ändå tro att du har tröttnat på mig ring mig sen och ångra dig igen så får du mig ändå Emil Jensen - Så får du mig ändå | ||
bobo flux | 2011-12-28 19:20 | |
Mest på grund av Fishs bittert förbannade tonläge på den tiden då han fortfarande hade psykedelisk ansiktsmålning! Underbart! So you thought that your bolts and your locks would keep me out You should have known better after all this time You're gonna pay in blood for all your vicious slander With your ugly pale skins and your putrid blue eyes Why should I feel pity when you kill your own and feel no shame God's on my side, sure as hell, I'm gonna take no blame I'm gonna take no blame, I'm gonna take no blame So you say you believe in all of Mother Nature's laws You lust for gold with your sharpened knives Oh when your hoards are gathered and your enemies left to rot You pray with your bloodstained hands at the feet of your pagan gods Then you try to place the killer's blade in my hand You call for justice and distort the truth Well I've had enough of all your pretty pretty speeches Receive your punishment, Expose your throats to my righteous claws And let the blood flow, and let the blood flow, flow, flow, flow. Marillion - Grendel | ||
golden | 2011-12-28 20:44 | |
all the way to grandmas house i stayed on the narrow path, but my brother wandered off deep into the woods. bitten twice by rattlesnakes, tangled up in poison oak, he fell down and broke his legs into a great ravine. when i arrived at grandmas house she had made us tea and cake. she asked me where my brother was and i said i don't know and ate. | ||
golden | 2011-12-28 20:45 | |
pedro the lion- slow and steady wins the race | ||
wasti1 | 2011-12-28 20:55 | |
Oh, can it be The voices calling me They get lost and out of time I should've seen it go But everybody knows That a broken heart is blind That a broken heart is blind The Black Keys - Little Black Submarine | ||
yogamama - Ej medlem längre | 2011-12-28 21:00 | |
And we're still holding hands when we're walking Acting like we've only just met But how can that be - when there's so much history I guess that's how true lovers can get | ||
wasti1 | 2011-12-29 02:20 | |
Ganska vacker och sorgsen låt... If I never get back home, There’s no garden overgrown, No widows in the walls, No widows left alone, No shirts to hang or fold, No kid out in the cold, No widows on the walls, No widows on the phone. If I’m stuck out here alone, If I’m stranded here all year, With just nothing left at home, No widows disappear. If the wheels jump off the road, There’s no widows left to know, No perfect love above, No punishment below. www.youtube.com/watc...sF VH8vBH9A | ||
marotos | 2011-12-29 02:24 | |
Can't find the truth in a house of lies And you can't see tomorrow with yesterday's eyes | ||
yogamama - Ej medlem längre | 2012-01-02 19:28 | |
Och som du kanske redan vet Jag är oslagbar Jag far hellre framåt mot min vilja än jag vänder Du är sval sen blir du het Du har känslorna kvar Dom här väggarna rasar och jag undrar vad som händer | ||
Obstinat- | 2012-01-03 12:52 | |
Jag vet du lever mitt i bland, fast mitt i ingenstans. Mitt i allt det där du försöker ge ett namn. Jag vet du odlar vingar för din hud har blivit för trång. Jag vet att du försöker..flyga bort nånstans med dom. Thåström - ..Ingen neråtsång | ||
_hedvig_ - Ej medlem längre | 2012-01-03 13:41 | |
två mörka ögon och leendet du gav mig........... | ||
Obstinat- | 2012-01-05 21:09 | |
Bedöva mig. Det känns som jag blivit halv, och nu är falska känslor bättre än inga alls. Och det är inte det att min blick har blivit kall, jag har sibirisk vinter fast på insidan. Kapten röd - Saknade vänner | ||